Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

frkdv6dyr

Magasabb fordulat, de sokkal kisebb teljesítmény esetén http://www.ebay.com/itm/CopterX-CX-M2826-09-KV1900-M2826-1900KV-Outrunner-Brushless-Motor-for-RC-Planes-/171019396472?pt=RC_Modellbau&hash=item27d18ce578" TARGET=_fnew>ez a motor is jó lehet.
 
Nem tudom meddig érdemes fel menni a fordulattal. A nagyobb fordulat sokkal drágább csapágyakat igényel. A 30.000.-es fordulat is megviseli sokszor még az skf csapágyakat is (tapasztalat) a célom pedig nem a drága megoldás keresése, hanem a "még jó" és "megfizethető" kivitel megtalálása.  
 
Igazatok van a vissza olvasgatással kapcsolatban, de nem mindenre ad megoldást. Nagyon kevés adat van fent a már működő dolgokról, és a képek egy része el sem érhető sajnos. Nekem nagyon tetszik a motor csapágyainak mellőzésével kialakított verzió, mivel a modell motor csapágyai nem erre lettek tervezve. Viszont ha a képeket nézem a keresőben, szinte az összes megoldás kuplungos és a saját tengelyét és csapágyát nyüstöli a motornak szinte hűtés nélkül. Itt is láttam erre példát nem is egyet.  
 
- Kérdés az, hogy miért használnak sokan vagy akár többségben motor-kuplung-befogó megoldást?  

Szalai György

„miért használnak sokan vagy akár többségben motor-kuplung-befogó megoldást?”
 
Mert nem akarják, nem tudják, nem merik megbontani a motor, gyári egységét.
Hiszen az már önmagában is egy jól meghatározott célra készült jól működő összeállítás.
Az látszik a csapágy katalógusokban, hogy az átlagos minőségű csapágyak határfordulatszáma az átmérő növekedésével zuhan. Ez ellen csak a nagyon pontos felületek, nagyon jó anyagok és nagyon precíz beállítások használatával, azaz nagyon drágán lehet védekezni. A nagy fordulatú orsócsapágyak drágák és érzékenyek.
A kommersz csapágyak használata a hobby szerszámorsóban viszonylag gyakori csapágycserét kíván, ami akkor egyszerűbb, ha a motor külön önálló gyári egység, és kuplunggal csatlakozik a motorhoz. Így a motor tengelyén csak csavaró igénybevétel ébred, a motor csapágyán nincsen oldal irányú terhelés, vagyis sokáig bírja.
 
Ha a motor és orsó közös csapágyazáson fut, akkor a csapágy meghibásodása vagy rossz beállítása a motor forgó és állórésze közötti pici légrés megszűnéséhez vezet, ami tönkreteszi a motort is. A közös csapágyazáshoz ezért sokkal fontosabb a drága csapágyak használata.
Szerintem.

frkdv6dyr

Ebben az esetben átértékelendő az elképzelésem. A megrendelt befogó C10 ER11 100L azaz 10-es tengely 100mm hosszan. A tervezett csapágyak 6200 ZZ illetve 7200 ZZ így a méret 10x30x9 a leírtak alapján viszont a 30-at ha csökkentem, vagy ha a tengelyt leköszörültetem kisebbre, akár mind a kettőt egyszerre, akkor a határ fordulatom a jelenlegi ajánlott 30.000-ről feltornázhatom 60.000-ig is?

ce2s84jij

Hello.
Néztem ezt a motor + vezérlő párosítást. Hány V-al fogod táplálni a motort? Csak azért kérdezem, mert ha pl. 12V-al, akkor a 480W/12V=40A jóval több, mint a vezérlő határértéke. Vagy rosszul gondolom?

2vkx6unz

Nekem egy 8-as tengelyű ER11-es befogóra van felépítve, 8-as tengelyű motorra, vagyis tengelyt cseréltem a motorban. Még nem tudok beszámolni mennyire tartós a megoldás.
Viszont van egy 6-o stengelyű ER11 befogóm is igaz az csak 50mm hosszú, de azt be lehetne tenni közvetlenül egy 6-os tengelyű motorba is meghagyva az eredeti csapányakat. Gravírozásnál talán nem lép fel akkoroa erő, ami gyorsan tönkretenné a csapágyat.

frkdv6dyr

Ezek az értékek szerintem nem így értelmezendőek. Eleve PWM módban kapja a motor a feszültséget. 2-4 lipo-t ír a motorra is meg a vezérlőre is így a 4x3,7 vagy 4x4,2 a max határ feszültség. A 3.7V az aksi névleges feszültsége, de feltöltve 4,2V A terv egy 15-16V-os táp ami max 20A-t tud. Ugye gravírozni és nem marni szeretnék, így a felvett és leadott teljesítmény sem érheti el normál esetben a maximális teljesítményt. A többi az életben kiderül :) mint minden ez is füsttel fog működni, ameddig ki nem csalogatom belőle.
 

frkdv6dyr

Ezért szeretnék megnézni egy működő cuccot a hétvégén Békéscsaba-Pécs útvonalon valakinél. Sok kérdés akkor merül fel ha látom mi és hogyan működik.

svejk

".... határ fordulatom a jelenlegi ajánlott 30.000-ről feltornázhatom 60.000-ig is? "
 
Azt felejtsd el amit a csapágykatalógusok írnak a határfordulatokról, azok nem kissé elvont számok.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy ha házi körülmények közt el tudod érni tartósan a húszezres fordulatot, akkor már nagyon ügyes vagy.

frkdv6dyr

Pont ez az én tapasztalatom is már az eddigi sajnos. Neked is van ilyen kütyüd és ha jól emlékszem kecskeméti vagy :) benézhetek a hétvégén?

svejk

Nincs, én már régen rájöttem, hogy nem biztos, hogy megéri vele foglalkozni.
 
Amit Perske faipari 18ezres fordulatú motorral nem lehet megoldani olyan munának nem fogok neki.:)
Persze én csak kedvtelésből farigcsálok.
Ezek a motorok 300-2200 W tartományban megfizethető áron beszerezhetőek, és plusz egy tizesből átalakíthatóak patronosra. Ezután csak pár száz üzemóránként a csapágyakat kell bennük cserélni.
 
Volt nekem 60-ezeres precize motorom meg 50-ezres KaVo-m, de nem mertem használni mert úgy is kivégeztem volna gyorsan őket. :(
 
 

keri

Csak amikor 3 azaz három hozzászólással előtte valaki megkérdezte és válaszoltak ugyan arra a kérdésre, lásd be hogy az egy kicsit frusztráló.
 
Azt is leírtam miért kell külön orsócsapágy.
Én egyébként magában használom a motort, de hogy miért nem ajánlom azt keresd meg magad.

keri

Azon felül kurvára idegesítő hogy válaszolok egy kérdésre majd újra megkérdezed...olyan falra hányt borsó érzésem van tőle.

keri

LEgfeljebb nem hajtja ki maximális teljesítményre. Jó lesz az. Néhány amper bőven elég a megmunkáláshoz, legalább nem melegszik a motor.

000000000

Én egy 15V 5A-es táppal hajtom a motort és bőven sok neki.

keri

Láttad András konstrukcióját? határozottan nem az volt a célja hogy ne kelljen megbontani a motort, hanem az, hogy kiváltsa a gyenge mechanikát és csapágyazást sokkal tartósabbra és masszívabbra.
 
Maga a motor így örök életű.
 
Én is szétnyomtam a motort és egy ER11-est nyomtam be az eredeti tengelye helyére, de lustaságból meghagytam az eredeti csapágyakat, viszont elég vékonyka ez a motor, ezért nem is túl merev, mivel határozottan nem ilyen terhelésekre találták ki.
 
Másik, hogy van belső forgórészes motorom is, ami tudja még a mérések szerint is a 83ezres fordulatot a csapágyaival együtt (kerámia) de ott esélyem sincs a fenti módszerre, mert a forgórész mágnese (alig 8mm a forgórész) és a tengely gyakorlatilag egy darabból van, tehát csak kívülről rá aplikált megoldás jöhet szóba.