Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

PSoft

Úgy van! [#eljen]
Közben eszembe jutott...használok is egyet, a nyomtatóm tápján. [#falbav]

    

B.Zoltán

Jó akinek van fényképezőgépe és tud fényképezni is, nem úgy mint én.

PSoft

Van fényképezőgépem de nem használom mert...nem tudok fényképezni. [#vigyor2]

s4sryue

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Adott egy Bonfiglioli AgilE frekiváltó amit nyomógombal Impulzus szerűen szeretnék indítani( nem kapcsolóval).Melyik paraméternél lehet ezt beállítani?

cnv

Azt hiszem hibát követtem el...
Kérem erősítse meg aki ért az VFD-khez és a 3 fázisú meghajtások lelki világához :)

Adott egy hidraulika szivattyú, aminek a 3kW-os motorját szerettem volna próbaképp meghajtani egy szintén 3kW-os VFD-ről (kínai, HY03D023B).
(a cél az volt hogy 50 Hz alatt hajtsam, lassabban mint az üzemi fordulatszám)

A bekötés:
Az eredetileg a motorra menő 3 fázis vezetéket (U V W) bekötöttem a VFD input termináljaira (R S T).

A VFD output termináljait (U V W) rákötöttem a motorra.

Amikor megpróbáltam áram alá helyezni (a szivattyú eredeti indítógombjával), a VFD diszkréten elfüstölt (és vitte magával sorban az összes kismegszakítót amivel dolga volt, beleértve az egyik fázis 63 amperes megszakítóját az épület betápnál).

Tipp 1:
A motor indításánál lehet valami trükk, lágyindítás vagy ilyesmi, ami miatt így nem megfelelő betápot kapott a VFD?
(ez egy régi, holdraszállás korabeli elektronika, nem számítottam bonyodalomra e téren)

Tipp 2: eleve rossz volt a VFD?
(Ez lett volna az első tesztje)

Kérdés 3:
Valaki hajlandó lenne jó pénzért megszakérteni és esetleg megjavítani a VFD-t, ha érdemes? :)

svejk

A típus alapján az egy 220 V-os frekiváltó, Te meg megkínáltad 400 V-al. :(

Aligha rentábilis a javítása.

svejk

Persze csodák vannak, egy-két mérést megér a híd, végül is nem menet közben szált el.
Az a baj ezek a kínaiak nem nagyon pakolják tele védelemmel a cuccukat.

cnv

Köszönöm a válaszod!

Ööööö... Azt hiszem akkor félreértettem a manualt.
Azt írja lehet 1 vagy 3 fázisról is táplálni.
És ott van rajt a 3 fázis bemenet.

Én pedig automatikusan azt hittem hogy ez akkor 380 volt 3 fázis bemenetet jelent.

De akkor mi a tüdő az a 220V 3 fázis amit a manual ír?
Hol terem olyan?

A javítás amit említettél megkísérelhető távirányítással?
Vagy bízzam szakértőbbre?
(azt már ugye elárultam hogy nem vagyok az :)

  

svejk

"De akkor mi a tüdő az a 220V 3 fázis amit a manual ír?
Hol terem olyan?"

Pl. Japán vagy USA.

Nálunk pedig azért van ilyen sok közkézen ezekből mert szinte minden távolkeleti gép 3x200 V-os és nálunk egyszerűen eléraknak egy 3x400/3x200 V-os trafót.

svejk

A távjavítás nehézkes nem is szeretem, de a betáp a DC busz és a motor sorkapcsokra rá tudsz mérni, hogy van
-e zárlat.
Szétszedni mindenféleképp szét kell mert a pufferelkók valószínűleg kidurrantak, mert ezekben aligha van VDR ami elvinné a balhét.
Kicsi az esély hogy jó lesz.

cnv

Köszönöm!
Alul van 3 jókora puffer elkó, abból egy van felpúposodva, a másik kettő nem.
A panelen nem látszanak égésnyomok sehol.

őrülT-Tudós

Üdv,

tudom sokan szeretik itt a yaskawa frekiváltókat. (V1000)
Nekem első próbálkozásom. 2.2kW léghűtéses kínai csodát hajtok meg vele. Saját paneljén vittem be a paraméter adatokat, E1-01-től E1-13-ig, amikben nem vagyok teljesen biztos, hogy minden stimmel.
Odáig eljutottam, hogy sikerült megforgatni a motort, de nem sikerült teljes fordulat skálán kipróbálni..

A paraméterezést szeretném PC-ről folytatni. Feltelepítettem a DriveWizard Industrial-t csak azt nem tudom sima ethernet kábel megfelelő nekem?

Ami még nem tiszta:
A1-02 Szabályozási mód:  U/f vezérlés?
B1-01 4: Impulzussorozat bemenet (RP) - step impulzus ehhez megfelel? (axbb-e, uccnc-ről szeretném hajtani)

Szívesen fogadok bármiféle tanácsot ezzel kapcsolatban!

    

Bencze András

RJ45 nem LAN hanem soros port.
Ha kezdő vagy U/f ha profi akkor vektoros.
Jelszintek passzolnak? Ha nem, inkább analóg kondival.

őrülT-Tudós

Hello,

bocsi de, nem tudom értelmezni amit írtál. Lan kábel ugye RJ45/RJ45. Akkor nekem mondjuk RJ45/RS232 kellene ehhez?

most lapozgatom a software manualt, ott ír:

"2.4.1 Ethernet/Ethernet (LP) Connection"


Akkor marad az U/f [#vigyor2]

RP jelszint valószínűleg 10V körül lehet, esetleg szintillesztéssel?

Lehet analóg lesz belőle, gondoltam a step jel pontosabb. Kondi miért kell? Egyik bekötési rajzon sem láttam.

Bencze András

Az RJ45 egy csatlakozó típus, hogy ki mit visz át rajta az magánügy. Valóban a legelterjedtebben hálózati (LAN) kábelen lehet látni. De itt nem 10/100/1000 Mb-vel döngetnek az adatok.
Nem tudom te milyen leírásban olvastad a "2.4.1 Ethernet/Ethernet (LP) Connection"-t. Ahhoz hálózati beállításnak is lenni kéne, vagy legalább default IP címnek. Szóval az egy RS232 port egyik végén RJ45-el másik felén DB9-el (anya).https://www.yaskawa.com/delegate/getAttachment?documentId=SIEPC71060618&cmd=documents&openNewTab=true&documentName=SIEPC71060618.pdfnincs hasonló sem.
Az RP bemenetet használhatod és nem kell semmi.
Analóg bemenet esetén a kondi integrálná ki a pwm jelet, de ha a rámpa (ACC/DEC) sec nagyságrendű, akkor el is hagyható.