Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

svejk

Ez is egy ingyen reklám volt. :))
 
Mesélj csak milyen szervo van készülőben!!!
 

svejk

Unatkozni csak akkor szoktam ha pl. valami hivatalban, vagy boltban péztárnál kell sorban állni. :))

svejk

De persze ez azt is jelenti egyben, hogy állandó időhiánnyal küszködök. :((

s7manbs8

Én is léptetőmet meg szervómat próbálom beindítani, de semmi se akar menni ... opto lassú, zárlat lett beültetéskor, tervezési hiba, meg saját magam genetikai tervezésem hibái ... :)

s7manbs8

Most találta meg egy hibát még programban elfelejtettem pull-up-ot adni neki és lehet nem is lassú annyira az optó nem azért nem moccant meg eddig, mert állandó LOW állapotban volt mert kivül nincs felhúzó ellenállat ... spóroltam.
 
Na most derül ki, a Mach viszi e a motort ?

s7manbs8

Megjavult elkezdett működni. 500-s fordulatnál áramfelvétel leesik 0.7A-ről 0.3A-re 0.9 fokos motor féllépéses móddal 30V-ról járatva. Fog ez menni, meg 50V-ról tervezem kb. FET nem melegszik, nem kell hűtőborda se lehet ennyihez ...

svejk

Egy megjegyzés a honlapododn levő PIROs vezérlőhöz járó magyar leíráshoz.
 
A pdf utolsó, 18.oldalán azt írod hogy az Enable-nél az actív low-ot be kell pipálni -ez helyes is- ,de a melléket képen nincs bepipálva.
 
A vizuális alkatoknak, vagy magyarul nem tudóknak ez egy szívási lehetőség. :(

svejk

Ma kaptam a Klavio kft-től kettő, Motion-tól egy léptetőmotor vezérlőt tesztelésre.
Ezúton is köszönet nekik!
 
Sajnos a hétvégém foglalt, de valamit azért beleszorítok.
 

000000000

erre a tesztre kíváncsi leszek. :)

svejk

Ma egyébként a "kék"-nek a feltérképezésére került sor.
 
Alapvetően az áramkorlát kezelésében van különbség a piros és kék közt.
 
A kéknél a dip kapcsolóval beállítunk egy áramot, ha ez 25% akkor minden lépskor felemeli 50%-ra, ha alapból 75% akkor pedig minden lépésnál 100%-ra az áramot.
Bizonyos sebesség felett folyamatosan a nagyobb áram él.
Ha az alap 50 vagy 100%, akkor nincs változás léptetésnél.
(már írtam többször, hogy valami nem volt a helyén a tervező fejében :(( )
 
A pirosnál teljesen más a koncepció.
Bármely beállítás esetén minden lépés után visszaveszi az áramot 25%-ra, így pihentetve a motort.
De egy bizonyos sebesség felett már folyamatosan a beállított áramot kapják a motorok.
(természetesen ha 25% az alap beállítás abból már nem tud elvenni)
 
(ezért volt jó annak idején az L297, ott analóg feszültséggel bármilyen áram karakterisztikát ebe lehett állítani)
 

svejk

Hol találok leírást a Tiédhez a sok dip kapcsolóról és bekötésről?

PSoft


i83667iks

szia,nekem egy kék vezérlőm van,s van egy gondom vele az X tengely motorja nagyon furán viselkedik,szaggatottan megy s fura hangot ad ki,odáig kizártam a problémát hogy nem motor s nem kábelezési probléma ,mert tudtam őket cserélgetni de a jelenség csak ott maradt,valami ötlet...

svejk

A #13102-őt elvégezted már?
persze, csak ha egy verziónk van.
Addig sehova tovább...

svejk

Gondolom, ha igen, akkor nem kérdezem meg.