Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

emfst7wwa

Köszi svejk!
Ahogy lesz egy szabad pillanatom átnézem amiket írtál.
Üdv
R.

Szalai György

Az adatlap szerint a cső ellenállása 0,45 Ohm.
http://istok2.com/data/1765/" TARGET=_fnew>http://istok2.com/data/1765/
Annyit sikerült még kiderítenem róla, hogy 500V-ra feltöltött max. 16000uF kondenzátort sütögetnek ki rajta, ami kb. 2000A áramértéken és 4ms idő alatt sül ki.  
Az indításhoz kb. 25kV kimenő feszültségű, nagy felfutó meredekségű, 100:1 áttételű, légmagos impulzustrafót használnak.

xfg6v697j

Sziasztok.
Tanácsot szeretnék kérni.
Megépítettem a pwm áramkört,és furcsa dolgot tapasztaltam.http://forum.allaboutcircuits.com/image_cache/httpwww.sentex.ca~mec1995circpwm555.gif" TARGET=_fnew>pwm áramkör
Az 555-ös IC 3-as lábán gyönyörúen válltozik a feszültség a poti tekergetésével.
Egy sima voltmérőbel mértem.
Felmegy 11.5V-ra.
A 47Ohm után betettem egy IRFP260-as fetet,és annak a D-je és a pozitív táp között mérve pedig csak kb 5 voltig emelkedik a feszültség.
Mi lehet a megoldás,hogy a fet kimenete és a pozitív táp között is közel 12V legyen százszázalékos kitöltés mellett.
 

000000000

Egy sima voltmérővel hogy mérted meg a négyszög jelet?

mex

A motor is be van kötve? Vagy annak helyére kötötted a voltmérőt?

svejk

Valamit elkötöttél.
Egyébként izzóval próbáld az a legbiztosabb.
A motor helyére rakj egy 12V-os izzót.

svejk

Senki nem talált ilyen IC-t, vagy nem is erőltettétek?
No mindegy, nagy hirtelen megjavítottam, a szó szoros értelmében, működik.
 

xfg6v697j

Simán a motor helyére kötötema voltmérőt.

mex

Úgy mindenféleképp becsap.
Köss a motor helyére egy izzót, célszerűen 12V feszültségűt, és mérj a két kivezetésén a voltmérővel. Csak közelítőleg igaz a mutatott érték,pontos mérést szkóppal lehetne végezni, de gyanítom nem létfontosságú.

xfg6v697j

Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Izzóval jónak tűnik.
Nem gondoltam,hogy terheletlenül ilyen becsapós.

svejk

Ma ismét volt nálam egy rövid ideig egy piros vezérlő, megnéztem a limit bemeneteket.
A vastaggal keretezett kockában az eredeti áramkör.
 
Az említett közelítéskapcsolót az alábbi módon tudod a legegyszerűbben bekötni.
(abba most ne menjünk bele, hogy limit és egyéb vészkapcsolókat csak bontóáramkörűeket használunk)
 
A szaggatott vonal csak 30 motortápfeszültségig érvényes, felette gondoskodni kell más tápfeszültségről.
De ugye minden valamire való gépben megtalálható a 24V, ez egy ipari szabvány a vezérlőelektronikáknak.  
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/Roberto1.JPG" border=0>

svejk

Esetleg nyerhetsz +12 V-ot a ventillátor piros vezékének megcsapolásával. Ebben az esetben csökkentsd a bemeneten az ellenállás értékét 1 kOhm-ra, de majdnem bizot hogy működni fog a 2,2kOhm-mal is.

emfst7wwa

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!!
Hétvégén jutottam volna a gép közelébe az ellenőrzéshez amit írtál.
Így már a tesztet fogom remélhetőleg végrehajtani.
KÖSZÖNÖM!

s73tgf9vg

Sziasztok!
Most egy PIC-es kérdésem van, ADC-vel szeretném megmérni egy kondenzátor töltöttségét, elég gyakran változik majd. Jelenleg maximum 55VDC lehet ez a feszültség, később trafó csere miatt akár 110VDC lesz a maximum. Mit javasoltok ennek a megvalósítására?
Cél: védeni a PIC-et a túlfesztől, megmérni a feszültséget legalább 5V-ot pontossággal.

s73tgf9vg

http://www.re-innovation.co.uk/web12/index.php/en/information/electronics-information/244-voltage-measurement" TARGET=_fnew>Ezt a leírást alkalmazva utána tudok még kötni egy fesz stabot a biztonság kedvéért?