Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

df7vv4ry9

eddig  semmi gond nem volt vele , ujonnan vettem
esetleg  meg annyi ,hogy megszorultak  a föorsó csapagyai,jelenleg csere alatt állnak.

df7vv4ry9

2,6 amperra volt állítva  a maximum,melynél  le is  kapcsolt  ha kellett

Révész Richárd

Másik motorral próbáltad?
Meg kéne mérni először a motort, hogy mit mutat.

df7vv4ry9

a motor ok .gond nélkül müködik klaszikus üzemmódban is

Révész Richárd

Hát hirtelen más ötletem nincs.
Majd jönnek a nálam sokkal okosabbak, hátha mondanak valamit.

df7vv4ry9

a  fr. váltón  semmi hibajelzés nem  jelent  meg,egy násik  motorral  kipróbálhatom , ez nem gond, addig is kösz.

Csuhás

Egy ideje szeretnék a marógépem frekiváltójához fékellenállást illeszteni. ( J7 2.2Kw 3f bemenetű ) Sajna a nincs benne a fék vezérlő áramkör. Most találtam egy rajzot a neten ami ránézésre egyszerű és jó. Linkelem a rajzot hátha más is építgetni akar illetve ha valakinek van észrevétele javaslata az áramkörhöz az ne tartsa magába.
http://forums.aeva.asn.au/forums/uploads/293/DBU2.JPG" border=0>

s2k5ycubj

Nem tűnik rossznak,de ez egy fázisúhoz való! A DC busz feszültsége miatt! Erre nem árt figyelni! És az ellenállás értékéről esetleg találtál valamit? Ez annyira szürke zóna,nem adják meg a gyártók... Vedd meg a gyárit hozzá...

Csuhás

Ezen a rajzon 600V a dc busz, de erre nyilván figyelni fogok, kondik, igbt. Ellenállás nem kritikus 100..200 ohm körüli, praktikusan valami kávéfőző, vasaló betét ami rácsavarozható valami nagyobb vasra, géptestre. 100ohm esetén 700V sín feszültségnél ez 7A a fékezések idején azaz majdnem 5kW alakul hővé, ami arra a kb 2 sec időre elviselhető. A kérdés inkább a 15V-os segédtáp. Lehetne egy kis 220-as töltő, de a gépemen nincs a nulla bekötve, vagy lehet valami átalakított előtétezett kapcsoló táp ami elviseli a 7..800V bemenő feszültséget, ez nehezebb ügynek látszik, de ez esetben csak két vezeték menne a dc sínre. Esetleg ki lehetne vezetni a frekiváltó saját segédtápját, de akkor bele kell nyúlni és még egy csatlakozási pontot ki kell építeni.

Szalai György

Van olyan szabványos AC feszültségű hálózat, ami 300VDC sin feszültséget eredményez?
Hogy egy kicsit rózsaszínűbb legyen, van itt egy egész jó leírás és méretezési mankó.
 
http://www.mrplc.com/kb/Principle-of-Operation-Dynamic-Braking_87.html" TARGET=_fnew>http://www.mrplc.com/kb/Principle-of-Operation-Dynamic-Braking_87.html

svejk

Persze, a 230 V 1 fázis AC.
Ne gyök kettővel számolj!
A normálisan terhelt egyfázisú pufferelt Graetz hídnál 1,2-1,3-as szorzóval számolják az effektív egyenfeszültséget.
 
De a lényeg itt úgy is az, hogy a frekiváltó túlfeszültség érzékelési küszöbje -ami általában 380V, de a jobbaknál még állítható is- előtt 10-20 V-al megfogd a DC sínt.

Csuhás

Az általam hozott példában azt hiszem egy akkumulátoros autóról van szó, + - 300V feszültséggel.

Szalai György

Köszi.
Az még 1,4-el is 322VDC. Ettől magasabbra muszáj állítani a fékcsopper indulási szintjét, kb. 375V környékére.
De ha villanyautó, akkor az más kovász.

svejk

Van itt valakinek olyan KEB F5-ös frekiváltója amelyikhez hiányzik a kezelőpanel?
 

Szalai György