Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

svejk

Nálam még nem volt probléma ilyen rövid vezetéknél árnyékolás nélkül sem.
(de ha tehettem akkor árnyékoltat használtam)
Nem zavarta sem a servo-t sem a Kossuth-ot.
Viszont a motor jó földelése fontos mind a zavarsugárzás mint az életvédelem szempontjából.
Ezekben a dolgokban szép lehet az ember de okos nem :) Majd a próba kideríti, mind az esetleges leoldást, mind a zavarsugárzást.

Teaway

Ok, motorra megy a villámhárító, aztán jöhet a próba.

Kristály Árpád

Szia Svejk!
 
Köszönöm!
 

Kristály Árpád

Segítséget Kérek!!!
 
Hogyan lehetne bekötni egy segégfázisú (1f+kondi)frekiváltóra??????
Pl.: Arra gondoltam... ami lehet, hogy lökötség....????
Csillagba kötva kondi nélkül s az egyik tekercs helyet egy ugyan olyan teljesítményű (100W-os) izzót kötnék.....????????????,
 
Üdv.: Árpád

Révész Richárd

Szia Árpád.
Csak két vezetéket kell bekötni amire a fázist és nullát kötnéd,a kondit meg ki kell hagyni és müködik a történet."U" és "V" a "W" meg szabadon marad.
Remélem érthető

Kristály Árpád

Halihó....
 
Köszönöm!
Na, de akkor mitől indúl el???
Ha az U,V,W üresen marad..nincs áramkör????[#circling][#confused][#worship]
 
XYZ.....
 
Mit szól hozzá a frekiváltó... Nem tílt le?

pa0n9mw

Üdv
Úgy kell, hogy leszeded a kondit és a 3 vezetéket bekötöd mint ha 3f volna.
Érdekes lesz, mert a mutatott frekihez képest lassabban fog forogni, csalni kell vele.
 
végyé

Révész Richárd

Kicsit hülyén fogalmaztam.Csak a W marad üresen,a másik kettőt kell használni.
Bocs az érthetetlen írásért.

Révész Richárd

Egy kis érdekesség.
http://www.elke.hu/downloads/hajtastechnika008.jpg
 
Ez egy jó KICSI frekiváltó.500 kW-os.Ebben a dobozban csak 1 fázis és a vezérlés van egy másik ekkorában van a maradék két fázis.

Kristály Árpád

Halihó végyé!
 
Kezdjük előről....
Ez egy egyfázisú üzemi kondis (nem relés)segégfázis...tehát mintha egy kétfázisú motor lenne...
 
"Úgy kell, hogy leszeded a kondit és a 3 vezetéket bekötöd mint ha 3f volna.  
Érdekes lesz, mert a mutatott frekihez képest lassabban fog forogni, csalni kell vele. "
 
Ha a nulla is fázist kap akkor az egyik tekercs 380-at kap ami kettőszázhúsz voltos????
Tehát az áramerősség sem lesz egyforma fázisonként ezért szerintem letílt a frekiváltó....
 
üdv.: Árpád

svejk

Ezt már kitárgyaltátok sőt úgy tudom Neked is volt Precise kétfázisú főorsómotorod, tehát ugyan úgy.

Teaway

"a a nulla is fázist kap akkor az egyik tekercs 380-at kap ami kettőszázhúsz voltos???? "
 
Annyit kap, amennyit beállítasz/engedélyezel neki.

svejk

Szerintem Te kevered a fázisokat a pólusszámmal..
A kondis, egyfázisról működtetett motor is kétfázisú, azaz két egymástól 90 fokkal eltolt póluspárja (tekercsrendszere) van.
A segédfázisnak a kondi csinálja a 90 fokos fáziseltolást.
Úg lehet bekötni ahogy  végyé ajánlotta.  
 
A két tekercs (főpólus és segédpólus) egyik végét összekötöd (a kondis eddigi verziónál is össze volt), ezt kötöd a freki váltó egyik fázisára mig a maradák két kivezetést a freki váltó maradék üres kimeneteire.
mivel a motorod edig is 230v-ról működött ezután is állítsd annyira a kimenő feszt.
 
Persze ez egy kényszer megoldás, és nem fogod tudni a teljes teljesítményt kivennei,de a precise motor is jól bírja a tapasztalatok alapján.
(de hangsúlyozom hogy ez nem üzemállapot sem a motornak sem a frekiváltónak)
A Precise motornál érthető mert nincs más megfizethető lehetőség de egyszrűbb estben biztosabb ha motort cserélsz)
 
Én még csak kísérleti jelleggel próbáltam ki egyszer egy 110V-os motorral, szépen működött, és mivel volt feszültségtartalékom így a frekit akár 100Hz fölé is vihettem.  
 

43pbwjg8s

Sziasztok!
Mától én is tulajdonosa letten egy kis OMRON frekiváltónak.
Alapvetően ha nem kell, hozzá sem akarok nyúlni. Belőtték nekem és bekötötték a motorhoz. Ez így jó.
Azért mégis illene legalább alap dolgokat tudnom róla. Teljesen alap dolgokat.
Tudnátok ajánlani valami olyan irodalmat ami tényleg nagyon nagy vonalakban, és csak lényeges dolgokat mond el ezekről a kis szerkezetekről?
Előre is köszönöm!

svejk

Alapvetően a gépkönyvre hagyatkozz, az omronnak van magyar nyelvű is.
ha az általános elmélet érdekel akkor http://szirty.uw.hu/Alapfokon/Frekivalto/frekivalto.html" TARGET=_fnew>pl. itt találsz egy érthető leírást.