Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

keri

Én 30V 6A-el hajtottam. Nekem is elég volt.
Persze a névlegesnél kevesebbet tud olyankor a motor, de ki a fenének kell 2kW forgácsolási teljesítmény egy pár mm-es marószerszámon :D

ce2s84jij

Ha nem haragszotok meg, kérdeznék még a táppal kapcsolatban. Ugyebár az RC motorok eredetileg Li-Po vagy Ni-Mh akkumulátorokkal működnek. Mi lenne, ha egy 60-70Ah autó (szolár) akkumulátoral lenne működtetve, szolár utántöltéssel. Hobbyszintű, 2-3 naponta 2-4 órás működést képzelek el.
"GreenCNC" jegyében jutott eszembe. [#vigyor2]

frkdv6dyr

Ne mérgeld magad miattam :) szimplán figyelmetlen vagyok néha(?).  
 
Egyenlőre még csak az ER11 befogó, meg két patron lett megrendelve. A meghajtást csak tervezgetem. Igaza van svejknek, hogy érdemesebb lenne venni gyári gépet, de azt már vettem egy Makita élmarót amivel nem lehet nyákot marni szépen. A többi munkára kiváló. Néztem a kínai 300W-os marót amit dcsabi is árul, de rengeteg rosszat halottam róla.

frkdv6dyr

Egyébként pont András adta az ötletet :) csak akkor nem volt időm alaposan megnézni, mert családostól voltam más ügyben a városban. Nekem úgy tűnt ez egy nagyon jó alternatíva abból amit András mondott röviden a szerkentyűről.

s7manbs8

Te is próbáltad a nyákot merni a felső maróval ? Miért nem lett szép ?

frkdv6dyr

Sorjás nagyon. Látszik, hogy az aláköszörülésnél kicsit nagyobbat üt a szerkentyű. Szerszám elforgatással egy darabig OK de nem végleges. Precízebb megmunkálásra lenne szükségem, ha szeretnék használni TSSOP tokozást.

Szalai György

Az olcsóságot szem előtt tartva valószínűleg fém porvédős mélyhornyú golyóscsapágyat használnál zsírkenéssel.
Nézem az NTN csapágy katalógust.
Ebből, 10mm átmérőjű tengelyre a legpörgősebb a 6700 számú, határfordulatszáma 36 000n/min, de az porvédettben nincs, vagy ritka.
A 6800 már elterjedt ZZ kivitelben is. határfordulatszáma 32 000n/min.
Az általad tervezett 6200, 25 000n/min.
Azután lefelé egészen a 6300-ig, 23 000n/min.
 
5mm tengelyátmérőre a WA675ZZ mini csapágy zsírkenésű határfordulatszám 49 000n/min.
 
Emlékeim szerint egy tisztelt fórumtársunk a múltban közvetlenül a 3mm szárátmérőjű szerszámot csapágyazta.
A 3mm belső átmérőjű WA673ZZ mini csapágy határfordulatszáma 60 000n/min.


frkdv6dyr

Hallgattam svejkre és egy olyan motort választottam ami 4lipo azaz 16V 1500KV tehát max 24.000rpm. Maradok én is a kuplungos megoldásnál így alulra 2db ferde hatásvonalú csapágyat terveznék felülre meg egyet 2db 8-as anyával előfeszítve a befogó tengelyét.

svejk

Rám ne halgass, én sosem csináltam modellmotorból marómotort.

s7manbs8

Én is hasonló cipőben járok. :) A felsőmaró patronbefogója nem elég pontos.

000000000

Csak vigyázz a kuplunggal 24ezres fordulaton!
 
Kiegyensúlyozás??????
 
Érdekes hatása lesz, ha felpörgeted.
Én csináltam ilyet először, de ki is dobtam azonnal.
Semmi plusz súly sehova.

frkdv6dyr

Na igen ez megint egy jó kis móka lesz. Ugye külön-külön kiegyensúlyozol mindent, majd összerakod, és kezdheted elölről. Összeszerelve nem is tudom hogyan fogom kiegyensúlyozni. [#nemtudom]

frkdv6dyr

Nekem már sokszorosan bebizonyítottad, hogy érdemes odafigyelni ha mondasz valamit.

000000000

Ezért jobb, ha egytengelyű.