Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

UCCNC vezérlő program

Indította gaben, 2024 április 09, 16:54

Előző téma - Következő téma

v33um54ki

Hello!

Nemrég kicsit elszállt a controllerünk (Xbox verzió) És azt hittük a controller pluginnal történt valami, felratkam az új verziót. Közben kiderült, hogy a controllerbe annyi por van, hogy amiatt nem is működik, ki lett takarítva, le teszteltem egy másik PC-n szépen működik. Viszont a CNC marós gépen azóta fura dolgok történnek, pl:
-mozgatás közben hirtelen ablakot vált, a CNC mozog tovább aztán át kell váltani a UCCNC ablakára akkor már meg lehet állítani
-vagy volt olyan hogy elindult elengedtem a joysticket de nem ált meg, csak akkor amikor elhúztam a haladással ellenkező irányban.

Gondolom valamiféle inkompatibilitási probléma lesz.

A legutolsó UCCNC-hez most melyik és hányas verziójú Xbox controller plugin ajánlott?
vagy ha nem ez, akkor hol keressem a hibát?

j3cx5jtk6

Sziasztok!
Én is köszönöm a makrót- fain!

Csak annyit tennék én hozzá lehet másnak is jól jön
hogy a g92 után én beraktam még egy sor ez a saját kis nyugalmam miatt van.


List<string> codelist = new List<string>();
codelist.Add("G91");
codelist.Add("G31 Z-50 F100");
codelist.Add("G92 Z0.0");
codelist.Add("G00 Z" + AS3.Getfielddouble(2010).ToString());
codelist.Add("G92 Z0.0");
codelist.Add("G0  Z20.0"); //kiemel 20ra//
codelist.Add("G" + exec.actualdistmode.ToString());
codelist.Add("G" + exec.actualdistmode.ToString());
codelist.Add("F " + exec.getcurrentfeedrate().ToString());
exec.Codelist(codelist);
while (exec.IsMoving());

dezsoe

De jó, hogy írtál! Néztem, hogy mi a bánatért van egy sor kétszer: persze, hogy elrontottam.

codelist.Add("G" + exec.actualdistmode.ToString());
codelist.Add("G" + exec.actualdistmode.ToString());

helyett

codelist.Add("G" + exec.actualdistmode.ToString());
codelist.Add("G" + exec.actualmodal.ToString());

lenne helyesen, hogy mindent visszaállítson a hívás előtti állapotba.

dezsoe

Milyen verzióról frissítettél milyen verzióra? A telepítőben egyébként mindig az ahhoz a verzióhoz megfelelő plugin-ok vannak, tehát ha nem variáltad át a dll-eket, akkor annak mennie kell.

v33um54ki

Verziók:

UCCNC - 1.2111
Xbox360-Velocity Control V2.060 (Crafty CNC)

dezsoe

Értem. Mivel nem az UCCNC-s plugin-t használod, így nem igazán tudok okosat mondani, meg kell kérdezni a készítőt az angol fórumon. Jó fej srác, szokott válaszolni, segíteni. :)

v33um54ki

Ha jól emlékszem, anno pont ti ajánlottátok ezt. Mert a másik nem úgy működött mint kéne, de ok...
( vagy elvesztette a beállításokat, vagy mindig külön be kellett kapcsolni, már nem emlékszem pontosan )

dezsoe

Ez könnyen lehet, már nem emlékszem. De mivel nem mi írtuk, nem tudjuk megmondani, hogy mi lehet a probléma vele. Ettől még meg vagyok róla győződve, hogy jó a plugin, mert rengetegen használják és jó véleményeket lehet róla olvasni. Viszont közelebbit nem tudok mondani, mert nincs ilyen kontrollerem, így én magam sosem próbáltam.

v33um54ki

OK, akkor hétvégén frissítem az UCCNC-t és megnézem működik-e már rendesen a beépített plugin. Ha nem akkor valahogy oldanom kell a problémát, mert a kontroller rengeteget könnyít és gyorsít a munkán.

up38bybny

Egy kicsit megkésve, de ismét nagyon köszönöm az M31 makrót. A makro kiváló, de nem ez volt a baj!
A postp. írtam át, a SheetCam-ban, így rendeződtek a bajok.
Több lépés kellett a megoldáshoz (nálam... :-))
Az angol nyelvű fórumon arról értekeztek, hogy plazmához nem is igazán az M31 kellene, hanem az M203. Ezt átírtam és tisztább lett az addig szerintem fölöslegesen sok Z tengely mozgás. De a sebesség még ekkor is belassult az első kör után. Mivel a SheetCam UCCNC plasma postp.-a eleve Mach3 alapú, gondoltam, kipróbálom azokat is. Részeredmény lett, mert a Mach4 postp. már MAJDNEM (???) mindenhol megtartotta az eredeti sebességet. Annyit csináltam, hogy beleillesztettem a jól működö M203 kódrészt és a a Feedrate sorok eleje kapott egy Non kiegészítést, (NonModalNumber...) és így most jó!
Szinte biztos, hogy valami rettentő módon írtam át az egészet, (annak ellenére, hogy szuperül működik) mert az eddigiekkel ellentétben minden sor végén ott szerepel a sebesség adat...[#nyes]
Az is nagyon valószínű, hogy az eredeti postproc. is jó kellene, hogy legyen, de valamiért a bitek ördögei az én gépemen és installációmban összezavarodtak.
Nagy hála minden segítségért!!!

j3cx5jtk6

Sziasztok!

Probáld ki ha tudod ezeket a post procikat / vagy aki akarja/
Sheetcam-uccnc kicsit kipofozva/magyarositva-kommentezi a kodot ilyenek

https://drive.google.com/drive/folders/1fVXlOrf8fd7uXaxukDnqxIiROhXiE68T?usp=sharing

[#rolleyes]

up38bybny

Mindenképpen kipróbálom!
Nagyon köszi!

v33um54ki

Felraktam az új verziót, újfent nem ismeri fel a licencefilet. írtam nektek a supportra.

SAJNOS a beépített plugin úgy nézem még mindig ugyanazokkal a gyerekbetegségekkel küzd, mint eddig (nem ismeri fel a szabány Xbox controllerek inputjainak legalább a felét, az analog inputot sem ismeri, stb)

dtb

Van ez a nemrég linkelt szimpatikus kis 3Dtapintó... Az UCCNC szempontjából (UcEth400) melyik a jó választás? NO vagy NC? ...és NPN vagy PNP? Első blikkre azt gondolnám, hogy tök mindegy, de sose lehet tudni...

TBS-TEAM

NC a jó választás.
A PNP vagy NPN az mindegy.
József