Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

Szalai György


bmejdz9nu

Nem tudom... de nálam vannak erre sokkal tapasztaltabb emberek...
 
Szerintem a két csapágy között - teszt kérdése - szinte semmi azaz egy 0,5mm-es hézagoló elég lenne...
Persze ekkor - talán - acél csapágyház kellene...
 
Minek a 3-ik csapágy? Ha direkthajtás van?
 
Ha messzebb vannak/lesznek a csapágyak...
Akkor lehetne aluból is... "közgyűrűnek" a csapágyak között pedig olcsó "noname" csapágyakból "kinyert" (flex-el szétvág:) belső(k) lehetne...
 
Persze mindig ragasztanám... Loctite 638-al = önbeálló !

besirkyjh

Egy olyan föorso mint ami itt készül háááát , 30 000 fordulat az áttétel az rendben lenne de akkor milyen motor kellene ehez ( a gatyánk is rámenne ) nem ez a célunk .Ebben a Péternek igaza van (30 000 ) .
Kissebb fordulat ( 10 000) alatt sosem használnék mást csak áttételes föorsot .

bmejdz9nu

Persze... Én is! De te a Precise orsódat mennyiért adnád el? írj árat...:)
Aztán ott vannak a "járulékos" költségek...1Khz-es frekiváltó, vízhűtés + hűtő, olaj-levegő kenés + kompresszor... és ezt mind összerakni ...
 
Na ez más... főleg az ára...
Én arra gondoltam, hogy csinálok egy jópofa szet árat erre... Jó buli lesz a Talin :)
(1db ER11 fortuna szár befogatóval + 2db SKF608 + 770 HF. DC Motor + 1db 5/8mm-es kupplung + 1db 1/8"-os patron vagy full ER11 patron szet)
Az 1/8"-os nem a 3-3,5mm-es!!! igazi 1/8"-os!!! Mert fontos a pontosság a kis precíz szerszámoknál:)

besirkyjh

Hosszabb tengelynél ( több mint 50-60mm ) + a kuplung a motor csapágyára teszi a terhelést .Minek ? Még 1 csapágy és a tengelynek is és a motornak is meg nö az élet tartalma .Ekkor viszont a hütésröl máshogy kell gondoskodni .
Ezek a tengelyek Neked már meg vannak ? Er11 és átmérö 8 mm hossz xxxx mm
 

bmejdz9nu

XXX = 100mm ... igen már raktáron :)
 
Melegedés nem nagyon van/lesz...
 
Csapágyak távolsága?  
Ha jól be van lőve a két csapágy... azaz minden golyó a pályán fut... akkor hogyan "ferdülhet" a tengely = "bemegy" a golyó belül az edzett és köszörült csapágy pályába?
Nem vajból van a csapágy... sem a golyók benne :) Akkor mi enged?

Szalai György

Péternek mindég igaza van! Meg szokott lenni győződve róla.
Jó a harmincezer, de spéci csapággyal. Legalább ABEC7.
Precíziós tengelymegmunkálással, legalább század pontos, köszörült.
Olyan motorral, aminek a forgórészében nyolcas tengely van, és tengelycsere a szerszámbefogósra.
Kefe nélküli motorral.

Szalai György

Menyiért adnám el?
Az a megszorultságomtól függ. Egyszer még lehet, hogy egy tányér levesért is.
De inkább maradok politikamentes. A Precise-ben a nevet is meg kell fizetni, de a használt esetében már valaki megfizette helyettem.
„Aztán ott vannak a "járulékos" költségek...1Khz-es frekiváltó, vízhűtés + hűtő, olaj-levegő kenés + kompresszor... és ezt mind összerakni ...”
Lassan megyek messzire. De messzire megyek. Kitűztem egy távoli célt, és haladok felé. Szerintem optimálisan. Peltier elemes hűtő Varsányitól nem drága.
Az egy nyolcad col az menyivel pontosabb mint a három milliméter? Ezt jó volna tudnom, mert nekem 3mm-es patronjaim vannak a Precise-hez. Szerencsére ép a #1068-ban ajánlott hozzá Tibor45 elérhető szerszámokat. (Külön köszönet.)
NTN 623 csapágyból is lehet P6 osztályút használni. De az nem biztos, hogy 2Z-ben is van.
Az meg biztos, hogy nem olcsó.

besirkyjh

Abban eggyetértünk hogy ha egy ( két)csapágybol minél hosszabban kilog a tengely és azt meghajtod mondjuk 30 000-el még egy irányban terheled is (forgácsolás ) akkor ott rezonancia lessz ?Az pedig durván mondva szét veri a motor csapágyát .

bmejdz9nu

Postázd a címemre... küldöm a levesport érte:) Víz van nálad ugyis hozzá :)
 
A három (3mm-es) szerszámokból csak az "alaptípusok" léteznek...(már)
Az 1/8"-osból minden "forma" elérhető... ez van gyakorlatilag...
 
Nem írtam... de vettem 2db 3mm-es komplett patront a Precise orsóshoz...
Egy 3mm-es komplett (kuppal) patron kb. 10.000Ft míg az 1/8"-os 25.000Ft ... már ha van valahol :)
 
3-ast mindig lehet venni... az Ebay-on is volt pár hete... az nem hiánycikk :) Csak hát nem mindenre... azaz nem minden szerszám érhető el már 3mm-es változatban...
 
Ezért is ezt a fortunát... alapban 1/8"-osra gondolom...
... és nem mindegy, hogy a 3,5mm-es patron kell "összenyomni" 1/8"-ra... vagy már eleve 1/8"-os... azaz a szerszám behelyezéskor nem kell a 3. kéz :)
 
Az ER11-es 3-3,5mm átfogású patron 1500Ft... az 1/8"-os 3000Ft... érdekes nem? :)

bmejdz9nu

Bizony! Az "első" csapágynak minél közelebb kell lennie a patronkúphoz!!! Minden mm. számít!
 
De hol legyen a második? Milyen messze az "elsőtől"... a "támasztó"... ez egy jó kérdés...
 
Ha közel vannak a csapágyak egymáshoz (szinte egymásban)...  
kisebb a veszély a pl. abból adódóan ha a tengely azaz a csapágy belső része üzem közben melegebb (ez van) mint a csapágy külső része (csapágyház - könyeben adja le a hőt - ez van)) ... mert ugyebár hőtágulás mint olyan van... de nem mindegy, hogy mekkora anyaghosszon jön létre = nagyobb csapágy távolság = több tágulási lehetőség a fortuna száron... = csapágy előfeszítés vagy gyengül vagy szorul (X vagy O lerendezés függvényében)...

Szalai György

Postázzam? Jó, hogy még nem tartok ott. Várnod kell egy kicsit. Még nem csak víz van, jó bor is. Azt iszom ritkán. A víz csak prédikálásra való. De ha csak víz lesz, akkor postázom.
3,5mm-es patron összenyomni 1/8"-ra? Arra soha sem vetemednék. Előbb fúrnám fel a 3mm-est 1/8"-ra, a saját motorjával.
„Az ER11-es 3-3,5mm átfogású patron 1500Ft... az 1/8"-os 3000Ft... érdekes nem?”
Az az érdekes, hogy nálunk (Európában) veszi valaki az egynyolcadost. Nem csak Neked tartják?

ukcge40u

Azért elvigyorgok rajtatok, annak ellenére, hogy a szándék nemes, és építő jellegét felsőfokú szintre értékelem.
 
Tudom, hogy ez nem a csevegő, de azért egy picit kifejteném, utólagos engedelmetekkel.
Először is, Tibor45 kartáccsal értek egyet, és nem azért, mert saturészeg vagyok, és nem tudom, mit csinálok, hanem jelesül azért, mert igaza van.
 
Minek megint feltalálni a spanyolviaszt, csak azért, hogy mostantól Varsányiviasznak lehessen hívni? (bocs, de ezt nem bírtam kihagyni, a vélemény meg amúgy is ki lett provokálva...[#hehe][#hehe][#eplus2])

Szalai György

Kivéve, ha a tengely csapágya egyben a motor csapágya is.
Akkor meg van spórolva egy kuplung is, helyette pedig kell a #1048-ban általad irott „felsöcsapágy” ami lehet még kisebb méretű is.

ukcge40u

Ülye vagyok, elkű'dtem, befejezés előtt...
Tehát, adott egy főorsó hajtás, amit ki kéne találni. Megint.
Igazán hozzá nem értő beleugatásom a mostani, mert olyan képletekkel dobálóztok, ami az autómban levő műanyagpanda agyát sem éri el, nehogy az enyémet, de mégis.
 
Jelen helyzet meglátásom szerint ahhoz hasonlítana, mintha én most nekiállnék léptetőmotort csinálni, mert a felhozatal jelenleg nem megfelelő. Nem azért, mert nem értek hozzá (mert nem, de ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Péter sem ért hozzá), csak feleslegesnek tartom.
Ez egyébként elég jellemző csoportpszichológia, mert pl az OFF Suzuki topicban is évente feljöttek olyan dolgok (milyen olajat a mociba, meg a sebváltóba, meg milyen gumit vegyek télre, meg a fagyálló..., stb) amiket már az előző évben is átrágtak a topictársak, sőt az azt megelőző évben, meg az azt megelőző évben is. Igaz, így megvolt mindenkinek a szórakozása,elmentek az aktuális javaslatok, néha szinte hétre-napra pontosan, minden évben.
 
Ha belepofázhatok (mindegy, már megtettem), akkor azon kellene inkább sergetni a szabad agykapacitást, hogy a meglévő dolgokat hogyan lehetne fejleszteni, ha egyáltalán lehet.
Mert, ha nem lehet, akkor felesleges agyi kapacitás megy el arra, hogy megint valaki "elindult a kályhától".
Ennek az eredménye csak egy tucat lenne, ami ugyanolyan, mint a másik, csak más rajta a matrica.
 
HA viszont lehet fejleszteni, akkor már adott egy szint, ahonnan csak felfelé vezet az út.
Minőségben, és ez viszi magával az árat is.
Így az olcsó projekt meginest meghalódik, hiába nemes a cél.
 
Mint forgácsoló sejtem, hogy rosszból nem lehet várat építeni.
Hogy ezt a saját gépemen mégis elkövetnem látszik..., nos, még közel sincs kész. :)
 
Mint forgácsoló, azt is tudom, hogy pl 1 század ütésnek még 30E fordulaton sincs semmilyen hatása sem a darabra, sem a szerszámra, pláne amikor ilyen hatalmas átmérőkről beszélgetünk, hogy 3-5-8mm.
Szerintem ez tipikusan ágyúval verébre.
 
Minden kedves itteni társam tegye a szívére a kezét, és őszintén tegye fel magának a kérdést:
Ha 3D-zek fába, akkor hol jönnek ki a századok?
Ha gravírozok, akkor hol jön elő egy 30 fokos marónál az 1 század ütés? És, ha elő is jön, akkor ki lesz az aki észreveszi, esetleg meg is méri? És ki lesz az, akinek ez számítani fog, úgy igazán?
 
 
Ha pedig valóban méretre akarunk dolgozni, akkor a kevés pénzes dolgok meginest kiesnek.
 
Ugyan már, a csapágyméreteket 1 századon belül nem 3-as maróval fogod marni, de nem is egyélű maróval aluba, hanem nagyobb átmérővel, kisebb fordulattal, ahol a szerszám tényleg tudja hozni a tudása legjavát.
Hogy egy normális 8élű 8-as/10-es keményfém simítómaró(bevonatos) 30-40€ körül kezdődik, az vele jár.
Viszont már nem is hobby kategória.
 
Erről nem tudok többet mondani, kérem kapcsolja ki...[#nevetes1][#nevetes2][#banplz][#vigyor3][#hehe]