Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

koferi

Olvasom a Yaskawa frekvenciaváltók leírását, az alábbi három feszültségosztály van:
 1-fázis, 200-240 Vac
 3-fázis, 200-240 Vac
 3-fázis, 380-480 Vac
A műhelyben lévő hálózat fázisfeszültsége 230V, ebből adódóan a vonali feszültség 400V.
A háromfázisú frekvenciaváltók közül melyik használható nálam?

Csuhás

Tulajdonképpen mindhárom használható, de a neked minden szempontból a legjobb választás a  3-fázis, 380-480 Vac.

svejk

Tehát van 3 fázisod a műhelyedben...
Következő kérdés milyen motorhoz akarod használni?

koferi

Egyenlőre meg szeretném érteni mi a különbség a két különböző feszültség bemenet között. Az értékek amik a katalógusban szerepelnek vonali vagy fázis feszültségek?
Mi a különbség a két típus, "feszültség osztály" között?

Csuhás

Ok
1: Ha csak egy fázisod van, a kimenetre csak deltába köthető motor jó.
2: Ha pl japán 3*120V a hálózatra akarod. Némi teljesítmény korláttal illetve a fáziskimaradás védelem tiltásával idehaza használhatod az első helyett
3: Ha idehaza van három fázisod és fordulatszámot akarsz változtatni akkor ezt erre találták ki.

svejk

Oké, Csuhás megadta a választ.

Én csak azért kérdeztem a motort mert sokan belefutnak abba a hibába, hogy a kínai 200-220 V-os motort akarják 3x400-V-os frekiváltóról hajtani.

TBS-TEAM

A 3x400V bemenetű frekiváltókkal lehet 200V motorokat is hajtani.
A kimeneti feszültség maximumot kell beállítani a Frekiváltón.
József

svejk

Igen, jó szó rá a "lehet"...

De a gyakorlatban legalább kétszeres teljesítményű frekiváltó
kell hozzá, mert különben kevés lesz a kimenő áram.

A gyakorlat nem egészen olyan mint az elmélet, frekiváltó válogatja hogy sikerül-e beállítani, főleg vektoros üzemmódban.

(aztán még ott van, hogy kínozzuk a kínai szigetelést a 600V-os PWM impulzusokkal, de ez már más téma)

simarex

Már ha belehet! [#nemtudom]

TBS-TEAM

Igen be lehet.  [#vigyor0]
József

koferi

Az 1. és 3. pont OK.
A 2. pont még nem tiszta, mert a magyar nyelvű használati útmutatóban szerepel a 3PH 200-240V, ennek az egyfázisú párja viszont nem.
az adattábla szerint Európába készült modell.
Egy fázisra be lehet kötni az általad említett korlátokkal.
De hova készülhetett?
Ha pl. japánba akkor miért nincs itt az 1fázisú párja?
Más frekvenciaváltóknál is láttam már ezt a három feszültségosztályt egy leírásban.
https://www.iramko.com/phocadownload/Vezerlestechnika/felhasznaloi_kezikonyvek/v1000/Yaskawa_omron_v1000_hasznalati_utmutato_magyar.pdf

    

simarex

nem kell túlbonyolitani, amin 230v van azt kösd be egyfázisra amin meg 400v volt van azt meg 3 fázisra , na meg ott vannak a 650V-os is

svejk

"De hova készülhetett?
Ha pl. japánba akkor miért nincs itt az 1fázisú párja?"

Gondolom a Japánok nem hobbizgatnak otthon. :)

Minden amcsi vagy japán ipari gép 3x200 V-os, azok is amiket ide Európába gyártanak.
Ilyenkor vagy egy egyedi 3x400/3x200 V-os trafót raknak elé vagy nagy üzemekben van egy központi trafó és ki van építve a 3x200 V-os sínrendszer.

Tehát ezen gépek alkatrész utánpótlása miatt érhetőek el kishazánkban is a 3x200 V-os modellek.

Ha rákeresel találsz 1 fázisú 110 V-os bemenővel is frekiváltókat, de ezeket Európában nem tudod használni, egyrészt mindegyik elé kellene trafó másrészt milyen motort hajtanál meg vele?

TBS-TEAM

Leskicceltem hátha így jobban megérted.

  
József

simarex

A harmadik megoldásnál kihagyom a trafót és bekötöm a fázist meg a nullát és működik.