Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

KoLa

Egy 750W motor, és 2.2Kw os frekiváltónál ez nem jelentős fogyasztás.

KoLa

Ezt a motoromat most deltába kéne átkötnöm, a J1000 frekiváltóhoz ami 1 fázis be 3 fázis ki.
Az a baj hogy valamikor tekercselték, és nincs rendes csavaros csatlakozása, csak egy sorkapocsba van bekötve, nem tudom fontos-e a tekercsek sorrendje!? mert az nem tudható!
A tekercsek egyik vége össze van tekerve egy üres helyre befogatva a sorkapocsba, a másik végük meg elosztva a csatlakozáshoz.
Vagy csak a forgásirány fogy változni?[#nemtudom]

sarktibsi

Ki kell vezetned mind a 6-vezetéket , vissza kell állítanod a motor bekötést gyári állapotába. Én amikor elakadok egy originált gyári motort szoktam lemásolni. Ha nem találok réz lemezeket, sima tömör réz vezetékkel helyettesítem.

KoLa

Megvannak a tekercsek végei, mindegyik egyforma rézdrót, sorba is tudom őket kötni deltába,  csak azt nem tudtam hogy a sorrend lényeges-e?
Valószínűleg nem, mert a fázisokat is összecserélhetem.

TBS-TEAM

Rosszul is kötheted, ha felcseréled a fluxus irányt.
Hüje hangja lesz és remegve kezd forogni, mert az egyik tekercs ellentétes irányba akarja a forgorészt mozgatni.
József

KoLa

Na ez az! ezt kérdeztem volna, csak nem tudtam megfogalmazni!
Ezen már túl vagyok...hülye hangja nem volt, de a J1000 ov-t dobott rögtön bekapcsoláskor, ezért visszakötöttem az eredeti csillagba, de így meg gyenge a teljesítmény.
Gondolom 2 tekercsvéget ha felcserélek a sorrendben az jó lesz?

TBS-TEAM

Meg kell mérni melyik vezetékek a tekercsvég párok.
Nem olyan sok lehetőség van.
tekercsenként kell forgatni.

A frekiváltót meg beállítani, hogy potméterről menjen és 5Hz körül induljon el.
József

KoLa

Értem! én biztos rosszul kötöttem valamelyik tekercset...[#zavart2]
Potméterre van állítva, a legkisebb frek 20hz.

B.Zoltán

Egyszerű bekötni, amik össze vannak sodorva kivezetések, azokat szétbontod.

Megkeresed a mostani 3f bemenethez a megfelelő tekercs végeket.
Mondjuk a sorrend 1 2 3 Akkor a 3-hoz tartozó véget az 1-es sorkapocsba teszed.
Az 1-nek a végét 2-es sorkapocsba, a 2-es végét a 3-as sorkapocsba.                


     
1    2    3 sorkapocs 3f bemenet

3v   1v   2v szétbontott végek

Régi kiosztás a motorokon  Z  X  Y
                           U  V  W

Tulajdon képen az utolsó 3-as kivezetést előre kell hozni az 1-es alá, a többit eltolni jobbra.

Egyszerűbb lett volna egy rajz, de most nem tudom megoldani.

Robsy1

Csillagról deltára így tudod átkötni:
1. Az összesodort piros csillagpontot meg kell szüntetni a kék X megszakításokkal.
2. Az így felszabadult tekercsvégeket zöld mentén kell összekötnöd.
3. A frekiváltótól érkező U V W fekete vezetékek ugyanott maradnak, ahol vannak.
4. Használod a szépen forgó motorodat örömmel deltában.[#vigyor2]

  

TBS-TEAM

Hibás műszaki rajz, ez ellenállás jele.

Képen egy pár tekercs jelölés.

  
József

Robsy1

Ez mint láthatod egy szabadkézi skicc segítésként.
KoLa biztosan megérti a lényegét.
Mivel kezdettől fogva motortekercs kivezetésekről van szó, szöveggel is leírva, ez egy egyértelmű rajz. Csak az nézi ellenállásnak egy 3 fázisú aszinkron motor bekötés kapcsán, aki kötekedni akar.

Mellesleg ugye azt tudod, hogy minden tekercsnek van Ohmos ellenállása is? Fogd fel úgy, hogy a tekercsnek csak ezt az összetevőjét ábrázoltam.

Az meg eleve nonszensz, hogy azt feltételezed rólam, hogy nem tudum, mi a tekercs jelölése.
Mellesleg pont az hiányzik a másolt táblázatocskádból, ami pont olyan alakú mint egy ellenállás jelölés, csak sötét színnel kitöltött.

Inkább azzal törődjél, hogyan tudsz 1-2 cpr-es jeladóval a kütyüddel hitelesen valóságot mérni 30 rpm-et, másodpercenként 10-szer.[#conf]
Mert ugye erről azóta is hallgatsz, hiszen ez nem lehetséges.

Robsy1

"Mellesleg pont az hiányzik a másolt táblázatocskádból, ami pont olyan alakú mint egy ellenállás jelölés, csak sötét színnel kitöltött."
Lemarad az előző bejegyzésemből ez a skicc módosítás:

  

TBS-TEAM

Mindig az igazság fáj a legjobban. [#eplus2]

Valaki mindig azt hangoztatja, hogy ez egy műszaki forum.

Én ha egy hibás rajot teszek fel mert volt, és lesz is ilyen mert mindenki hibázik, akkor írok a forumgazdának, hogy vegye le ne legyen hibás kapcsolás fent és nem magyarázkodom. [#integet2]
József

TBS-TEAM

Még mindig hibás a rajz és ez nem kötekedés, hanem tény.

A mai szabványnak nem felel meg, a régi szerint meg mérőellenállás.
Egy pár rajzjel a régi szabványról.

  
József