Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

svejk

Hogy ne a levegőbe beszéljek, az úgy volt hogy a szerszám felől volt egy pár párosított, míg a másik végén 1 db rugalmasan előfeszítve.

4mjnxdwuu

Ami most nálam van [#smile],
Sőt van nálam ugyan az a kivitel de hengergörgössel, szintén teljesen gyári, 3 csapágyas ( csak háromszor akkora...)

000000000

Ha fortunát csinálsz, nyugodtan tegyél bele a csapágyház két végébe egy-egy zárt mélyhornyú csapágyat, és az ékszíjtárcsa felőli végén tedd anyával előfeszíthetővé. Én is így csináltam, és gyönyörüen fut. Nem kell agyon bonyolítani.A felsőmarókban is csak radiális csapágyak vannak. Persze ez a megoldás nem alkalmas a szuper nagy fordulatszámokra.

svejk

Be is van jelölve az eladás napja feketével a naptáramban :(( [#falbav]

svejk

Igazából épen a mélyhornyú alkalmas nagyobb fordulatra, mint a ferdehatásvonalú..
Csak ugye a futáspontosság nem olyan jó.
De ha jól átgondoljuk akkor a két "kottyanós" mélyhornyút éppen két oldalra kényszerítjük az előfeszítéssel, és így már valamelyest a hatásvonal ferdévé alakul.
Finommenettel bizonyára elég jól beállítható
Persze ezer fontos dolog van még, a golyók száma, a kosár anyaga, stb..
 
Nekem sem akarnak a csapágyboltosok a svájci Rollviss orsómhoz párosított 626-os mélyhornyút hozni (ez volt eredetileg benne), így marad a két 125 Ft-os kinai finombeállítása :(

3k74cecek

Az a helyzet, hogy a ferde hatásvonalú csapágyat nem illik axiális terhelés nélküli módon használni. Ha viszont hármat teszel bele, akkor abból az egyik szinte biztosan nem fog axiális terhelést kapni. Ezért mond ellent a szakmai szabályoknak. Persze a boltban biztosan adnak páratlan számban is. Sőt, ha szükségtelenül elbonyolítja a tervező a szerkezetet, akkor megoldható, hogy mindhárom csapágynak legyen axiális terhelése, de minek bonyolultúl megoldani valamit ha egyszerűen is lehet? Mindez persze nem zárja ki, hogy vannak olyan tervezők, akik vagy nem tanulták meg a szabályokat, vagy nem tudnak egyszerűen megoldani egy feladatot.[#wave]

4um5b65d

És akkor még a ferde hajlamú csapágyakról nem is szóltál......
[#wink]

3k74cecek

Azt hiszem félreértettél. Én ferdehatásvonalúra írtam a páratlan számút. Te pedig hengergörgősről írsz, ami viszont nem ferde hatásvonalú.

s7manbs8

A tehetségesebb vagy nagyobb tudású emberek általában egyszerűbb megoldásokat találnak. Aki meg nem, az csűri csavarja, kókányol, stb. nem ? Hát ez így van.

svejk

Az adott eszközben a harmadik csapágy tengelyirányú előfeszítését megfelelően méretezett rugó biztosítja, mely egyben a különböző anyagok hőtágulási problémáit is kiküszöböli.
Persze ettől még a tervezők lehettek szabálytalanok.

svejk

Trapista két külön, de hasonló eszközről írt..

43pbwjg8s

:)
Úgy látom sikerült egy kcsit megkavarnom az állóvizet. :)
Örülök, hogy sok a vélemény. Ez nekem nagyon jó, mert végre látom az egyik oldalt is és a másikat is.
Az asszony éppen mot küldött el melegebb éghajlatokra, mert elkezdtem keresgélni az említett könyvet itt éjnek évadján. :)
Most nincs meg, de meg fogom keresni holnap és belinkelek ide egy pár abban található megoldást. Aztán majd véleményezitek.
A kúpgörgős csapágy alkalmazása nem gond. Nem flanc. Itt van egy halomban az orrom előtt az asztalon, és ha már van miért ne használjam. Ahogy lentebb írtam, mi alkalmazzuk a sebességváltól előtéttengelyén. persze ott párban a két végén, és ahogy mondtam pontosan kihézagolva. A harmadikat csak amolyan ötletszerűen tettem oda, ha már van kéznél miért ne legyen ott is ebből egy.
Ahogy írtam lentebb, ennek a csapágynak a referencia fordulatszáma 13.000 a határfordulatszáma pedig 18.000.
Legfeljebb a hátsót kicserélem egy mélyhornyúra, vagy esetleg egy ferdehatásvonalúra (az is van éppen kéznél két darab).
Szóval a torzszülött kúpgörgős megoldás nem a bonyolítás, hanem annak eredménye, hogy itt van előttem az anyag, miért ne fogyjon ebből, minthogy a csapágyboltba szaladgáljak.
De ha tényleg úgy gondoljátok, hogy az alkalmazása gondot is jelenthet (de ahogy írtam a hézagolgatás sem különösebben nagy gond) szóljatok és halgatni fogok a tanácsotokra. De csak ha sikerül valamennyire közös nevezőre jutnotok :)  
Előre is köszönöm!

svejk

Valamelyik topicban volt itt egy igazi szakértő, úgy kb. egy másfél éve. Rajzokat is tett be a huszonezres fordulatú főorsókról, és szerelésükről.
Azt keresd meg.., vagy halgass olyanokra akik már készítettek ilyet. (én még nem :( )
Mindenesetre a kúpgürgős még zaj és gördülési ellenállás szempontjából sem a legjobb választás
nagy fordulathoz, hacsak nem kell az extrém radiális terhelhetőség is, mint pl. a fogaskerekes váltóknál.

4mjnxdwuu

Bocsi félre írtam, nem henger görgős, hanem kúp. A kivitele teljesen megegyezik a svejk által említett ferde h.v. csapágyassal.( a pici külömbség annyi hogy a ferde h.v.-s nál egy lemez rugó adja az előfeszítést a harmadik csapágynak, míg a kúp csapágyasnál van egy betét amit körberaktak bazi erős pici rugókkal és azok nyomják a harmadik csapágyat.

ra8nsmk6w

Nem volt állóviz, ezt már többször kitárgyaltuk különböző szinteken. A svejk által emlitett rajzokat a felhasználok mapáiban "Tajeno" neve alatt keresd.A kúpgörgős csapágyat 2-3 ezres fordulat felett felejtsd el.