Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

Timár László

Köszönöm a tanácsot! Igen az lehet. Csak az a baj, hogy amikor 2001-ben megvettem a kazánt, akkor volt BNV díjas, és az első francia SD Ecosy 24AS kazán AlSi-Mg4 öntvénnyel. Teljesen zárt. És igazából a beüzemelés után már nem sokkal eldobta az agyát. Most kiszagoltam az IC-t, holnap hozzák. Tehát talán 2-3 hónap után már ez volt a baja. Én meg nem hívok szerelőt, hogy több szem, több csipa. Előbb mint a bulldog, megyek a hiba után. És akkor meghűtőztem, hogy ne melegedjen. Most meg már kinyomoztam, milyen az IC, és kaptam. Bé kellene rakni. Ónszippantóm van ugyan, de én kocaelektromos vagyok. És nincs hőfokszabályzós Wellerem már, mint volt a munkahelyemen. A cseh drótos páka meg túlmelegít. Meg lehet a cinem se olyan fokú. Gyerekoromban csináltam tirisztoros gyújtást. Panellal, trafótekeréssel.
Most meg már leginkább nem csinálnék semmit.
A kazánra anno a Kométa szakszervíz kijött, és megkérdezte, hol kell ezt bekapcsolni. A vevőszolgálati csakősenkimás szak üzembehelyező cég szakembere. Ennyit a szakemberekről. Előtte én már régen üzembehelyeztem.

TBS-TEAM

Az IC-t hőlégfúvóval kell levenni, meg folyasztószerrel.
József

svejk


svejk

Ha van tuti másik akkor végszükségben ki kell csipkedni a hibásnak vélt lábait onnan már egyszerű egyesével kiszedni és biztos nem sérül a NyÁK.
Gondolom nem nagy összeg volt.

Nem használtam még ilyet de úgy látom az I2C buszon a szegmens áramokat is lehet programozni, persze ehhez a részéhez Te gondolom nem férsz hozzá.

A tápfesz csökkentése jelentősen csökkentheti a disszipációt (15. oldal) vagy puritán megoldásként külső áramkorlátozó ellenállások a szegmens kimenetekre.

TBS-TEAM

Hőlégfúvóval sokkal egyszerübb kivenni még a lábas IC-ket is
mi azzal szoktuk, vagy a revork állomáson. [#eplus2]
József

svejk

A képen látható IC-ről kellene nekem valami okosság, a barátom nem segít, vagy béna vagyok.

Ami biztos:
1 - NC
2 -  Ucc (+5V)
3 - ~ 0,63 V
4 -  GND
5 - ~ 1,23 V
6 - ~ 2,5 V (ez van használva)
7 - NC
8 - NC

Valami referencia forrás, létezik hogy 3 kimenete lenne?(gyanúsan feleződnek az értékek)

  

svejk

Eh basszus, ez lesz az.

Dehogy edig miért az AD714-re kerestem? [#nemtudom]

Csuhás

Talán akad itt olyan kolléga aki xmega procit programoz. Nem igazán boldogulok a lock byte értelmezésével. Így kérdezek a kísérletezgetés előtt. Adott egy xmega256 amiben bootloaderrel töltök kódolt programot. A futó program az önteszt során crc-t számol a app az eeprom és a boot területről. Kérdés milyen lock bytet használjak hogy ez működjön de lehetőleg semmit sem lehessen kiolvasni a prociból?

Timár László

Megvan az SAA1064. Ezt nem kell programozni előtte? csak kiforraszt-beforraszt és kész?

TBS-TEAM

Nem kell programozni.
József

Timár László

Kösz. Így bátrabban adom oda az ismerősnek. Az majd forraszt. Én is úgy gondoltam, meg nem látok a blokkdiagramján Epromot. Csak az egész a ROM! De most hogy megfenyegettem az újjal, a régi is működik a hűtővel. Nevelés kérdése.
Ez a rohadt win10, tele van a hócipőm! A shiftet, a nagybetűt mindig nehezen veszi!

Jozs

Sziasztok !

Gondolom Ti is használtok olyan kis praktikus mérő ketyerét amilyen a lenti képen van, ami pár másodperc alatt megmondja a rá dugott alkatrészről hogy micsoda. Optimális esetben. A napokban viszont egy 16 A -es triac -ok dugtam rá és csak sima ellenállásnak mutatta. Mivel tök új volt visszamentem a boltba ahol vettem és szóvá tettem. Megmértünk többet is és azokat sem jelezte jónak. Mivel más típust mérve jónak mutatta arra gondoltunk hogy ebből a triac típusból az összes rossz lehet.
Itthon még próbáltam mérni - analóg mutatós - kéziműszerrel, de a 2 -es lábat teljesen szakadásnak mértem.
Aztán gondoltam egyet és beletettem egy motor vezérlőbe, és ... hibátlanul működött. Vagyis a mérő ketyere szivatott.
Volt már ilyen esetleg valakinek ? Mi lehet vajjjon az oka ? Műszerrel meg lehet egyáltalán valahogy mérni egy triac -ról hogy jó vagy rossz ?

  

mex

Jó az a műszer, a gate-katód közt lehet 50-150 ohm közti ellenállást mérni polaritásfüggetlenül. Katód-anód közt szakadást mutat, egy működőképes triacnál,ha kis ellenállást jelez, akkor kuka.

TBS-TEAM

"Műszerrel meg lehet egyáltalán valahogy mérni egy triac -ról hogy jó vagy rossz ? "
Van hozzá teszter is.
Ami nekünk van vagy 1990 körüli gyártás.
Jól működik. [#eplus2] használjuk is.

  
József

Jozs

Nyilván létezik, de egyszerű mezítlábas kéziműszerrel gondoltam.