Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

TBS-TEAM

A motort deltába kell kötnöd.
József

LakEl

Köszönöm a választ, de úgy néz ki hogy közben rájöttem a dolog nyitjára, mégpedig a motor adatoknál a motor adatlapján szereplő áram felvétel túl kevés volt, gondolom a csillag/delta kapcsoláshoz volt belőve, ami 8,2A volt. Aztán megadtam 10A-t akkor volt még egy kis hullám a felpörgésnél, utána 11A-ral már teljesen jó lett, még a felpörgési időből is vissza tudtam venni.Az f/U-val nem a V/f-re gondolsz mert az itt alapbeállításban ki van kapcsolva,ami azt jelenti hogy fix lineáris a V/f (voltage-to-frequency), ha be van kapcsolva akkor változó, a terheléstől függ, a V/f. Ha bekapcsolom akkor az még segít a dolgon?

LakEl

Azt úgy kötöttem, azért nem volt elég a megadott áram, -gondolom

TBS-TEAM

Ellenőrizd a motort.

Motoráram felvétel az adatok szerint:
I = P / (1,73 * U * cos φ)
4000/ (1,73 * 380 *~0,73 )= 8,33A
Az adattábla biztos jó.

Lehet nem véletlen ment tönkre a csillag delta indító áramkör.
József

LakEl

Én is azt hiszem hogy az adatlapra írt érték az korrekt, csak gondolom akkor érvényes ha már felpörgött a motor, a felpörgetés meg csillag kapcsolásban történt aminek a feszültség értéke nincs feltüntetve, elvileg 660v mert úgy nem volt sok ereje. Csak ennyi adat van rajta 8.2A, 2800r/min, 380v/delta, 50Hz A kapcsoló meg egy fizikai kézi 5 állásos kapcsoló volt, jobbra-balra, csillag/delta indítás, úgy el volt kopva hogy szétesett amikor kiszereltem, ez egy öreg teljesen öntvény osztrák marógép

ANTAL GÁBOR

Legjobb tudomásom szerint az adattáblára a motor tengely teljesítményét írják rá.  Vagyis
P = gyök 3 *U*I*cos(fi) *eta
A te összefüggésedben nem szerepel a hatásfok , helyette egy csökkentett cos ( fi) t helyettesítesz

Egy mai 2 pólusú 4 kW-os motornál cos( fi ) = 0.87
  eta = 0.84

TBS-TEAM

Nem a teljesítmény meghatározás volt a lényeg. [#kacsint]
József

ANTAL GÁBOR

Hanem az áramnak  [#kacsint]
 Amit a tengelyteljesítményből egy osztással kapunk meg

 A nevezőben kötelezően szerepelnie kell a hatásfoknak !

szf

A képen látható frekvenciavàltóhoz van valakinek doksija. Európai nyelven.

    

bundyland

Szia!

Este megkeresem.

svejk

Tudtommal csak egy félig angol félig kínai van neki.

svejk

De alapvetően már ebből is ki lehet találni ki-kicsoda.


szf

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Devecz Miklós

Itt angolul is le van írva:

Leírás