Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Igen feszre gondoltam találtam is vagy 2 tápot amivel barkácsolhatnék, kockázat nélkül.

s7manbs8

Tegnap kicsit modelleztem a léptető motor nyomatékának alakulását, olyan módon, hogy léptetéskor az áram függvényét az beállított áram elérésekor utána állandónak vettem, egyéb tényezők nincsenek a modellben, de az alaplényeg ez lenne.
 
A bemenő paraméterek, mint tekercs induktivitás, ellenállás, tápfeszültség, beállított tekercsáram. Erre számolja a motor tekercs áram alakulását az időben, illetve a másik grafikonon, a forgatónyomaték, a tartónyomatékhoz képest létrejövő fordulatszámtól függő értékét százalékban megadva. A képeken a számítás menete is látható és a grafikonok magukért beszélnek. Tehát ezért van, hogy a léptető motorunk úgy viselkedik, ahogy.
 
http://belaworld.extra.hu/step_calc/step_torque1.jpg" border=0>
 
http://belaworld.extra.hu/step_calc/step_torque2.jpg" border=0>

keri

Ez világos, értem én mitől megy a villamos, és már értem is mire akartok rámutatni.
 
http://peefdg.bay.livefilestore.com/y1pQhgrO8yoOH9Wz0YITWSraudA6oLG2bJ8KOE7J9nRHJE0HkGL2-r3yhD6e3pi0KF3MHqwHMvB1Y-vf4vkYxLXi3QOjmmJD-PV/Grafikon.jpg" border=0>
http://peefdg.bay.livefilestore.com/y1pHxCv2iKMJSERiWlG-ptqV43gA9nEPH7sfAeG_M6rWRXykh_yqZdx-TY0V3HhdKFz2I8AeQnIMh2FpBUaM5VJGVW2bgaIITQY/Aramkor.jpg" border=0>
 
A tápon és a tranzisztoron, a középső grafikon szerint folyik az áram, aminek az effektív árama a görbe alatti terület, ami kb. a kitöltési tényezővel arányos csúcsérték.
 
Ezzel szemben a motoron, és a visszafutó diódán az alsó grafikon szerint folyik, aminek a csúcsértéke azonos, mint a tápon folyó áramnak, de a görbe alatti terület (effektív értéke) jóval nagyobb is lehet.
 
Mivel a műszerek többsége effektív értéket mér, ezért valóban előállhat az a helyzet hogy 0,8A mutatott érték mellet a csúcsérték túllépje az IC megengedett maximális áramát csúcsban, illetve a visszafutó dióda esetén az effektív áram is jelentősen túllépheti az áramot.
 
És itt jön össze hogy ugyan arról beszélünk.
Az IC az Rsense ellenálláson mért áram CSÚCSÁRA kapcsol ki, ezért feltételeztem hogy a maximális áram nem fogja túllépni, a beállított határ értéket.
Aztán 800mA-en a motor és az IC még bőven hideg volt és a nyomaték sem alakult ki, tehát az effektív érték meg sem közelítette az IC és a motor lehetőségeit.
DE amiről én beszélek, hogy az Rsensre való kikapcsolás a  méretezés miatt nem történik elég gyorsan ezért csúcsban túllépheti az áram a határértéket miközben az effektív érték a motoron még bőven alatta van.
Ezt támasztja alá, hogy se
 
Tehát szerintem az én esetemben a jel ingadozása ami túl nagy és ami a problémát okozza és nem a motoron folyó nagyobb áram.
 
Ezt arra alapozom, hogy analóg áramgenerátorral hajtva 1A tápon mért árammal is nyomatékosabb volt a motor és jobban melegedett, tehát 1A tápon mérve PWM üzemben is lehetséges.
CSAK akkor nem, ha a csúcsérték túllépi az IC paramétereit.
 
Tehát annyi a dolgom hogy a szűrő kör paramétereit (aminek része a motor induktivitása is) és az IC működési frekvenciáját összehozzam.
 
Bár úgy tűnik hogy vitatkozom veletek, de azért sokat segítettetek a felvetéseitekkel hogy a hiba lényegét megtaláljam és ezért köszönet nektek!
 
Remélem nem vagyok túl zavaros :)

keri

"Ezt támasztja alá, hogy se " ez a sor törölve

s7manbs8

Valami árammérésre tudtok valami jó IC-*t, meg beszerzési forrást ?  
 
Pl. ilyesmire: http://www.allegromicro.com/en/Products/Part_Numbers/0758/0758.pdf" TARGET=_fnew>Hall szenzor

Szalai György

http://www.hestore.hu/termek_10028053.html" TARGET=_fnew>Ha megtoldanád egy kis barkácsolással, ez is jó lehetne?

gsbwxanch

Olyan embert keresnék, aki már épített TB6560HQ-val léptetőmotor vezélést.  
Előre is köszi!

43pbwjg8s

Más számára kellene az infó:
Az L297-nél a synch mire való pontosan?

s7manbs8

Az a szinkronizáló bemenete, az vezérli, hogy egyszerre kapcsolgassanak a végfokok, ha többet is használsz, így nem zavarják egymás bemeneteit annyira.

43pbwjg8s

Most nagyon süsün fogok kérdezni, ne haragudj érte. Egy vezérlőn ha van egy elyan csati, akkor azt hova is kell kötni?

s7manbs8

Oszcillátor jelére kell csatolni, vagy valamelyiknek a kimenetére a többit, most hirtelen nem tudom, az adatlapot kellene megnézni hozzá.

43pbwjg8s

Talán ez elég infó annak aki kérdezte tőlem.
De ha tudsz többet róla írd le kérlek. Biztos nagyon sokat segítesz vele az illetőnek.

jv7pu3a5p

www.ret.hu --> ACS713 (egyirányú)
www.tme.eu --> ACS712 (kétirányú)
 
Én a 713at hazsnálom. Közepesen avgyok csak elégedett vele, egy ellenállással pontosabbat tudtam mérni. Amúgy király mert kicsi, és nem fűt semmi. A készülőben lévő szünetmentesembe teszek ilyet (30A), így frankó kicsi lesz. :))

s7manbs8

Nekem is a nagy Amper miatt érdekelne, ez mennyire gyors ?

jv7pu3a5p