Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

fektiforg

Ha van gyújtáskapcsoló, akkor azzal vezérelnék egy nagyáramú relét amivel összekapcsolnám a két akkumulátort.

zozo

Azzal az probléma, hogy amennyiben a munkaakku le van merülve, amint összekapcsolod az indító akksival, máris hatalmas árammal kezdi tölteni. No és ekkor kell még az önindítót is meghajtania...

Pl. autó bikázáskor, a lemerült akksira csatlakozva 30 A-t simán be tud falni az első percben. Ezért mondják, hogy járó motorral bikázd a másik autót.

ddwtvxew

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, hogy mi lenne a legegyszerübb módja egy Festo-s mágnes tekercsnek a ki-be kapcsolására(kb.60-120/perc), amit egy potméterrel lehetne szabályozni ki-be kapcsolásának az idejét?

A mágnes tekercs 24V-os. Arra gondoltam, hogy egy irányjelző relé lenne a legegyszerübb de ugye azon nincs potméter. Egy ilyen relét át lehet alakítani, vagy van erre valamilyen termék ami megfelel?

Motoros

Van termék, pl a multifunkciós időreléilyesmi
Az adok veszekben biztos ha rákérdezel akkor akad egy kisfijú aki küld neked ilyet használtan fillérekért is. :))

Jozs

Ebay -en a "timer" -re vagy "programmable timer" -re rákeresve elég sok találatot ad, igaz, potmétereset nem nagyon látni közte, de talán nem is annyira fontos.
( Mikrovezérlővel ( pl. Arduino ) egyszerűen megoldható, de nyilván ha nem vagy otthon benne akkor más megoldás kell. )

RJancsi

Az eddigi hozzászólások alapján azt hiszem beteszek egy akku-főkapcsolót a két akku közti pozitív ágba. Legfeljebb felíratok egy levél cavintont, hogy ne felejtsem el ki/be kapcsolni.

2vkx6unz

Az előző ötleted jobb volt... Kell egy külön töltő áramkör és arról tölteni a munkaakksit amikor jár a motor.

Megkockáztatom, hogy egy napelemes töltésvezérlő vagy ahhoz hasonló jó lenne ide. Annak van egy napelem bemenete van egy akku sorkapcsa és egy kimenet a fogyasztóknak. Ez véd a túltöltés ellen és a mélykisütés ellen is mert leválasztja a fogyasztót alacsony akkufeszültség mellett. Nyilván azt meg kell oldani, hogy csak akkor töltsön ha jár a motor, de erre egy relé is jó lehet.

svejk

"Ezért mondják, hogy járó motorral bikázd a másik autót."

Az igaz, hogy járó motorral adj töltést a másik lemerült akku felé, de az indítózás idejére mindig állítsd le, mert különben a generátor diódái megbosszulhatják tettedet ráadásul van hogy alattomosan később adják be az unalmast.

fektiforg

Később  rájöttem  én is, de akkor már elküldtem, de tovább gondoltam ... a relé tekercs másik felét nem testre kötném , hanem az önindító behúzójának  a kimenetére. Ergo , indítózás     alatt  nincs behúzva, járó motornál pedig az önindító tekercsen keresztül kap testet, és behúz. 

jani300

A mai bikakábelekkel ? , azok inkább fűtenek :)

g89ketty

Az a jó, áramkorlátozó szerepe van. Én is járó motorral bikázok, de indítás előtt két-három percig csak töltöm a ványadt akksit.

svejk

[#csodalk]  Ebben az esetben meggyőztél. :(

g89ketty

Két három Schottky párhuzamosan náhány tized voltot jelent. Fettel játszva egytized V körüli fesz esés lehet. Sok sikert, jó szórakozást![#integet2]

zozo

Én a villanyos motorcsónakomra feldobtam 2 db 50 W-os monokristályos napelemet, aztán töltögetheti egész nap.
Nem szép, de frankó.
25 km hatótávolságot tud 4 db 12V/80 Ah munkaaksival.

Agyaltam én is, hogy amennyiben agregátorral üzemeltetem, milyen elektronikát kéne beraknom, hogy töltsön is meg hajtson is, végül maradt a 3 állásos 40 A-es kapcsoló [#nyes] oszt' jónapot.

Berakhatsz egy csipogót, ami ha leáll a motor, nincs gyújtáson a kapcsoló, csipog, hogy válaszd le a munkaaksit.

  

zozo

IdézMegkockáztatom, hogy egy napelemes töltésvezérlő vagy ahhoz hasonló jó lenne ide.

Nem jó, mert 16 V bemenő feszültség alatt nem indul el a töltés ezeknél.