Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

ebalint

üdv mindenkinek!
 
Van egy Microverter 2,8/230 Volt típusú frekiváltóm. / 1 fázisból 3 fázis 230 volt, 0-440 Hz/
 
Sajnos nem egészen jól működik :
A Trip LED világít /nem kéne neki.../
A fordulatszám nem stabil, kissé ingadozik.
 
A nagyobb gond, hogy nincs gépkönyv/kezelési úzmutató.
Tudna vki ebben segíteni?
 
Előre is köszönöm.
ebalint

Pilot001

Érdekelne a lista ! Árakka ! És kérdés hogy kinek van tapasztalata avval hogy a freki váltó zavarja a vezérlést.....nekem zavarja sajna. pilot001&freemail hu

e7c897sd8

A motorhoz vezető tápvezetéket árnyékoltad? Segíthet ha nem ugyanarról a fázisról megy a motort hajtó frekiváltó (már ha egy fázisból csinál hármat). Nálam egy felsőmaró motor szikrázása és a Te...os HI Tech porszívó motor okozott ilyen meglepetéseket. Árnyékolni kellett mindent. A frekiváltók leírásában van erről is szó...

e7c897sd8

Ha nem segít az elöbbi módszer, illetve 3 fázisú a frekiváltód ajánlom a gyári szűrő beszerzését. Ebben az esetben is jó a motor vezetékeit árnyékoltan, fém védőcsőben vezetni. FIGYELEM! A frekiváltó felől kösd csak a csövet a földeléshez!  
 
Ahonnan beszerezhetet a szűrőt:  
 
http://tme.hu/katalog/index.phtml?id_g=48&id_p=6&art=CIMR-J7AZB1P50&id2=47&id_drzewo=123&from=sgroup&s=1" TARGET=_fnew>3f szűrő

Pilot001

Zavar szürőt nem használtam a hálozaton se és a motor felén sem....kábelt árnyékoltam a motor felé fázisonkény és csak a vez. felé volt földelve a dolog. És akkor is. Olyan a jelenség hogy ha nem kötök rá semit a váltóra akkor semmi gond
de ha má akármelyik fázisra rakok kábelt magyarul nem megy a motor csak rádugok egy kábelt már megjelenik a zavarás a panelon szkóppal nézem és látom hogy ott van már. És bekattog a léptető motor és nem is áll néha.

ra8nsmk6w

www.moeller.hu/binary/dx6man_1-2.pdf Ez egy magyar nyelvű leirás. Nézd át elég kimeritően taglalja a zavarszürést. Milyen vezérlőt használsz?, a motor milyen távolságra van a frekiváltotól.

ra8nsmk6w

www.moeller.hu/binary/dx6man_1-2.pdf Kimeritően taglalva a zavarszürés témaköre. Milyen vezérlőt használsz és milyen távolságra van a frekiváltó a motortól?

ra8nsmk6w

www.moeller.hu/binary/dx6man_1-2.pdf Ez Magyarnyelvű, tanulmányozd át a zavarszürés, és beüzemelés részt.A vezérlőt is zavarszürd betápoldalon

Pilot001

A szabályzó egy régebbi darab lehet gonodlom. AEG microverter 1.2Kw ig. 240V ból csinál 3 fázist. Motor és szabi között 1 m van kb. de most lehet közel rakom azt lesz 30 cm...

s5f8tmfv3

Frekvenciaváltókhoz értőktől kérdezném:
 Lehetséges-e olyan beállítás a frekiváltókon ami egyfajta elektronikus kuplungként működik? Arról lenne szó hogy a meghajtott motor nyomatéka ne lépjen túl egy értéket. A motor egy lassító áttételre csatlakozik, amin egy vezetékfeltekerő egység van, nem volna szerencsés ha eltörné valakinek a kezét, inkább kézzel lefogható legyen. A gyári elektronika tudta ezt, de végképp tönkrement. Hogyan lehet ezt megoldani? Áramkorlát beállítással?
Köszönöm!

svejk

Legegyszerűbben az áramkorláttal, de figyelj és vedd vissza a túlterhelést engedélyező opciót is.
Az is kérdéses mennire könnyen indul a szerkezet induláskor, kell-e neki többletnyomaték.
Frekiváltója válogatja mennyire lesz az erő a fordulat fűggvényében lineáris.
Aztán lehetne különféle visszacsatolásokkal bonyolítani...
 
Egy DC motor áramgenerátoros táplálásával valószínűleg biztosabb, pontosabb eredményt érnél el.
 
A testi épséget veszélyeztető helyen egyéb plusz védelmeket is szerelj fel! Pl. egy bizonyos vezetékfeszesség elérésekor legyen vészleállítás. A vezetéket görgők közt átvezetve egy rugó vagy súly ellenében szerelj fel végálláskapcsolókat.
 

s5f8tmfv3

3f motor 250W, áttétel, dobozolás, lábpedál, vészleállító, fordulat állító poti adott, szóval csak az elektronikát kellene helyettesítenem. Ez egy gyári holmi, csak már túl öreg, nincs se elektronika, se szerviz hozzá, ezért gondoltam rá hogy kap egy frekiváltót amit a lábpedállal lehet indítani, az előlapi potit biztos be lehet paraméterezni a f.váltónak,(fordulatszám) csak a nyomatékkorlát a kérdés. Akkor hozatok a céggel egy Omron J7-est és megpróbálom beállítani.
Köszönöm!

svejk

Illetve van még egy bibi, mégpedig hogy a frekiváltók a megengedett áram elérésekor egy bizonyos idő után letiltanak, hibára állnak..
De biztos lahat valami kompromisszumot képezni a beállításokkal

000000000

Jó lesz az Omron, n59, n60, n61 paramétereket kell beállítanod megfelelően!

s5f8tmfv3

Ezeket a paramétereket az n32-ből kell származtatni ugye?