Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

Szalai György

"Az 5V egy 7805, a 12V pedig egy LM317-essel." Így már vili.

SquirrelTech

Mert akkor nem az a fix ellenállás állítja be ott a kimenő feszültséget, hanem Te magad is tudod később variálni vele. :) ~Szabályozható táppá változtatná (jól jöhet).

besirkyjh

Szia Peti  
 
Azért hogy tudjál kicsit modositani a kimeten ( 12V) de minek ha igy is jo .
 
Inkább az aggaszt hogy azért a stab Ic-k kimenetére illik ( nem muszáj ) egy kb 100-220mikros elkot tenni .
[#kuss]

SquirrelTech

Az úgy oké, de próbáld inkább a rezet használni vezetőnek. :)
Ja és TO220-as tokokhoz nagyobb lábnyomokat használj, könnyebb lesz fúrni is és forrasztani is őket.

43pbwjg8s

jogos.
De egyelőre ebben a felállásban ugy tűnik elég a 12V.
Ami előjött máshoz (+/-15V) azt ugyis külön, uj tápon lenne majd megcsinálva. Oda meg elég egy 7815 és egy 7915 is elvileg, de persze ha mégis ugy gondolkodik az ember, hogy lehet ugyanazzal a kiépítéssel más meghajtó fesz kellhet egyszer egy másik alkalmazásnál, akkor tényleg érdemesebb az ajánlott trimmert alkalmazni. Ha nem kell nem bántja az ember, de ha kell legyen ott a lehetőség, amikor ugyanezel a nyákkal építeném az uj tápot.
 
A stab IC-vel kapcsolatban biztos igazad van, de nem hiszem hogy gond lesz, mert pl. a H1-nél itt nincs elko. (ha jól emléxem), csak kerámia kondik.
 
De hga a többiek is tanácsolják, a következő kivitelbe betervezem.
 
Köszönöm az eddigi tippeket és a segítséget!

43pbwjg8s

Na eltűnt az előbb mondanivlóm. Szerintem éppen együtt kattintottuk :(
Este meglesz a kép. Ott látni fogod, hogy az egyik tákötés nem is a nyákon megy, hanem egy nagyobb rézdarab van felforrasztva és felcinezve. Nem tudom miért csinálta igy a kolléga, és miért nem a sávot növelte (lehet nem volt hely).
 
A lábnyom tippet köszönöm!
 
A trimmert a következő kivitelnél meggondolom, mert igazatok van, lehet más alkalmzásnál más kellhet. (Pl. most volt ahol +/-15V jött elő igények. De volt ahol +/-3)
Persze ezeket meg lehet csinálni egy egy plusz 7815 és 7915-tel is a 15V esetében...
Na mindegy ez még kialakul.
 
Az elkos tippet is köszönöm. HA ugy gondoljátok akkor beteszem, de például emlékeim szertnt a H1 digitáp áramkörében nincs elko a 7805 után csak kerámiakondi.  
De ha tanácsoljátok betszem a következó verzióba.

keri

Én 83mil szélességű és 120-140mil hosszúságú "lábnyomokat" szoktam használni raszteres kiosztású alkatrészlábakhoz (IC, sorkapocs,)
Ez a legnagyobb ami elfér kényelmesen.
A hozzá vezető rézcsíkok sem vékonyabbak ennél ha áram is folyik, de ha elfér akkor még növelni szoktam.
 
Ha valami okból (lábak között átvezetés) szükséges akkor csak a szélességet csökkentem lokálisan.
 
Azért érdemes megnövelni ennyire a felületet, mert mechanikusan stabilabb, könnyebb forrasztani, nehezebben ég le a NYÁKról a réz, vagyis saját magad kíméled meg a szopástól.

43pbwjg8s

mégse tűnt el???  
Nekem egy ideig nem volt itt.. Na mindegy!
Bocsánat az esetleges dupplázásokért!  
Ha a moderátor ugy gondolja kitörölheti az 5499-et.

43pbwjg8s

Köszönöm a tippet!

keri

Szerintem nem fontos, persze nem is árt. Gyári adatlapon csak a bemenő oldalon van puffer.
Kimenő oldalon csak 100nF van zavarszűrésnek.
Én 10uFot szoktam tenni a kimenetre még

Szalai György

Hát még egy dolog feltűnt.
Az LM317 és a 7805 úgy helyezkedik el, hogy nagyon nem egyszerű hűtőbordát tenni rájuk. Pedig kéne, mert így elég hamar felmelegszenek és lekapcsolnak majd.
Pláne, hogy az 5V-ra kapcsolt készülékeid, majd terhelik a 12V-os stabilizátor IC-t is. Mi marad akkor a 12V-os készülékeknek. Eléggé szükségmegoldás ez így.

SquirrelTech

Apropó, ahogy Keri említi... Mekkora az ic-kre jutó bemenő fesz? (Minél nagyobb a Vin-Vout különbség, annál többet fog disszipálni.)  
40V-nál egyikre se menjen több (mérd meg mindenképp az egyenirányítóról lejövő feszt!).

43pbwjg8s

Igazad van!
Igy a kis borda ugyan ráfér (elvileg), de aktuálisan nincs rajta.
Este azért ezt is rápróbálom.
 
Igen
Ez egy kicsit kényszermegoldás volt, mert az eredeti doboz elég kicsi volt.
Azért most megnézem még, hogy ebből mit lehet kihozni, utána (figyelembevéve mindazt amit most tanácsoltok) majd készítek egy másikat.
Lehet még a toroidot sem cserélem ki, hanem ezt ugy ahogy van felhasználom az MSD-70-42-es vezérlőkhöz. Ha már anno azokhoz készült.
 
Viszont most minden elmondtatok talán ahhoz, hogy a másikat (A H2-höz) el tudjam készíteni rendesen. Hacsak nincs még további tanács. (ugye Tőled jött a lágyíindítás téma)

43pbwjg8s

42.7V most itt ebben, ezzel a trafóval (250V/33V)

SquirrelTech

Az a kicsi borda minimum ekkora legyen (de inkább 2-3x ekkora):
http://www.ecrostech.com/General/MiniPsu/images/FlexiLM317.jpg" border=0>
(Huzamos és nagyobb terhelés esetén viszont valami Slot-A méretű bordára próbáld "kidrótozni".)