Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Egy éles... pl. egy élű.... 6-os maróval... nem sok húzó-vonó erő kell... próbáld ki... szinte magától megy :)
Nézd meg Ádám gépeit... 6-os egy.élű maró... 5-ös em. orsó és 1Nm-es (tartónymatékú) léptetőmotorok... és ment mint villám...:)  
 
Mint AC szervómotor és DC szervómotor... Na és melyik tud nagyobb (csúcs)nyomatékot... a DC...
Ez persze előny is és hátrány is...
De nézz meg egy 270W-os AC asszinkron motort mekkora... tehát ez van.. az pedíg egy más...

bmejdz9nu

Na ez a másik... így van... meg a bronz csapágyak...  
Dehát egy kiváló szervómotort sem szoktak a golyósorsóra "hegeszteni" :)

besirkyjh

Igy van .Azért használjuk hogy a rezgéseket ( ami ugye a motor vagy a föorso elmozdulásábol adodik ) (persze csak századok )probáljuk megszüntetni .Erre a legjobb lehetöség ha a föorsot stabilan tartjuk hogy a szerszám felöl érkezö rezgéseket ne engedjük a motorra ( ezért kell a 3-ik csapágy és a kuplung ) .A rezonancia felkerülése a vázra egy másik dolog és természetesen a maromotor hajtása is beleszol .

bmejdz9nu

Ha a szerszám felől bármi rezonancia vagy mozgás a motorra kerül... akkor már rég rossz az egész...

besirkyjh

Pont ezt probálom a Péternek magyarázni ,hogy ahol szükséges a kuplung ott a kuplung méndkét oldalán csapágynak kell lenie ( ez eddig Ok ) Na most irtam hogy lehetséges olyan megmunkálás ahol a szerszám hosszan kilog a patronbol .
Ha számokkal irom akkor Kb 20 az ER11 és még kb25-27 mm a maroszár .Ezzel szembe a csapágyak darabonként 10 mmesek tehát jelen esetben össz 20mm el akarjuk megtámasztani a tengelyt .
Ahogy a Szalai Gyuri irta a 1108 ban erökar aránya nem jo , ez nem vezet semmi stabil megoldásra .
 
Péter . Mozgás , hogy irjam ? Rezonancia valamilyen szinten egyböl fellép mihelyt a motort beinditod és mikor a maro elkezdi forgácsoli az anyagot . Te irtad kis szerszám meg magyarázhatalan törések , ez a jelenség fel léphet forgácsolás közben is ( mérleg hatás ).
Persze a motor is van csapágyazva miért kellene azt a csapágyat terhelni feleslegesen ( még az áram felvétele is nagyobb ) .

bmejdz9nu

Értem.. de ennyi erővel egy egy motoros repülőgépbe a második csapágyat a farkában kellene elhelyezni...:)
De az ER patron szár elég hosszú... azaz mindenre van lehetőség...

4um5b65d

Érdekes dolog olvasni ezeket a "hogyan tegyük cápabiztossá a marómotorunkat" , miközben a gép többi része meg alumíniumból van.....
Azon gondolkodom, hogy vajon ki épített már olyan alumínium vázú gépet itt a fórumon aminek ha fél kézzel megfeszítem a maró motorját, ne tudjam a váz bizonyos részeit is deformálni. Még ha csak pár tizedet is. Egyszóval ne kiáltsuk ki a marómotort minden rezgés forrásának.

besirkyjh

Ok .
A maromotorunk már " cápabiztos " legalább is radiálisan , következö lépés hogyan akadájozzuk meg az axiális elmozdulás anélkül hogy a csapágyak össze feszülnének ? Rá engedjük a kuplungot ?
 
Hát ez nagyon tetszik , muszáj megkérdezzlek át irod a Topic-ot :" Brushless és más cápabiztos maromorok "-ra ?

iezx50gsm

http://kepfeltoltes.hu/091024/DSC02271_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
Ez a DC motor 30V 0.11Nm-es és 3000-es fordulatszámú. Sajna kell hozzá áttétel.
Kb. 100 W-os . Ha jól tudom Tibor45 is valami hasonló motorral működteti a főorsóját...

ukcge40u

Azért a címben levő "közepes teljesítményű" kifejezés is elgondolkodtató.
Merhát mihez képes közepes?
Mert a melós mindennapjaimhoz képest ezek viccesen és nevetségesen gyenge dolgok.
A Hurco valóban közepes teljesítményű főorsója a fogai közül piszkálná ki az aktuális alanyunkat.
 Ráadásul az megint komoly tervezés, és áttételezve van a főorsó, nagyjából 1:2 arányban.
 
Ha pedig hobby szinten nézzük, akkor az én 1,1KW-os motorom már nem közepes méretű? A ráakasztott főorsóról meg tudható, hogy 3db 6006-os csapágy viszi.
Az milyen teljesítményű? Közepes?
 
 
Mindegy na, hüle vagyok, kötözködök. :)

bmejdz9nu

3000rpm... 1/10-es fel. átt = 30.000rpm = 0.01Nm...(elv)
Ez nem járható... és még méreteit tekintve is nagy ez a motor...

bmejdz9nu

Csapágy elrendezések:
 
http://www.lycbearing.com/admin/word/uploadfile/20090522222034829.jpg" border=0>

iezx50gsm


bmejdz9nu

+ jó nagy áttétel szíjakkal... és lesz 0.01Nm-es... megéri megcsinálni? Ráadásul az a motor lehet, hogy többet éri mint 3000Ft :)

000000000

"Mint AC szervómotor és DC szervómotor... Na és
melyik tud nagyobb (csúcs)nyomatékot... a DC..."
Ezt honnan veszed? Félek, hogy erős tévedésben
vagy ezzel az állításoddal. Ugyanis:
1. Az AC motorban nincs kommutátor, nyilván így
eleve nagyobb áram folyhat a tekercseiben, hiszen
nincs mozgó, szikrázó áramvezető elem.
2. A tekercselés kívül van, ezáltal sokkal jobb
a hűthetősége, tehát nagyobb áram folyhat rajta
tartósan.