Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

svejk

A dílertől.

Próbáld ki!
De azért biztos ami biztos ismert jelszóval. :)

nyiszi

Bocsi csak most látom, hogy írtál.
Holnap kipróbálom.

nyiszi

Kipróbáltam, működik.
És csak a zárolást oldja.
A 25-ös paraméternél meg kiolvasható a beállított kód.

svejk


kw484wg29

Üdv!

Lenne egy kérdésem a Tisztelt Tagsághoz.
3 fázisú kimenettel rendelkező frekvenciaváltó, 1 fázisú motorra kötve, segédfázis kondenzátor eltávolítva, csupán a tekercselések, ez így ez korrekt?

simarex


svejk

Konkrétan milyen, mekkora motor és mire szeretnéd használni?

kw484wg29

Üdv!

Konkrétabban: ez egy kis faeszterga. némi átalakítással. Teljesítmény 440w környéke.Nem az én tulajdonom., a tulajdonos a gép egy fázisra tekercselt motorjából kiszerelte a fázistoló kondenzátort, majd a tekercselést meghagyva rákötött egy frekvenciaváltót. Elmondása alapján működik a dolog, amit nem vonok kétségbe. Megítélésem szerint ez egy öszvér megoldás. A kérdés pusztán inkább költői. Találkozott-e más is ilyen megoldással, ill. ez mennyire tekinthető korrektnek, vagy lehet-e ez valamilyen formában veszélyes, vagy válhat-e azzá?

svejk

Hasonlóan elvi hibás mint a háromfázisú motor kondenzátoros üzeme 1 fázisról.

De a gyakorlatban valóban működik mindkettő.

A te esetedben még arra kell figyelni, hogy a segédfázis tekercselése általában vékonyabb huzal, tehát arra kell méretezni a max. áramot.
(feltéve ha már eleve nem 3 fázisra volt tekerve az a motor és kondis üzem volt rákényszerítve)

Néhány figyelmes frekiváltó morog a fázisáram aszimetriáért, de ez a funkció kikapcsolható.

Hogy mennyire veszélyes?
Minden ami mozog, forog, áram van benne veszélyes.
Mindenki döntse el maga.

Motoros

Én is így berhelve használok egy egyfázisú motort frekiváltóval, így a fordulatot le tudom szabályozni. Az esetemben nincsen szükségem szinte semmi nyomatékra.
Nem az igazi mert egy idő után letilt, talán ezt valahol ki tudom kapcsolni mint Svejk írja. Szükségmegoldás motorcsere helyett.

Virbo

Adott egy 1,1kW-os csillagba kötött motor az esztergámon, rajta egy háromfázisú  frekiváltó, azon max 1,5-1,8A-t mér a kijelzője mikor nagyon megterhelem (kiseszterga, azért a határait érezni... ).

Mennyire ördögtől való ezt a rendszert deltába kötni és egy 0,75kW-os 230Vbe és 3x230V kimeneti feszültségű frekiváltóról járatni?
Azonnal felrobban a frekiváltó és leég az egész kerület, vagy csak akkor ha felteszem a 100-as lapkás telibefúrót...? [#rolleyes]

svejk

Erősen kiélezett üzemmód, valószínűleg le fog tiltani.
Szerezz egy 1,5 kW-os 200V-os frekiváltót.

Virbo

Szomorúan hallom. [#rolleyes] Reménykedtem hogy meg lehet b...cni az elektrotechnikát, mert pont van a polcon kisebb váltó. [#vigyor]

De akkor csere.

2f428kduf

Meg kell próbálni, egyiknek sem lesz semmi baja, max. letilt a váltó. De meg lehet keresni a menüjében, hogy engedjen egy kis túl áramot, ez amúgy is kell az induláskor. Ritka dolog, hogy egy esztergában csúcsra járatod a motort. Én egy 370W-os váltóval járatok egy 550W-os motort. Igaz fazekaskorongot hajt, induláskor akadozott, ekkor ajánlottam neki a 150%-os, túláramot, azóta megy.

000000000

0.75 kW nem kevés esztergáláskor.
Hogy néz ki a hajtásláncod? Milyen áttétel van a tokmány és motor között? Ez egy hagyományos gyári eszterga fogaskerekes hajtómúvel? Az előbbiek kapcsán milyen helyzetben volt kevés a motor P?