Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

L. Imre


svejk

Az  megfelel, pár db forrasztható szalagkábel csatit kell csinálni.
Nem sürgős, Debrecenbe jöszz?
(ha jól emlékszem neked nincs messze)
 

L. Imre

Sajnos nem megyek Debrecenbe, nekem messze van. Üllőn vagyok, Pest mellett. Elküldöm postán. (Megvan a címed, még az ősszel küldtem a step-dir PIC-eket) 9x9 cm elég lesz?

svejk

Bocsi, kevertelek...
Akár 3x3 cm is elég, köszi előre is.

bujjpdu4f

Köszönöm minden hozzászólónak, aki segíteni próbált az ügyemet illetően. Végül is így összeállt a dolog, már csak egy tápot kell kiválasztanom és meg várni míg minden darabja megérkezik a szettnek.

Szalai György

Nálam is elő szoktak fordulni vékony nyáklemez darabok a hulladékban. Kb. 10x10cm-es méretben.
Lehet, hogy nem 0,3 hanem 0,5 de biztos nincs 1mm szerintem.
A jövő héten megmérem és írok.

svejk

Köszi, 0,5 mm-esem van nekem is.
No meg L.Imre már kisegített.

xfg6v697j

Sziasztok.
Készítetem egy http://www.sentex.ca/~mec1995/circ/pwm555.gif" TARGET=_fnew>PWM motorfordulatszabályozót,és furcsa jelenségre lettem figyelmes.
Ha fentről lefele szábályozom a fordulatot,egészen alacsonra le lehet szaabályozni,és ereje is van viszonylag a motornak.
De ha lentről felfelé szabályozom,akkor még fél állásban sem indul meg a motor,akkor sem,ha meglököm,de ha elindul ,akkor ismét lényegesen lejebb lehet szíbályozni,mint az elindulási fordulatszáma,és amikor elindul van ereje,tehát nem a gyengesége miatt nem akar elindulni.
A kérdés,hgoy mi okozza ezt.
A potit 25Kohmos-sal helyettesítetem,mert éppen ez volt.
Az én tuppen,hogy a magasabb freki miatt nem tud elindulni,ha lentről szabályozom felfelé.
 
Mi a véleményetek?

svejk

Ez egy természetes jelenség, egyrészt indláskor a csapágyak, kefék súrlódását le kell győzni, másrészt álló helyzetben csak a külső áram határozza meg a nyomatékot, de ha elindul akkor a saját ellenelektromotoros ereje és a D3 visszafutó diódán keresztül mintegy lendületben tartja magát.
Sajnos nem tudom szabatosan megfogalmazni. :(

svejk

Megjegyzem az csak vezérlés és nem szabályozás, mert nincs visszacsatolás.
No de hát mi itt a szervot is vezérlőnek hívjuk helytelenül.

svejk

Bár magyrázatomnak ellent mond, hogy ha "belököd" akkor sem indul. :(

xfg6v697j

Az a vond,hgoy ha ki ,majd be kapcsolom,akkor nem fog elindulni alacsony fordulaton,de kigondoltam egy áthidaló megoldást.
http://kepfeltoltes.hu/140215/1372620324n_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
A kérdés,hogy mekkora kondi,és ellenállés kellene,ahoz,hogy a motornak legyen elég ideje elindulni.
Gondolom,1 másodperc már elég lenne.
Sajnos nagyon kicsi a relétekercs ellenállása a relnek.

svejk

Valamit elmértél, vagy esetleg váltóáramú a reléd tekercse.
Majd 12W-os nem lehet egy relétekercs, hacsak nem valami bazi nagy kontaktor.
 
 
És az nem lesz baj, hogy felpörög először a motorod?
mekkora cucc ez?
Miért nem vettél destroyertől azokból az AC szettekből. Az tuti szerkezet.

xfg6v697j

Ez a maróm forsója,évek óta jól szoolgál.
Szeretném állítani a fordulatszámát,és erre készítettem a pwm áramkört.
Mivel a mach kapcsolja,ezért gond ha nem indul el kis forulaton,de semmi probléma,ha egy pillanatra felpörög,hiszen úgysem az anyagban indítom el.
Megnézem meginnt a tekercset,hátah elmértem.

s7manbs8

Miféle relé az hogy 12W-ot fogyasztana ha jól mérted ?  
 
Ha meg olyan kicsi lenne az ellenállás tegyél egy tranzisztort bele, ami a relét kapcsolja és annak a bázisára tegyél ilyen kondi ellenállásos időzítést akkor nem kell akkora bunkó kondi bele.