Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

svejk

Úgy felbosszantottál hogy előkotortam két csigás motort.  
- a bal oldali ablakemlő, súlya: 0,76 kg
- a jobb oldali ülésmozgató, súlya 0,34 kg
 
40 euróért a jobb oldalihoz hasonló motort, úgy kb. 10-12 db-ot szerzek neked, újakat.
Ha most épp nem akkor 3-4 hét múlva.
 
Szóval nyitott szemmel kell járni...
 
Egyébként csinálj egy prototípust bármiből, aztán ha sorozatot kell csinálni majd ráérsz beszerezni a megfelelőt alkatrészeket.
Addigra már kibukik mi a gyenge láncszem.
Továbbra is kötöm az ebet a karóhoz, hogy sokkal több problémád lesz a megfelelő kezelőprogrammal, mint a mechanikával.
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/csigmot.jpg" border=0>

svejk

Hordozható! Épp a minél kisebb tömeg a lényeg.

wcsxp0uxa

ez csak nézőpont kérdése mi a hordozható .
egy 1200mm-es sínes valami nem lesz 5deka .
Főleg ha függőlegesen tart majd 6kg-ot , még kitámasztás is kelleni fog neki.
Mozgatás szempontjából sem lenne rossz szerintem.
De jó volt veled beszélgetni.

svejk

Beszélgetni? [#nemtudom]
Én csak emlékeztettelek egy kritériumra, mivel a #10221-ben Gabor004 sarkalatos kérdésnek állította be a súlyt.

3ihs2v23

Egy újabb alapdolgot szeretnék megkérdezni tőletek. Készítem a cnc gépemhez a trafót és a bementei 230V kapcsolón valamint a diódahídon olyan lábak vannak amire egy rácsúszó "dugót" tudok tenni (nem jut eszembe a neve). A képen a dióda és a kapcsoló egyik lábára rászúrtam, bár nem látszik olyan jól.  
 
Ilyen csatlakozásokat csinálhatok vagy inkább forrasztás a jobb megoldás?  
 
Arra gondoltam, hogy a dióda azért melegszik és hátha a cin egyszer megadja magát. Meg aztán ezeket a csatlakozókat egyszerűbben, gyorsabban és szebben meg tudom csinálni.
 
http://kepfeltoltes.hu/120315/di_da_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

s7manbs8

Saru az. Jó az a saru, pont erre is való, nem véletlenül van a diódán sem ez a lehetőség, gondolom.

wcsxp0uxa

Csak azt akartam jelezni ,ha ezen a vonalon mennénk akkor azt írtam volna(a szurkálódós stílusra gondolok) : Gabor004 nem kétes eredetű ,használt motorokat szeretne használni. De szerintem a lehetőségek széles spektrumát kellene prezentálni ,ő majd eldönti mi a "hülyeség" .
Egyébként a kiegyensúlyozást meg lehet oldani jelentős többlet súly nélkül , csak fantázia kérdése......

Szalai György

Egész pontosan csúszó sarunak hívják. (Az angol persze nem sarunak hívja, hanem penge csatlakozónak.)
Nekem aranyat ér, mert előbb utóbb megnő az átmeneti ellenállása, megég, és akkor talán jó pénzt keresek rajta. Szerencsémre tele vannak vele a háztartási gépek. Volt egy öreg Opel Kadettem, az is tele volt vele, nekem meg a hócipőm. Ahányszor elkocsikáztam a Kőbányai Gyógyszergyár előtti macskaköves úton, annyiszor leállt a forgalom közepén, és mindég a csatlakozók hibája miatt. Egy nyugodt hétvégén kicsipkedtem az összes csatlakozót a motorházban és szépen megforrasztgattam mindent. Soha többet nem állt le, ha nem kértem rá.
Szóval találsz belőle jó sok félét.
Van olcsó, pucér sárgaréz. Van kicsit jobb, sárgaréz ónozva. Van még jobb ezüst bevonatú, és hát van gold-plated is, gondolom a hifistáknak. Régen volt a hőtárolós villanykályhákhoz rozsdamentes acéllemez anyagú, az volt köztük a király.
Vannak szigeteletlenek, szigetelt mandzsettájúak, és teljesen szigeteltek.
Csak forraszthatóak már nem nagyon vannak, inkább csak szerszámmal felpréselhetőek.
A préseléssel az a gond, hogy jó szerszám kell hozzá, kombinált fogóval biztos a hiba. Ja, és minden vezeték átmérőhöz megfelelő nyakméretű saru.
Aki nem akar beruházni drága présfogóra, az levágja a saru nyakáról a műanyag szigetelést és felforrasztja cinnel a drótvégére, aztán legfeljebb rá melegít egy zsugorcsövet, ha igényes.
Nekem még egy nagy bajom szokott lenni velük, hogy sohase kapok belőle derékszögűt, pedig sokszor azt volna a célszerűbb használni, mert úgy kívánja a vezetékezés.
Ha olyan készülékben dolgozok, ahol minden forrasztott, (elektronika) és kezemben a páka, akkor eszembe nem jut présfogót elővenni, és keresni egy megfelelő sarut. Ráforrasztom, mert úgy egyszerűbb, és hosszú távon szerintem megbízhatóbb is. És pont abba az irányba fordítom a vezetéket, amerre kívánatos.
Saruval látványosabb, úgy hogy szerintem rakd el a sarukat azokra az időkre, amikor másnak építesz majd, és most a sajátodat azt forraszd meg zsugorcsövezd, főleg a hálózati feszültségen lévő dolgokat.

Szalai György

„dióda azért melegszik és hátha a cin egyszer megadja magát”
Addig élj, míg a cin megadja magát a dióda melegedésétől.[#vigyor2]

5z7aew5x

Ahogy Szalai György is írta, megette a fene azt a dióda hidat amelyikről leolvad a forrasztás.
Én is sokat szívtam ezekkel a sarukkal csak nekem nem Opelem volt, hanem egy 6V-os trabantom. Miután kidobáltam a legtöbb helyről (ahonnan csak lehetett)megtáltosodott a masina. A legjobban akkor jársz, ha géped építése közben inkább forrasztassz. Mint ahogy "Vlagyimir Gyantascin" a nagy orosz forrasztás technikus is  ajánlotta, nincs jobb és tartósabb kötés az elektronikában.  [#nevetes1]

svejk


svejk

Egészen kereken pedig Faston saru az eredeti neve. :)
 
De ugye magyarosították, mi tagadás nem is baj.
(ma már a globalozációval a magyarosítás is eltünt, lehet ez sem baj)
 
Ha minőségi a saru, akkor örök élet.
Nem is a bevonat hanem a rugalmasság a fontosabb.
Egy 30 éves bojler fűtőszálnál ha sarut cserél az ember az jó ha kibír 1 évet, pedig az eredeti 30-at kibírt.... :(
 
Ha saruzol akkor forraszd a saruba a vezetéket, hajtsd vissza füleket, és zsugorcsövezd le.
Ha jól tudsz forrasztani közvetlen a dióda lábára is forraszthatsz, ha csak bénázol a pákával akkor lehet a diódának ártasz hosszútávon.
 
A készen kapható szigetelt saruk mutatósak, egészen addig amíg rá nem préseled a vezetékre.
Talán egy 30ezer Ft-os saruprés nem nagyon nyomorítja el, de gagyik igen kiábrándító formát tudnak létrehozni, melynél a zsugorcső ezerszer szebb. Ha színes zsugorcsövet használsz akkor inkább meleg levegővel zsugoríts, mert bekormolod a csövet, és szintén csúnya lesz.  
 

PSoft

150L-es HAJDU villanyboylerem van, 2.4KW-os fűtőtesttel szerelve.
Igen-igen rosszul viseli(viselte) a tűzősaru a HAJDU által nyugodtan rábízott tekintélyes ampermennyiséget.
Kéthavi/negyedéves ciklusokban rutinszerűen cserélgettem hőfokszabályozót,biztonságit,vagy épp fűtőtestet a klágyult,felégett/elégett tűzősaruk miatt.
Aztán,megúnva az állandó boylerprojectet,meg hogy a család pénztárcáját is becsukjam az állandóan visszatérő boyler/kiadás elől változtattam a helyzeten.
Vettem egy egymodulos(talán Klöckner?)mágneskapcsolót,és egy 2A-es kisautömatát,épp befért még a kiselosztóba a boyler automatája mellé.
Azóta,kitűnően érzik magukat a tűzősaruk,hőfokszabályozó/biztonsági a pár tíz mA-es mágneskapcsoló áramával.
A fűtőtest tűzősaru nyelveibe kényelmesen elfér a négyes furat,és csavarok.
Hagyományos,forrasztott saruk,lapos,rugós/körmös alátétek között.
 
Úgy 4-5 éve alakítottam át a leírt szisztémával a boylert,azóta a vizkövezésen kívül még nem kellett hozzányúlnom.
Szerintem,megérte a pár óra munka és pár ezer Ft anyagi ráfordítás.

svejk

Én nem szeretném fiatalon elveszíteni a fórumtársunkat!!!
 
Rengeteg esettel találkoztam amikor a dióda leforrasztja magáról a vezetéket, főleg ha csak mellé van fektetve és úgy odaforrasztva.
Ennyit a dióda bőven kibír, bár személyes véleményem az hogy hosszú távon lehet nem előnyös, az ilyenektől aztán meglazul a műgyantában a kivezetés és a chip.
Tranzisztorok is ki szokták magukat forrasztani. :(

Szalai György

Tervezett élettartam. Tudatosan vagy tudattalanul tervezett.