Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

ajpwg6jrn

Én még felvetnék egy mechanikusan megoldható dolgot, a motor kihajtása és a hajtómű közé mechanikus kuplungot tenni, ha baj van, megcsúszik. És persze a fordójeladós módszerrel figyelni hogy forog-e a kisfordulatú oldal.
Ha nem forog, akkor mindenféle árammérés nélkül elindulhat visszafelé mondjuk 5 másodpercig, majd ismét előre.

RJancsi

Ezzel az a baj, hogy ugyan megcsúszik, de nem orvosolja a megszorulást. A lényeg a pár másodpercig történő automatikus visszafelé forgás majd ismét a mormál irányú.

Nem tudom hogy oldották meg, de az egyik betonkeverőm is így működik. Ha megszorul a lapát (csak kényszerkeverőket használok), magától megindul visszafelé majd 2-3 fordulat után ismét rendes irányba forog.

Rabb Ferenc

IdézNem tudom hogy oldották meg, de az egyik betonkeverőm is így működik.

Tedd be a [#t24#] topikba, valaki csak megfejti  [#wave]

RJancsi

Ha venném a fáradságot (de kellően lusta vagyok), 4 csavart kellene kitekerni, hogy levegyem az oldalsó burkolatát. Nem hiszem, hogy valami űrtechnikás megoldás van benne, egy egyszerű "vödrös" keverő. Eimermischer

KoLa

ezt találtam ami költséghatékony és 16A-ig lehet állítani.
Egy fázist is elég figyelni szerintem hogy az egészre irányváltást időzítsek 1-2 s ra.
Relés vezérlésre gondoltam és 230V-os SSR kapcsolásra, egy fázis maradna állandóan vezérlés nélkül, négy db SSR pedig cserélgetné a maradék 2 fázist!
Mi a véleményed?

KoLa

Ezt különben nem értem, hisz' két villanymotor is van rajta!
Mi lenne a villanymotoros megoldás?

dezs

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni zajszűrés témában.

A gépem: házi építésű 3 tengelyes maró, 3 db Motion féle vezérlővel, Arduino Mega-ra kötve, UGS-el próbálgattam mozgatni. A motorok trafós tápról mennek (trafó+ egyenirányító+kondi). Minden tengelyvégen 1-1 mikrokapcsoló a végállás.
Nemrégiben vettem rá fordulatszám szabályzós kicsi olcsó kínai marót (csatolt képen).

A probléma: a mechanika megy, de ha a motort felpörgetem végállás kapcsoló hibát jelez és letilt. Akkor is, ha a két táp földjét közösítem. Gondolom a maró motor fordulatszám szabályozása zajol. Mit érdemes kipróbálni?

  

TBS-TEAM

PL:
Végállás kapcsolóknak alap helyzetben NC-nek kell lennie, halehet árnyékolt vezetékek.
Maró motor Kábel árnyékoltnak kell lennie.
József

a9iua0hi5

Próbálj meg a bemenethez egészen közel betenni egy 1 kOhm környéki ellenállást (inkább kisebb legyen mint nagyobb értékű). Párhuzamosan a kapcsolóval de a vezérlőd kapcsoló bemenetéhez.

ajpwg6jrn

A hibát valószínűleg a kommutátor szikrázása és ezáltal a keletkezett zajok okozzák.
100nF-os kondikkal ha hidegíted a motor fém házához a motornál a piros és fekete vezetéket, az lehet meg is oldja a problémát. A hidegítés annyit jelent hogy a fém testre kötöd az egyik 100nF-os kondi egyik kivezetését és a piros vezetékre a másikat, ugyanezt megcsinálod a feketével is.
Ezen felül ha árnyékolt kábelen viszed a motorhoz a delejt, akkor az árnyékolást csak egy oldalon kösd le testre. (Azon nem folyhat áram, tehát nem szabad, mindkét végét bekötni.) Érdemes a vezérlő felől testelni.

ajpwg6jrn

Felhívták a figyelmem hogy egészítsem ki milyen kondi javasolt.
Nos, ha tartósan, jót akarunk, akkor valamilyen X2 anyagú polipropilén kondi lenne ideális, értelemszerűen meg kell haladnia, az üzemi feszültséget.
Jelen problémára pl. ezt:
https://www.tme.eu/hu/details/mkpx2-100nr10/tht-film-capacitors/kemet/r46kf310000m1m/
De a legközelebbi elektronikai boltban, ami akad, valószínűleg megfelel a célra.

svejk

A szóban forgó esetben ugye kisfeszültségű a motor, de egyébként érdemes szóvá tenni, hogy pl. a 230V-os hálózat esetén nagyon fontos, hogy a föld felé csak Y2 kondenzátort szabad használni, ezek nem tudnak zárlatosak lenni.

Míg fázis nulla közé lehet X2  kondenzátort tenni, ezek meghibásodás esetén dróttá válnak és aktiválják a túláramvédelmet.

ajpwg6jrn

Ott a pont, igazad van.

TROMF22

[#4524@bankimajki] , [#66@svejk] köszönöm mindkettőtöknek az infókat!

Jozs

Ha már ez a téma megkérdezném, hogy 230 V -os porszívó motor zavarszűrő kondiját mivel lehet helyettesíteni ? Konkrétan a képen látható "MIFLEX KSPpz-6 0,1uF, 2x2,5nF" típusról lenne szó, mivel ezt nem lehet kapni.