Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mach3 CNC

Indította gaben, 2024 április 09, 16:55

Előző téma - Következő téma

5kfiyrw95

Sajnos nincs szkóp a közelemben amivel ezt megmérhetném

TBS-TEAM

(A lineáris tengelyek nagyon sok csavarkötéssel csatlakoznak a gépvázhoz ,ami a vezérlő dobozzal együtt fém szerkezet. Szerintem ez a kapcsolódás a csavarokon keresztül biztosítja azt hogy közös potenciálon legyenek.)

A lineális tengelyek és sinekkel nincs is gond mert azok nagy felületen érintkeznek ahhoz a géptesthez melyhez csavaroztad, VISZONT a tengelyek közötti mozgást csapágygolyók biztosítják melyek minimális felületen érintkeznek tized-százaezred mm2 az össz érintkezési felület és még zsír vagy olajfilm is van közöttük GÖRÜLÉS KÖZBEN mely SZIGETEL mozgás közben. Álló helyzetben viszonylag kis ohmikus elleneállás mérhető de mozgás közben akár megaohmok.

A külön mozgó egységeket mindig közös potenciálra kell hozni.
József

5kfiyrw95

D Lacinak már megadtam a választ Ugyan ezt tudom mondani neked is

000000000

".. SZIGETEL mozgás közben."
Ez szerintem megint egy hibás, pongyola állítás.
Elfeledkeztél arról, hogy egy beépített kocsinak van terhelése, és a kocsi már eleve előfeszített is lehet.
Ennek következtében mozgáskor a folyamatos szigetelés kizárt, de még a csak néhány mikroszekundumig tartó 100 kOhm feletti átmeneti ellenállás se nagyon mérhető ki mozgás közben.

ra8nsmk6w

Szia Tibor!
Ennek ellenére a korrekt megoldás ha mindez át van hidalva egy földelő vezetékkel

TBS-TEAM

Egy kis érdekesség

1987 Kandó kálmán egyetem. Bemutatót tarottak a Ganz Mávag egyik üzemében 80T mozdony 4 tengely= 8db siklócsapágy.
Tengelyenként 10Tonna nyomás.
Felfekvő felület 90mmx280-300mm / csapágy.
Olaj kenés (mechanikus egy fém lapát a tengely végén a forgás következtébe belemerül az oljba és azt felhordja egy oljvezető vájuba, onnan az olaj gravitációval rácsorog a tengejre, ami beviszi a siklócsapágyhoz) sose romlik el megoldás. [#nyes]
5 Km/óra sebességnél már kialakult az olajfilm.
Elemelkedett a csapágy a tengelytől.
A V43 villanymozdonyok a mai napig siklócsapágyakkal üzemelnek.

Annak idején az én tanáraim kisérletekkel be is mutatták az elméletben tanítottakat.


Akkor az lehet mágia volt vagy szemfényvesztés az a sok minden amit tanultam. [#rolleyes]
József

000000000

Totál rossz példát hoztál ide.
A hézaggal szerelt siklócsapágyak nagy felületű hidrosztatikus viszonyai egészen mások, mint amikor egy nagy keménységű golyó gördül ugyancsak nagy keménységű minimális felfekvő felületeken előfeszített viszonyok közepette.

Egyébként meg javaslok neked egy tanulságos oszcilloszkópos mérést (ezt véletlenül én már kb. 10 évvel ezelőtt megtettem), amikor kiméred, hogyan is alakul egy lineáris golyós kocsi/sín villamos ellenállás "zaja" különböző terhelések, előfeszítések, és mozgási sebességek kapcsán. Hidd el távol van a Mega ohmos szigetelő esetétől, amit te írtál, ezért pontosítottam, korrigáltam az állításodat a valós tények tükrében.

TBS-TEAM

Ez csak egy példa az oljafilm erejéről.

Egy pár ohm-Kohm is több mint megengedhető.

Minden barkácsolónak szive joga szopni a jól bevált megoldások nem alkalmazásával.
József

D.Laci

A műanyag betétes lineáris vezetőkkel mi  a helyzet, hogyan kel földelni?
Az előfeszített kocsik példája is csak egy ideális állapot, előbb vagy utóbb megkopik. A hobbisat bontott kopott vezetőket használ.

000000000

A földelésről egy szót sem ejtettem.
De ha már felhoztad a marómotorod tengelye és a szerszámbefogó része hogyan van földelve? Ha meg kerámia csapágyas, de pláne áll a kérdés?

"A hobbista bontott kopott vezetőket használ."
A nehézségi gyorsulás, szerelési pontatlansági és a gyenge gép merevségből adódó deformációs/befeszülési hibák a hobbysta gépére is mindig hatnak (ráadásul egynél több kocsi szokott lenni), így az állandó szigetelés fém konstrukciójú kocsiknál kizárt, ez volt csak szösszenetem lényege, kár ezen többet rugózni, főleg nem egy Mach3 topikban.

zotykó

Hello.
Mach 3-nál találkoztatok olyan hibával, hogy egy nagy és részlet teli anyagot gravírozva mindig egyre lejjebb ment a maró? Elkezdtem gravírozni egy nagy táblából ruhatári bilétákat, sokat, és a kb. 20-adik karakternél észrevettem, hogy lejjebb megy a maró. Mindig kicsit lejjebb. A -0.3mm mélységből a mondjuk 40-edik karakternél már -0.97mm volt.
Hogy mi??
Aztán a motor tuningnál lejjebb vettem a gyorsulásokat és a végsebességeket, de mind hiába.

Amikor a kereteket marom, azoknál nincs baj. Pedig az is van 40 "Z" irányú pozicionálás.

Pont ez miatt gyanakszok inkább valamire a programban mint a mechanikában. Van-e ilyen gyík vele?

A gépem Évek óta jól működött, tehát nem valami építési hiba lehet. A motorok 2NM-es léptetőmotorok és Nanotec gyári vezérlőkkel hajtom.
Olyan mint ha a "Z" tengely amikor fölfelé indul, akkor lépést vesztene néha.

Megtörhetett a motor kábele???? Akkor nem kéne többet hibáznia és mindkét irányban??

Esetleg még a kernell sebességet megpróbáljam lejjebb venni?

Vagy valami ötlet?? Minden tapasztalat érdekel.

Kössz előre is.

000000000

A Mach3 egyik hibája, hogy a step jelek csak néhány us szélességűek függetlenül a léptetési frekitől, és ez sajnos a lépésvesztés egyik fő oka lehet.
Próbáld meg a motortuning-ban maximumra állítani step és dir pulse with értékét.

A G kód lejátszáskor figyeld meg a Z koordinátád adatát, ha ott nincs ciklusonként elcsúszó adat, akkor a jó a G kódod.
Vannak CNC szimulátor programok is (magamnak is csináltam egyet), amibe beküldheted a G kódot, és ellenőrzi a programozott elmozdulások helyességét.

zotykó

Kössz.
A G kód ok volt. A jelhosszúság állítása jó ötlet, bár eddig évekig nem okozott ez gondot. Majd ha gép előtt leszek csinálok pár tesztet.
Lehet a vezérlőm puffer kondijai ereszkednek meg a tápban? Az is okozhat fesz ingadozást.

2am4nwzib


guliver83

Nálam a vezérlőcsere megoldotta ezt a hibát!