Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

svejk


Szalai György

Forog, de az elég?  80 Amper?  7000 n/min ennyi pólussal?
Mekkora lehet ennek a motornak a tengelyen leadott teljesítménye, az elektromos felvett teljesítményhez képest? Azt érzem, hogy alig.
A tekercsek belsejében lévő vasak keresztmetszeteit, azt nagyon vékonykának nézem.
Milyen anyagból lehetne, hogy az oda megfelelő legyen?

A réz tekercselése sem egészen célszerű szerintem, ha egyetlen szállal van tekercselve.
Ilyen kis feszültségre és nagy áramra bazi vastag vezeték kéne, azt meg nem tudná kézileg oda tekercselni.
De úgy a bőrhatás miatt veszítene jócskán a teljesítményéből a magasabb fordulatokon.
Az effélét több zománcszigetelt szálból, párhuzamosan szokják tekerni, mint a litze huzal.
Odafigyelve, mert a szálaknak egyforma hosszúnak kell lennie. Ha nem is mikronra, de milliméterre legalább.

A mágneseken kívül még a vas minősége és mérete, meg a tekercselés trükkjei miatt lesz egy motor jó vagy nem jó. A gyönge motor is forog.
,,Vasba van öntve" mondta valaki, aki ért is hozzá.
Alacsony réz és vasveszteség, kis induktivitás, kevés bőrhatás kéne, hogy legyen leadott teljesítmény magas fordulatszámon is.
Asziszem.
Tibortól boccs a katyvaszért.

d30xhrezp

Ami kétséged van azt szeretném eloszlatni!
Sikerült megcsinálni,és meglepetésemre nagyon is jónak találom,ahhoz képest amit vártam.A videót mellékelem.
3*0,34-es vezetékkel van tekerve.
1 fázishoz 4 pólus tartozik és sacra megtekercseltem 50 menet/pólus.Először 6V-al próbáltam,nem volt jó.12V-al viszont gravírozáshoz szerintem (nekem) tökéletes lesz.
Fordulatszámot majd megmérem,csak össze kell raknom egy arduinos RPM-et.Majd megírom mennyit tud.Elsőre szerintem jó.
Csak ajánlani tudom hobby célra megfelelő.



4umhue7vh

Király!

Készül az enyém is! Kiesztergáltam a lemezek közepét, És elkezdtem a forgórészt is.

    

Rabb Ferenc

Ígéretes kezdés! De maradéktalanul megbízol a mágnesek ragasztásában? Bár a ragasztó számára ideális az igénybevétel - nyírás - én azért nem állnék nyugodtan mellé sokezres fordulatnál...

Sokáig kerestem, de sajnos nem találtam már meg a neten @Ati "forgórészből állórész készítése" megoldását. Pár évvel ezelőtt láttam, elég részletes leírással. Bocsi, de azt precízebben kivitelezhetőnek tartom.

d30xhrezp

Ez az első próba volt! Be lesz öntve műgyantával és kap egy burkolatot is.Most csak pillanat ragasztó tartotta a mágneseket.

d30xhrezp

Köszi!
Jó lesz! Én a mágnesek miatt választottam ezt a megoldást,meg egyszerűbb volt a patronbefogóhoz így illeszteni.
Milyen meghajtóval hajtod a motorokat?
Típust tudnál írni,hogy megnézzem az adatait a neten?

ANTAL GÁBOR

Volt egy baromi jó német oldal : Powercrocko   de aki csinálta ( Dr Okon Ralpf  ?? )  eladta a lelkét egy cégnek és nem publikál .. Szerencsére   néhány dolgát archiváltam

Érdemes   rákeresni ...

PSoft


ANTAL GÁBOR

Fogalmad sincs hogy mit publikált anno   .  Akár lineáris motort is tekerhetsz ... Szerencsére lementettem és kinyomtattam ( őrzöm is   csak macerás elővenni... )

PSoft

Lehet hogy régebben láttam/olvastam Tőle, de konkrét cél nélkül, csak olvasmány szinten "érdekelt".

d30xhrezp

Vettem a vezérlőhöz motort,hogy majd azt próbálom meg a fortunához.Vagy rakok rá egy kis patronbefogót,de áttételezni kéne a fortunáoz,a patronbefogót pedig a vékony tengely és a csapágyak nem hiszem ,hogy sokáig bírnák.Most kipróbáltam kézből gravír tűvel,bele nyomtam 5mm mélyen és húztam a rétegelt lemezbe.Nem érezni ,hogy vissza esne a fordulat.Ez a tárcsás megoldás alacsonyabb fordulaton is nagyobb nyomatékot tud a tengelyre direktbe leadni szerintem mint a gyári.
A gyári igaz pörög akár 30000 ezret,de ha megfogom a tengelyt nagyobb a fordulat vissza esése.

    

Rabb Ferenc

A hűtését hogyan tervezed megoldani. Mert ha egy stampedli méretű motorba belenyomsz néhány száz Wattot - az bizony erősen fog melegedni. Az eredeti felhasználási helyén rendesen fütyül mellette a százötven km/órás szél.

d30xhrezp

Még nem tudom pontosan. Gondoltam a mágnesek között ferdén befúrkálok,hogy a levegőt átszívja a tekercsek között.
Vagy egyenesen fúrok és a tetejére nyomtatók egy kis ventilátort. Esetleg kaphat egy kis ventilátort is.

4umhue7vh

Ezt haszálom 24v-os táppal, olcsó és 5 éve megy nállam.
A másikat nem tudom, leszedtem a zsugorfóliát róla, a jobb hűtés érdekébem, az egy drágább cucc, 10 lipol cellát elbír, 50A-es