Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

000000000

Sziasztok!

Kérdezni szeretnénk hozzáértőtől, egy ismeretlen motorvezérlő Rs232 kommunikál- lekérdezhető az adott vezérlő rs232 command line parancs listáját?

ajpwg6jrn

1,5-es kanócoknál 40A-rel pár 10 perc alatt összeolvadnak feltekerve. (Műterhelésnek használtam így egyszer egy akku terheléses tesztjénél.) Azt hiszem egy órácskára felejtettem ott és már nagyon megszerette önmagát, mivel nem akarózott neki szétválni. [#taps]

ajpwg6jrn

De a hosszát nem tudom. (50m körül lehetett. Kiszámolni nincs most kedvem.)

jani300

Most láttam , kicsit utánanéztem táblázatoknak .
Különösebb magyarázatot mellőzve ,másfél négyzetmilis réz hosszabbítóra feltekert állapotban azt mondom 7 ampernél többet nem kellene engedni .
De ! Mivel olyan infókat is olvastam hogy keresztmetszettel és réz anyaggal is szeretnek csalni már maguk a gyártók , fene se tudja :)

Bencze András

A kommunikációs beállítások lekérdezhetők. Az adat esetleg a monitor funkciók között. De hogy éppen mit küld ki a porton azt csak a portra rakott eszközön láthatod.

000000000

Az odáig világos, hogy a kapcsolat beállítások meghatározhatók. de az adott eszköz által ismert parancs lista ( funkcionális vagy feldolgozási parancsok )az lekérdezhető vagy csak a gyártó doksijábol tudható meg?
Egy intel SAB80C537-16-N microcontroller hajtja meg.

RJancsi

Sziasztok! Lehet, hogy a segítség béna vagyokba kellett volna írnom, de mégiscsak elektronika.
Adva vagyon egy mortorcsónak, amiben egy viszonylag kicsi (12V 48 Ah) akku szolgál a motor indítására. Szeretnék "komolyabb" fogyasztókat (hűtőtáska, éjszakai világítás stb.) működtetni amikor nem megy a motor tehát nincs töltés, de azt nagyon nem szeretném, ha másnap már nem indulna a motor, mert az indító akku lemerült. Hogyan lehetne egy "munka" akkut rákötni a rendszerre úgy, hogy a motor mindkét akkut töltse, de amikor a motor áll az indító akku ne táplálja a fogyasztókat? Parasztosan arra gondoltam, hogy egyszerűen párhuzamosan kötök egy munkaakkut az indítóval és a kettő közé beteszek egy nagyáramú kapcsolót. Amikor leállítom a motort a kapcsolóval leválasztom a fogyasztókat az indító akkuról. Így ha sikerül is lemeríteni a munkaakkut, az indító mindig fel lesz töltve. Mennyire "egészséges" két különböző kapacitású akkut párhuzamosra kötni? Mit szól hozzá a fesz-szabályzó? És jó lenne ezt valahogy automatizálni...

zozo

Én egy tirisztoros, kapcsoló tranzisztoros áramkörre gondolnék,  ha megemelkedik az indítóakkun a fesz, vagyis elindult a töltés, akkor kapcsolja össze a két akksit.
Persze csak vakkantgatok a témához, de gondolom megoldható.

zozo

Párhuzamosan bármilyen kapacitású akkut köthetsz, csak összeadódik a kapacitás. A feszültségszabályzó meg nem hiszem, hogy zavarba jön,  a töltőáramot is limitálja, igy csak a töltési idő hosszabb nagyobb kapacitásnál.

Dakota25

"Mennyire "egészséges" két különböző kapacitású akkut párhuzamosra kötni?"
Nem igazán egészséges. Még két azonos kapacitásút sem.
A belső ellenállásaik különböznek, ráadásul a töltöttségtől, kortól, hőmérséklettől is erősen függenek - kiszámíthatatlan. Működik, de nem tuti megoldás.
Sokkal korrektebb -alig megterhelőbb- megoldás lenne a munkaakkut egy saját töltőáramkörön keresztül csatlakoztatni a rendszerre. Álló motornál a töltő nem tölt (kevés a betápja).

g89ketty

Én mindkét akkut egy-egy soros Schottky diódával kötném a töltésre. Egyszerre töltődnének és egymástól függetlenül terhelhetők.[#wave]

mex

Kibírná í schottky az indítómotor visrosszúgásait? Az indító akku elnyeli a visszirányú tüskéket is?

g89ketty

Bocs: nem tudom milyen visrosszugásról és tüskékről van szó, de érdekelne. Komolyan kérdezem.[#integet2]

2f428kduf

A schottky-n is esik néhány tized volt, a mai fesz-szabályzókba nem lehet beavatkozni, így mindig kevés lesz a töltés. Ha már dioda: csak a nagyobb akku párhuzamos kötésére használnék egyet. Ez egyszerü megoldás, én azért egy feszültségre kapcsoló nagy-áramú relét használnék.

RJancsi

Az indító akku elé nem tennék semmit, hisz gyárilag "jól van az úgy". A két akku közé (fizikailag oda, de pontosabban a generátor töltőkábele és a munkaakku közé) kéne valami töltő áramkör, ami bizonyos feszültség felett (amikor megy a motor) tölti a nagy akkut, de ha leállítom a motort megakadályozza, hogy az indító akku töltse a lemerített nagy akkut.