Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

Dakota25

A másik irányú átmenetnél negatív a vezérlő jel.

Dakota25

Integrál, derivál, elmosogat, kitakarít...

Csuhás

"A másik irányú átmenetnél negatív a vezérlő jel."

Ami pl a tirisztor pár másik tagját gyújthatja. De pass, sokféle relé lehet sokféle (akár kétutas egyenirányítóval kezdődő ) gyújtókörrel.

Dakota25

Igazad van.
..bár egy soros dióda a bemeneten nem túl megterhelő kiegészítés.

zozo

Adott egy impulzus adó szenzor, ami előtt lánckerék küllője halad el, igy fordulatonként ad 5 impulzust.
Tesztelném, de elakadtam.
3 vezetéke van, feketére GND-t pirosra +12V-ot adtam. (ez jár neki)

Analóg műszerrel mértem a sárga impulzus vezeték és a piros között forditott polaritással 12V-ot. A szenzor előtt fémlapot mozgattam, de semmi fesz változás nem történt.

Sárga és GND között nincs semmi fesz, ott sem történik változás.
Persze a neten sincs semmi kapcsolás róla. Azt sem tudom, hogyan működhet, mert egy mágnes is van az érzékelés síkjában. Milyen szenzor ez? Tudtok valami tippet, hogyan kéne mérnem?  Vagy döglött lehet?
így néz ki:

    

zozo

Bocs, elfelejtettem a képet kivágni a környezetéből.[#rolleyes]

izbeki

Reed relé lehet, mágnest tegyél elé, akkor kapcsol!
Ide írj: tibor.izbeki kukac gmail.com

ANTAL GÁBOR

Ha félvezetős akkor lehet hogy open kollektoros ( PL TLE4905 ös hall ) Én  tennék egy munkaellenállást a kimenet és a pozitív közé

2f428kduf


gtibi

Szia, ez egy elektromos kerékpár első lánckerékre való jeladó.  Vahy indutív, vagy hall, ahogy előttem írták, kimenetre led+ellenállás.


http://czujnik%20obrotów%20gazelle%20orange%20plus%20innergy%20-%207413172936%20-%20oficjalne%20archiwum%20allegro

zozo

Köszi mindenkinek, holnap futok vele még egy kört.
Majd jelzem mire jutottam. (Gtibi, köszi, de a link nem müxik)

RJancsi


zozo

Ja, ez OK, köszi, de képeket én is találtam, csak kapcsolási rajzot keresnék...

No a lényeg, csak nem bírtam ki és rádobtam egy LED-t sorbakötött 2K ellenállással, (piros-sárga közé) de annyira lerántotta a 12V feszt 2V körülre, hogy épp csak hunyorgott a LED.
Szóval akkor mégsem valami nyitott kollektoros ketyere.

A HALL sensorosom az frankón működik így akár analóg műszerrel mérve is, de ez nem úgy müxik.

A proximity szenzorosokban sincs mágnes beépítve. Akkor továbbra is kérdés, ez mi a fene?
(A képen látszik a kidudorodó mágnes rajta)

RJancsi

Nem sokra mész vele, de ezt találtam. Nem lehet, hogy induktív közeledésjelzőként működik? A tápfeszültséggel létrehoz egy mágneses teret és ha valami fém kerül elé akkor megváltozik a rendszer induktivitása. Ezt analóg műszerrel nem igazán tudod kimérni.

svejk

Valójában egy mágnes és egy tekercs kombója.

A lényege valószínű az benne, hogy szaporább jeleket tud venni mint a mezei induktív közelítéskapcsoló.

CNC eszterga főorsó jeladójánál találkoztam ilyennel, egy 500 fogú talán 0,4 modulos fogaskereket tapogat le.
Ez ugye 3000-es fordulatnál már 25 kHz.
Mondjuk itt szinusz a jelkimenet is.