Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

000000000

Szia Péter!
Élni lehet benne, de talán az eszünket is
érdemes használni mellette.
Bocs, de én inkább használom azt a tudást,
amit anno nyolcadik osztályos matekszakkörön
tanultam a szinusz függvényekről, mert az most
is igaz, és örökérvényű.
A mai világ pedig egy aktuális divat, és pont azokra
épít és azokat nyűgöz le, akik egyből a látvány
alapján döntenek, holott nem árt talán néha
elővenni, leporolni egy középiskolás (netán
általános iskolai) matek-fizika könyvet sem,
ha még persze megvan, és már régen nem a kukába van szegény.:)
Én inkább szeretek dolgokat végiggondolni
elvi alapon, mint csak úgy kibróbálni, hátha lesz valami. Nem vagyunk egyformák, és ez
így szép és jó. A realitás viszont sajna fájó
dolog, és adott esetben nagyon nem tetszik az
embereknek, ez viszont sajnálatos.

bmejdz9nu

Maradjunk az autóknák... van benne mechanika, elektronika, bútorzat (kárpit) szóval összetett a dolog...
... De azért egy ronda Mercedest sem lehetne eladni... vagy nem tudom mit tartasz a legjobb autónak...

000000000

Maradjunk az autóknál.
Egy Trabanttal ha betartom az érvényes Kresz
szabályokat, ugyanannyi idő alatt érek le
főúton a célomhoz, mint egy Mercivel.
A többi a fő cél szempontjából mellékes,
és ha a cél elérése/árarányt nézem, igencsak
eltérő eredményeket kapok. Igaz a Merci utasa
végig gyönyörkedhetett a csodálatos műszerfalban
meg az extra kényelemben volt része, de ettől még ő
is négy keréken utazott. És amikor kiér
pl. a telkére, elkezd kapálni a kertben, és
ugyanúgy megfájdula dereka, hiába volt a feneke
alatt még nemrég egy bőrülés.
 
De ilyen alapon nem tudom miért foglalkozol
vacak játék DC szervóval, amikor fél millától
már egész spéci ipari AC szervókat vehetnél,
azt is csak azt tudja, eltekeri a motort.
Láthatod tehát, hogy máris ellentmondásban
vagy, mert egyik esetben így a másik esetben
amúgy gondolkodsz.

bmejdz9nu

Autó...  
Trabant: a cégtársamnak volt, minden szombaton szerelte reggeltől estig), hogy hétközbe tudjon menni vele... (nekem zsigám volt, az elég volt havonta :)
Az nem hobby volt... van aki azt szereti... én sajnos nem... Kényszer hobby? :)
 
Szervó:
... ez a hobby-m :) Talán nem is AC szervót kellene vennem , hanem egy kész megmunkáló központot? ... de akkor hol a hobby? :)
Égyébént nem tartom értékarányosnak az AC szervókat...

000000000

Péter!
Én azzal zárnám ezt a sehova nem vezető csörtét,
hogy néha nem árt gondolkozni, és használni
az eszünket, és ennek alapján a műszaki élet
alaptörvényeit betartani illik. Persze nem kell
Mindenkinek ezekhez érteni, de talán azt sem
kell "nem szeretni", aki próbál segíteni, és
elmagyarázni valamit objektív tények, képletek,
némi tapasztalat alapján.
Az összes többi rizsa, illuzió, és megmagyarázás.
Abban pedig én nagyon gyenge vagyok egyesekhez
képest.:)

D.Laci

A hobbyzmus és a profizmus összecsapása” ! :)
 
Az autós példa is egy hülye példa mint minden példa!
„Egy Trabanttal ha betartom az érvényes Kresz  
szabályokat, ugyanannyi idő alatt érek le  
főúton a célomhoz, mint egy Mercivel.”
Tibor a gyorsulást nem vetted számba!!!!!!  
Mi lesz az egység ugrással???
A trabi már az első 5 méteren nagy hátrányba kerül… :)
 
Nem beszélve, hogy nem mindegy hogy a csajok milyen kocsiba huppannak bele…. :)
 
Tibor a soraidból azt olvasom ki, hogy egy ablaktörlő motorral is meg lehet ugyan azt csinálni, mint egy profi szervó mocival! :)
 
De ne vitatkozzunk ilyen alpári dolgokon!!!
 
Süt a nap menyünk csajozni valaki trabival valaki mercivel! :)

dg8n4i8x

Hú mi lett itt...
Sajnos még nem láttam de meg fogom nézni a cuccot... Ha jól tudom az állórész külün van gerjesztve. Pontos infóim nincsenek még! Amúgy volt róla szó, hogy a gép bekerül a mechanikák közé és akkor mindenki megcsodálhatja! A cél az alacsony fordulat melletti nagy nyomaték elérése volt! Pont ezért esett ki a tirisztoros megoldás...    

000000000

[#eljen][#eljen][#eljen]

pa0n9mw

Üdv
Ugy vettem észre az a különbség a 2 tábor hozáállása között /és ezt most minden féle bántó célzás nélkül gondolom/.
hogy ugy tünik egyik oldal szigoruan a fizika, elektotechnika, matematika tudományának felhasználásal azt bizonyitja be hogy az adott dolog nem használható, nem jó.
Erre egy mezei amatőr fogja beköti összerakja az állatala gondolt cuccost, /legyen az mondjuk frekiválto uni motorral, vagy egy  szervo vezérlő/ és valahogy csak megy a dolog.
 
Persze nem felel meg a tudomány mai állásának, a szabványoknak sem, csak épp annak akinek használni kell :)
 
végyé

000000000

Tulajdonképpen leírtad az igazságot - több részletre bontva. A lényeg: működik, használható, de nem jó. Mindig utáltam az univerzális dolgokat. Mindenre jók, de sehová sem tökéletesek. A profi cuccok csak egy feladatra alkalmasak, de ott mindent tudnak.

000000000

Az a véleményem, ha nemlettek volna kisérletező emberek, még a kőbaltáig sem jutottunk volna el. Mert a letörött faággal, vadatkergetni egy bevált dolog volt. A kőbalta pattintásakor eggyesek a kezüket laposra verték. De mások ráéreztek a technikájára. A sok hülye mégis kockáztatta a kezét.
Na ilyenek vagyunk. Hü..e hobbisták. De ettől megy előrre a világ. Ha, majd féltjük a kezünket, ott lessz a vég. Szerintem nyugodttan kockáztassa a kezét aki nemszereti az állóvizet. A világ, nagy találmányait sem képletek alapján számolták ki.

000000000

Sok dologban tévedsz, kedves Danibá! Ha valaki előbb cselekszik, aztán (se) gondolkodik, ez már kapásból rossz. Előbb használj voltmérőt, de lagalább egy próbalámpát, mielőtt belenyúlsz a konnektorba, mert különben megrázó élményben lesz részed. Nem tudom melyik "nagy" találmányra goldolsz, amit tévedésből fedeztek fel. Talán Newton almája? Dehát az is egy bölcs ember fejére kellett, hogy essen ahhoz, hogy törvénnyé emelkedjen. Az összes többi csak hullott alma maradt. És azt a redves frekiváltót - amin napok óta pörgünk, ahelyett, hogy sok hideg sört innánk - szintén hosszas kutatómunka és tudatos kisérletezés után reszelték össze. Egyébként már én is használtam a sajátomat a hűtőbordás részével felfelé pákatartónak, de erre nem vagyok büszke. Arra sokkal inkább, hogy a közel hetven beállítható paramétere közül megtaláltam azt a nyolcat, amit módosítva azt csinálja az a dög, ami nekem kell.  
Ui.: a frekiváltóból (gondolom többek örömére) végleg kiszálltam [#wave]

pa0n9mw

Üdv
Kár kiszálni, bár ez már rég nem a frekiváltórol szól, hanem arrol hogy van-e létjogosultsága a kisérletezésnek, vagy üljünk le az irósztalhoz és bizonyitsuk be hogy nem lesz jó.....
 
végyé

bmejdz9nu

Kipróbáltam...
1F asszinkron moror... 2 azonos tekercsel... egyiken kondi... levesz... közösít... 3 drót... frekiváltó... működik!
Terheléssel! A Precise motor hűtőjével próbáltam... szivattyúzta a vízet, lapát keverte a levegőt... áramfelvétel (frekiváltón azonos) tehét megy a dolog...

D.Laci

Megy az kondivl is. Nem tökéletesen de megy.Nem egészséses a mocinak se és a frekiváltónk se.
Jut eszembe... hamár egyen irányitás is szóba került.. tápnak is ki kelene probálni.. :)