Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

svejk

Nem muszály lezárni sem csak igy kisebb a zajfeszültség a környezetből.
Egyébként ez az alapelvük az egyszerű benzinmotoros aggregátoroknak is.(mármint a remanencia)
Egyszerű mezei háromfázisú motor egy kondival a két tekercsén. Terheletlenül nem gerjed fel, de terhelésre felgerjed és nagyon jól terhelhető egy bizonyos fokig, de túlterhelve, vagy rövidrezárva azonnal legerjed.
 
Na mond már hogy a Te szakmáddal és tudásoddal a háttérben  a #895-ben újat olvastál ?  
Vagy Te nem voltál ott azon az órán amikor a 360-at 4-gyel kellet osztani :)))
Szerintem csak az van hogy belevetted a fejedbe a 120 fokot mert ment frekiváltóval és Tibor45 tudta csak a resetet megnyomni a fejecskédben :))
Sajnos én is sokszor így járok, de szerintem mindannyian :((

svejk

Egyébként mindegy hogy a forgórészben vagy az állórészben marad valamennyi mágnesesség a felgerjedés menete ugyan az, lényeg hogy legyen rajta terhelés. Éppen úgy mint a kommutátoros soros motornál. Nyitott kapcsoknál ott sem torténik semmi csak az áram utja záródik.

bmejdz9nu

Megpróbáltam az általad javasolt tesztet a kocsin...
De nem találtam a gyertyapipákat... talán mert dízel [#fejvakaras].....[#nevetes1]

bmejdz9nu

Egyébként nagyon sok ilyen Precise motor van közkézen... szinte minden héten feltünik egy-egy az Ebay-on...
Persze 2F-es...
Itt a business a 2F-es frekiváltóhoz...
Jut eszembe a a "vevők ott" (pl. egyszerű németek) mivel hajtják meg?
Mert azért általában egy ilyen mtornak min. 100-150e Ft a vége... csak nem mind álmodozó típusú hobbysta?

bmejdz9nu

Tibor... Egyébként... Milyen káros dolog (számszerűsítve) várható ettől a nem szabványos meghajtástól...(2F/3F)

000000000

Semmi baj, vágd el az injektor vezérlő madzagokat,
vagy gázolajcsöveket, a hatás ugyan az lesz, mint
a benzinesnél a szikra elvétel:)[#nyes]

000000000

Megnövekszik a motor meddő teljesítménye,
nem adja le a névleges nyomatékát, nagyobb
lesz a szlipje, rosszabb a hatásfoka, jobban
melegszik, előbb-utóbb a frekiváltó is
tönkremehet az asszimetrikus terhelés miatt.
Számszerű dolgokba nem szeretnék belemenni,
mert minden eset más, és ezt pontosan nem is
lehet kiszámítani, inkább ki kell mérni.
Nagyjából ha egy 2F motort inkorrekt 3F
jellel táplálsz az előbbi paraméterekre vonatkozatatva 30-60% közöti romlás
következhet be a gyári névleges motor
adatokhoz képest.

bmejdz9nu

Na majd lasan már meglátom... addíg is csinálgatom hozzá a gépet...
(persze még most e mellet még "egy-két" CAM progival szórakoztatom magamat :)

Szalai György

Én is megpróbáltam a fázisszög mérést szkóppal. Megpörgettem a marómotoromat egy kis DC motorral 1:3 gyorsító befőttesgumi áttétellel. Digit kéziműszerrel mérve 160mV és 167Hz jött le róla. Megnéztem a jeleket az öreg szkópommal, nem tudok a fáziskülönbség értékére még következtetni sem, annyira instabil a kép. Nem a gyenge vagy zajos jel miatt, hanem a műszer hibájából. Erre is be kéne már ruháznom, ha ilyesmivel foglalkozom. Nem jött össze.
 
Az én 1,1kW-os motorom régi meghajtója az biztos hogy nem érzékelő nélküli fluxusvektor szabályzós, azért is van az én motoromon a jeladó. Az a meghajtó, amit fényképezhettem, (a 330W-os motorhoz való) az sem az, pedig a kis motoron nincs jeladó. Annak nagyon örültem, hogy a KEB F5 az olyan, és nem kell neki a jeladó mégis igyekszik tartani a beállított fordulatszámot.  
Biztos van itt aki képes lenne összerakni egy korrekt meghajtót, de nem várhatom tőle, hogy annyiért csinálja, amennyibe egy jól kifogott olcsó frekiváltó kerül a vaterpiacon. http://cgi.ebay.com/PRECISE-PVSF-1-Variable-High-Speed-Spindle-Control_W0QQitemZ120384897666QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item120384897666&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50" TARGET=_fnew>Ennyiért meg van készen. Te jelentkeznél a feladatra?
Sajnos túlképzett vagyok, mert azon az órán is ott voltam mikor a 360-at 3-mal osztottuk. Az a baj, hogy az ilyen osztásoknál nekem sohse maradt semmi.

3k74cecek

Nem tudom pontosan milyen generátora gondolsz, de nekem van egy kis 600W-os, amit olyan 20ezer körül lehetett több áruházban is kapni, és az bizony nem egészen olyan mint amit te írsz. Egyrészt van tekercse a forgórészen, másrészt felgerjed terhelés nélkül is. Szóval biztosan nem egy mezei 3f-ú motor. Még nem szedtem szét annyira, hogy teljesen megértsem a működését, de valaószínűleg előbb-utóbb sor kerül erre is.

3k74cecek

Elmenjek hozzád egy jó szkóppal, hogy mindenki kivácsisága kielégítésre kerüljön?

Szalai György

Pedig volt olyan egy és háromfázisú is, amit Svejk irt. Emlékszem rá. Antracit szürke Briggs & Stratton négyütemű benzinmotorral, és alumíniumházas EVIG generátorral szerelve. Fekete csővázban. Azt az olcsó generátort az aszinkron motorokból fejlesztették.

ANTAL GÁBOR

Sziasztok!
Elnézést hogy beleszólok mert nekem mindkét geneátorom van. Nos Az aszinkron generátor meddőszükségletét rékapcsolt kondival llehet fedezni. Nem minden aszinkron motor jó generátornak de a jelenséget általában mindegyik mutatja. Ha megforgatjuk és van rajta kondi és maradt benne egy kis remanancia akkor fölgerjed. (az a baj hogy generátoros üzemben a névleges szinron fordulatszámon kellene a névleges feszültség és az 50 Hz ,nos ez csak akkor jön ki a generátorból ha a tekercsei meghatározott induktivitásúak.
 
A másik fajta amit mostanában is lehet kapni az szinkrongenerátor tekercselt forgórésszel a forgórészsszel együttforgó rövidrezáró diódával
(direkt szétszedtem megnézni ) nincs klasszikus feszültségszabályzás csak a benzinmotor fordulatszámával lehet szabályozni

ANTAL GÁBOR

Ha valakit érdekel az aszinkrongenerátorok lelkivilága akkor van róla korrekt anyagom. Reziszív terhelésre igen jó , az induktív terhelést nem szereti oda egy fesz szabályozott szinkrongenerátor az igazi

3k74cecek

"A másik fajta amit mostanában is lehet kapni..."
 
No nekem pontosan ilyenem van. Nagyon észnél kell lenni vele, mert elég instabil a feszültsége.
Könnyedén felszalad akár 300V fölé is, és akkor több a kár mint a haszon.
Ha ennek a lelkivilágáról van valami anyagod annak örülnék, mert szeretnék csinálni hozzá valami tisztességes fesz szabályzót.