Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

6rk75uezn

Köszi Gyuri.
Pontosan erre gondiltam hogy a mostani mágneskapcsoló behûzójával párhuzamba vagy kötök 1-1 db 230v-os relét ami kapcsolgatja a potméter szálait vagy veszek 2db segédérintkezőt amit felteszek a mágneskapcsolóra és azzal már kapcsoltathatom az aktuális potmétert,igy gondoltad igaz?

Szalai György

Igen, így gondoltam. A relé az inkább megfelelő, hiszen pici áramok folynak.
És ahogy a kis érintkező nem tud nagy áramot kapcsolni, úgy a nagy érintkező sem tud kis áramot kapcsolni.
Legalábbis hosszú távon, megbízhatóan.

6rk75uezn

Teljesen igazad van.
Annyi tennék hozzá illetve javítanám ki magam hogy ha két géphez akarok igy potit vezetni akkor elegendő lesz 1db relé is ami 2 vagy 3 áramkörös.
Égyik poti a relé alaphelyzetében működik a másik pedig amikor meghúz.

bundyland

Annak azért nézz utána hogy mennyire hosszú az a potis kábel mert szerintem nem túl elegáns, persze ha rövid
akkor nem szóltam.

6rk75uezn

Az egyik gép potija pár méterre a másik max 8 méterre lenne a váltótól.

bundyland

Szerintem az sok. De majd leírja aki csinált már ilyet.
Oda talán inkább áram hurkos vezérlés illene.(4-20mA)

Révész Richárd

8m nem távolság. Árnyékolt kábellel kell kötni, hogy ne szedjen össze zavart.
A motort is árnyékoltal kell kötni, hogy ne adjon ki zavarást.

Szalai György

Ha a motorokat váltó mágneskapcsolóból kettő van, minden motorhoz külön, akkor reléből is külön tennék.
Csak a rend kedvéért.
Ha meg a mágneskapcsolóból elég egy, mert váltó érintkezős ami ritkább, akkor egy váltó érintkezős relés megoldásra voksolnék.

Szalai György

Erről jut eszembe: Lehet, hogy később még bővül a gépparkod?
Nem kéne mindjárt vagy nyolc kimenetre tervezni, amit nem nősz ki egy darabig? [#vigyor2]

6rk75uezn

Nem mondasz hülyeséget,ugyan is már most kinőttem a 4db os dugaljszekrényt.
Eszterga/Szalagfűrész/Gyorsdaraboló/Kompresszor-ez mind egy váltóról.
A fúrógéphez van külön és a szalagcsiszolóhoz is.
Most jön egy marógép.
Jó dolog a fordulatszám szabályzás váltóval,főleg bizonyos gépeken bizonyos esetekben de néha fáj a 3 fázis (400V) hiánya.

Szalai György

Így megy ez, ha egyszer valami beindul. [#vigyor2]

TBS-TEAM

A V1000 két anaológ bemenete van.
Az első csak 0-10V vezérelheted. Ez a közelebbi gép.
A második bemenet 4-20mA is lehet. Ezt viheted távolra is (max:1200m) ezt kell a távolabbi géphez.
(22mm) forgó poti 4-20mA kimenettel.(CM22-4-20MA )
Vagy digitális poti 4-20mA (CM22-4-20mA-DD programozható)
https://www.tme.eu/Document/de82a7871a7dbb21cf4dcd80a9670e78/INDICATORS_CM22.pdf

Vezetékek árnyékoltak.

Motorok váltása csak a frekiváltó stop helyzetében lehetséges! ( Hibára fut ha menet közben váltasz)

  
József

dwvhbvdvb

Sziasztok.

Új vagyok a fórumon elnézést az amatőr kérdéseimért. Adott egy félkész gép amihez szeretnék rendelni egy 0.8kW-os vagy egy 1.5kW-os marómotort, 200Vos 3 fázisúak. Az 1.5kW minden tekintetben jobb lenne Nekem, a fő kérdés igazából az volna hogy a meglévő 0.75kW-os frekvenciaváltómmal hajthatom e az 1.5kW-os marómotort ha nincs úgysem nagyon leterhelve és majd később kicserélem a frekiváltót egy nagyobbra? működhet ez? kevés elektronikai ismerettel úgy gondolom, hogy igen, de szeretnék megerősítést kapni.

Révész Richárd

Elindulni el fog üresen, de ahogy eléri a frekiváltó max áramát akkor letilt, így nem tudod használni.

Nagy Zoli

Viszont elvileg ugyanazon a ponton fog letiltani ahol a 0.8kWos motor ? Mert akkor ugyanott vagyok, csak ott a lehetőség h később kihasználjam rendesen a motor képességeit