Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

izbeki

Én már többet beépítettem, nem volt velük gond, jók!
Ide írj: tibor.izbeki kukac gmail.com

GPeti1977

Köszönöm a választ. Mindenesetre úgy építem be hogy az eredeti csillag delta kapcsolást meghibásodás esetén néhány átkötéssel vissza lehessen alakítani.

baltech

Üdv Urak!

Itt a fórumon vettem régebben egy frekiváltóval összeépített áttételes motort.
Az irányváltását szeretném megoldani egy külső kapcsolóval.
Készítettem egy pár fotót, hátha volt már valakinek dolga ilyen masinával.
A 8 polusú csatiban lévő rövidzárakat próbáltam más varációban is bekötni, de csak ebben az állapotában működik, így balra forog, máshogy kötve sehogysem.
Doksit nem találtam hozzá a neten.

Előre is köszi a segítséget.

        

000000000

Az U V W közül valamelyik kettő felcserélése nem fordít irányt?

baltech

Biztosan, csak nekem működés közben kellene irányt váltani, nem tudom mit szólna hozzá a frekiváltó.
No, meg ez olyan "ekés" megoldás lenne.

izbeki

Esetleg ez jó lehet,
a 20. oldalon a csati bekötése, 1-8 a forgásirány váltás.
Ide írj: tibor.izbeki kukac gmail.com

baltech

Köszi a segítséget.

Bár az általad linkelt rajz alapján nem sikerült működésre bírni, de tovább kísérleteztem vele, és a 7-es lábat is bekötve a rövidzárba, visszafelé forog.
Nekem ennyi volt a lényeg.

s47jt8mn2

Szia!
Nagy nehezen sikerült megszerezni a leírását, elektronikus formában nincs meg, csak kinyomtatva.
Ha valakinek még kellene, ez az azonosítója:

TDE MACNO

HVACR
R-SERIES
0.37 kW-2.2 kW
Instruction manual

GPeti1977

Csillag delta kapcsolású villanymotort építettem át frekvenciaváltósra, hogy ne keljen sokat vezetékelni és szükség esetén vissza lehessen alakítani, a motor tekercsek delta kapcsolást az eredeti relé végzi el csak a gép főkapcsolójának bekapcsolásakor ekkor még a frekvencia váltó nem kap áramot. A kérdésem az lenne hogy jó -e így? Ugyanis terhelés alatt nem szabad megszakítani a motor csatlakozását, ez akkor történhet meg mikor működés közben  egy nem várt áramszünet miatt megszakad a motor táplálása mert bont az áramszünet miatt a relé, igaz ekkor a frekvenciaváltó betáplálása is megszűnik de a kondenzátorokban ilyenkor még  marad sok energia ami akár nx10ms ideig tudná táplálni a motort.

a9iua0hi5

Ha a frekvencia váltó előtt veszed el a tápot (pl. áramszünet) azt általában a frekvenciaváltók jól kezelik. Ha meg "vészstop" kell (akkor szoktak egy relét/mágneskapcsolót tenni a frekiváltó kimenetére) akkor vagy tönkremegy vagy nem. De általában életvédelmi funkció itt és nem számít ha a frekiváltó tönkremegy. Ennek egy "finomabb" változata a frekiváltó EPO (Emergency Power Off) bemenetének a használata. De a frekiváltó és a motor között már nincs betéve semmilyen kapcsoló és védelmi készülék. Eleve a védelem a frekiváltóban van (a mai összes "jobb" frekiváltó tud ilyet, akár az 50Hz körüliek akár a 400Hz körüliek). Mi a munkámban főleg ABB 50Hz körüli frekiváltót használunk abban egészen kulturált az EPO kialakítása.

a9iua0hi5

És még egy (bocs) a motor deltában van kötve a frekiváltóra közvetlenül. A frekvenciaváltó rámpa paramétere gondoskodik az indításról, szép finoma pörget fel és akkor nem kell csillag-delta kapcsolás sem.

GPeti1977

Persze hogy nem kell, nem is ez volt a kérdés.

GPeti1977

Amint lehet átkötöm a relét megfelelő sorkapocsra az a biztos.

GPeti1977

Mi a legjobb megoldás a vész stop gomb megnyomásakor, hogyan a legjobb megállítani a motort ha frekvenciaváltóról üzemeltetjük?
Megszakítani a betáplálást nem a legkorrektebb, a vészgombra melyik funkciót kötni a legjobb?
Természetesen ekkor a Forward run bemenet már nyitódik kétkörös  független nyitóérintkezők soros kapcsolásán keresztül.
9:Drive operation prohibit
10:External stop command
11:DC injection braking command
12:Coast to stop
14:Frequency ramp down (DN)

onagy

Szerintem részben feladatfüggő. Egyidőben a frekvenciaváltó bemenő ágán a mágneskapcsoló ki, drive enable ki, szabadonfutással leáll.
A vészkör elektromosan is meg kell szakítson a betáplálásánál, hiszen nem tudjuk, hogy kigyúlt a frekvenciaváltó vagy a motor által hajtott rendszerben lépett fel vészhelyzet.
O.