Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

svejk

Ideális választás.
Bár esztergánál elég mostohák a körülmények, sok az indulás fékezés, de gondolom aligha fogod Te a 6 kW-ot kihasználni.

svejk

Akkor megint újat tanultam csapágyügyileg.  
De vajon mi lehet a magyarázat?
Talán a nagyobb hézag miatt jobban a körív oldalán futhatnak a golyók,így már a ferde hatásvonalúhoz hasonlítható.

xg2w6ib9x

Köszönöm a választ!
[#worship]

svejk

Még egy fontos dolog!
Manapság divat, hogy nem teszik bele a frekiváltóba a fékáramkört, hanem vedd meg külön pénzért.  
No az ilyeneket kerüld, mert esztergánál létfontosságú.

xg2w6ib9x

Gondolom, hogy ez a dokumentációból derül ki egyértelműen. Vagy esetleg van valami jelzés erre vonatkozóan a típusjelen belül ?

svejk

A doksiból
adott típus családon belül nincs két féle, fékes, fék nélküli.

000000000

A nagyobb hézag elvileg csak addig van, amíg nem melegszik a csapágy. Igaz melegen a normál csapágynak már lehet nincs is hézaga..:)
Gondolom a hatásszög lehet kicsivel nagyobb a növelt hézagú csapágynál, de az 1-2 fokos tartományban lehet néhány tized is számít...

vjanos

Ilyent csak én nem láttam még, hogy valaki három izzóval tesztel frekiváltót? :)
 
http://i.ebayimg.com/t/Frequenzumrichter-Siemens-6SE9210-7CA40-Inverter-Umrichter-Micromaster-/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/-nwAAOxyQqBRH7A~/$(KGrHqN,!i0FEV,)lDYSBRH7!+!rSQ~~60_12.JPG" border=0>

svejk

Hibakeresésnél nagyon hasznos dolog, én is sokszor bevetem a technikát.

000000000

A frekiváltókat lehet tuningolni? Járműhajtásnál nem S1 üzemmódban megy a motor, általában a névleges teljesítmény alatt használom a motort, de néha jó lenne kicsit jobban túlterhelni, mint ahogy a frekiváltó gyárilag megengedi. A 2,2 kW-os Yaskawa V1000 kijelzőjén 4 kW-nál nem látok nagyobb kimneő teljesítményt. Esetleg nem lehetne valahogyan kicsit többet kicsikarni?
Nagyon ritkán fordul elő hogy OL2-es hibát jelez a frekiváltó, de olyankor még csak nem is langyos a hűtőborda.  
A debreceni egyetemen is kikísérleteztek egy frekiváltós hajtást autókhoz, a Tér-Idő című műsorban volt róla egy riport. A Kossúth rádió hangtárában a március 1-i műsort még 2 hétig meg lehet hallgatni.
http://www.hangtar.radio.hu/kossuth#!#2013-03-01" TARGET=_fnew>Hangtár

000000000

 
Meghallgattam, de azért érzek benne némi parasztvakítást.
Hogy rábírni egy gyári frekvenciaváltót olyanra amit nem tud szimpla programozással ?  
Itt azért kicsit összeborzoltam a szemöldököm :)
Akkora arccal beszél az ember, közben meg valamelyik diák áll a hátérben.
 


000000000

Én csak egy építész vagyok, semmi közöm az elektromossághoz, de sikerült sok segítséggel (köszönet Svejknek) 2 hét alatt úgy felprogramozni a frekiváltót, hogy egész jól működik azóta is. Nem tudom mivel kísérletezik 3 éve a debreceni csapat, de az elindulással még vannak gondjaik. Amikor az egyik tv-stáb csinált velük riportot, a riporter csaj nem bírt elindulni a járgánnyal, a srácok meg mondták, hogy ilyen néha előfordul. Az egyik versenyen is azért zárták ki a csapatukat, mert a startnál nem bírtak elindulni, a versenybíróknak kellett meglökni a kocsit. Az én széria Yaskawa V1000-es frekiváltóval szerelt villany Aixamom 1x nem bírt elindulni a lámpánál, amikor a barátnőm mindkét kerékkel kátyúban állt meg.

000000000

 
Yaskawa G5-ös típusnál van egy olyan hogy open loop vector.
Ebben nem kicsit meg lehet fingatni a motor nyomaték szempontjából.
1.5 Hz-en is akkora nyomatékot lehet belőle kisajtolni hogy csak pislognál.
Mondjuk a motort is meg lehet vele sütni, ha nincs kényszer hűtés pluszban.  
És ez egy igen csak régi típus, mit tudhatnak akkor az újabbak ?  
 

000000000

 
Na igen itt is látszik hogy azért ők se tudnak csodát tenni, de arc az van hozzá.
Talán egy enkóderel visszacsatolt frekiváltó rendszer jobban muzsikálna.
A G5 széria ezt is tudja a megfelelő bővítőpanellel.
Anno kísérleteztem mezei frekvenciaváltóval és aszinkron motorral szervó rendszert csinálni.
Működött is őrületes nyomatékkal, de a reakció ideje kicsit lassú volt indulásnál, mivel a hajtásszabályzó nem éledt olyan gyorsan mint a vezérlő.
Viszont mozgás közben már nem lehetett vele bírni.
Lépés fordulatnál is a maximális nyomatékig lehetett terhelni.
Le is égettem egyszer kétszer a tenyeremről a bőrt vele.  [#idiota]