Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

svejk

Nem kerestem, de lehet inkább készítek egy impulzuscsomagos trafós gyújtókört.
Mint írtam egyébként sem voltam az SSR-el megelégedve.

Jozs

Sziasztok !

Tudnátok javasolni egy bevált online áramkör szimulátort, amibe egyszerűen fel tudnám vinni a [#t47p23937#] -ben levő áramkört ? Köszi.

ajpwg6jrn

Most egy pillanatra ránéztem az áramkörre és az kapásból feltűnt hogy nincs tápszűrés az OPA-n.
Szóval szórd meg 100nF-os kerámiakondikkal és lehet meg is oldottad a problémát. Nem tudom mi adja neki a tápot, de ha "messziről jön", akkor az OPA közelébe még akár 10uF-nyi kondi is jó hatássla lehet. (Igaz nem nagyon olvastam el, mi is a gondod.) :D

rokonok


Jozs

Tibor ( Robsy ) privátban nyújtott segítségével ( amit ezúton is köszönök ! ) a zaj problémát sikerült megoldani. Most egyéb, működésbeli furcsaságok miatt ( amik valószínűleg csak számomra mint kvázi hozzá nem értőnek furcsaság ) szeretnék "kísérletezni" az áramkörrel.

Jozs

Köszi, bár LM358 -as műveleti erősítőt nem lehet neki megadni. (Aztán hogy van-e jelentősége a pontos típusnak az egy más kérdés [#nemtudom])

RJancsi

Sziasztok! Kicsit OFF, de legalább elektronika. Elektronikában (sem) vagyok járatos, ezért érdeklődöm, ha csak annyit tudok egy termisztorról, hogy 20°C-on 1 kOhm-os és NTC az eléggé egyértelművé teszi, vagy van többféle változat belőle? Úgy tűnik a motorom tartalék üzemanyag szintjelzője meghalt és többek szerint a termisztor szokott elfáradni benne. "Természetesen" a márkaboltok/szervizek csak komplett AC pumpa/üzemanyagszűrő/szintjelző csomagot árulnak jóval 200 000 Ft-felett.
https://www.ebay.com/itm/232248622011?fits=Make%3AHonda&hash=item361318bbbb:g:kJ8AAOSwj0NUfldk

A termisztor meg pár ezer Forint lenne, igaz nekem kell beforrasztani. (Nem a benzintank környékén gondoltam a forrasztást.) [#wilting][#wow3][#wow2]
A kérdés, hogy pont a motoromhoz valót sehol sem találok, mennyire lehet kompatibilis vele egy "általános" autóhoz való, pl ilyen:
https://www.ebay.com/itm/275072297601?hash=item400b962a81:g:OAUAAOSwaZphwKaR&amdata=enc%3AAQAHAAAA4FNJczZiGvQpVP15DbchShDKUUNiMmDBcZI5%2BJr4SkKrhqcVRZAShMlH8bKcCM4WF5Lr6POwejWI6OMrJLSNuVyAbxZDibtINB0ETnkteqezOB8M4tcU5hpNnQdNE5zTNkZjIk9tv87ELptdNtpxoxBzL0tHycsRq%2F97OwVtWH1b4j0MBhczRCmcGnwb2ZI3aIC0wPof1iuJd5qJwujnaumsOatUFPCsUyT3RNtMYmHIN0vU%2BvKK%2BOP2l4w%2FEJ59eo8%2B%2BGlqGmoN832dqCkx5nGwtUqGfsaPNl7pMu3ScyaE%7Ctkp%3ABFBM3ObKlOFh

pbalazs

Szia!

Van többféle.
Mit csinál ez a termisztor?
Baj, ha pár fokot téved?

RJancsi

Alapvetően primitív a feladata. Amíg beleér a benzinbe addig van hűtése (a "tartalék" izzóval sorba van kötve így  valamekkora áram "fűti"), amikor a benzinszint lejjebb megy akkor felmelegszik és a lecsökkent ellenállás miatt kigyullad az izzó. Kb. ennyit kell tudnia.

RJancsi

Ami még fontos, hogy mint írtam élete nagy részét a benzinben ázva tölti. Gondolom ezeknek valami spéci benzinálló bevonata van, de nem hiszem, hogy egy autóba való különbözne a motorokétól.

pbalazs

Én betennék másik típust egy ilyen feladatra.
Kis eltérés a karakterisztikában nem jelenthet gondot.

pbalazs

Fontos szempont, de erről nem tudok semmit.
Valószínűleg bírja, igen, kérdés, hogy a kínaiak mennyire tartották fontosnak ezt a paramétert...

ANTAL GÁBOR

Én vennék egy autós termisztort  és egy főzőpohárban 2 dl benzinnel kipróbálnám  . Én az eredeti izzót használnám és  a próbánál a feszültséget is akkorára állítanám be mint ami a motornál van

RJancsi

Az izzó egyértelmű, a feszültség pedig... Névlegesen 12V, ami a fesz-szabályzó, akku állapot és fordulatszám függvényében bármi lehet (persze bizonyos határok között). De 12V-al biztos nem lövök mellé.

RJancsi

Egyébként elméláztam a dolgon. Sok autóban is így oldották meg a tartalék üzemanyag kijelzést. Amikor már nem benzinben, csak benzin gőzben van a termisztor, "hivatalból" és üzemszerűen melegedni kezd. Ráadásul a hőmérséklet növekedésével csökken az ellenállása, tehát nő az áramerősség amit csak az izzó korlátoz. Mennyire egészséges dolog benzingőzben egy melegedő elektromos alkatrész? És ha a rázkódástól netán letörik ez egyik lába? A 12V nem sok, de nagy áramnál szikrát okozhat. Benzingőzben meleg alkatrész mellett szikráztatni az álmoskönyv szerint nem túl egészséges... Különösen ha a lába közt tartja az ember a benzintankot. [#wilting]