Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

000000000

Ha emelkedőn kell elindulnom, a megrekedés elleni védelem be szokott kapcsolni, és rángatózva indul az Aixam, Ha kikapcsolom a megrekedés elleni védelmet felfutásnál, lehet belőle gond? Néhány másodpercnél tovább biztosan nem fogom kínozni a motort, ha nem bír elindulni..
 
Ha a motor túlterhelés védelmet akarom kikapcsolni, akkor csak az L1-01 paramétert kell nullára állítani? 0= motor túlterhelés védelem letiltva...

000000000

nagyon vagány kis technika  
 
kíváncsi lennék egy két dologra pl.: milyen akkumulátorokról megy az autó

000000000

26 db 17Ah-s Panasonic aksi van beépítve, amiket elektromos triciklikhez terveztek. 24 db van rákötve a DC buszra, 2 db meg a világítást, az ablaktörlőt, az elektromos ablakot, központi zárat, stb. látja el 12V-al. De van egy felesleges 10A-es kapcsolóüzemű tápegységem, azzal akarom majd megoldani a 12V-os rendszer áramellátását, és akkor mind a 26 db aksit a hajtásra fogom használni. Kicsit legalább magasabb lesz a DC busz feszültsége, még lemerült aksiknál (11V) is meg lesz a kb. 290V...

Bencze András

A stallt nyugodtan kikapcsolhatod, ahogy a motor túlmelegedésérzékelést is.

000000000

Kicsit off, de lehet mást is érdekel. Mi lenne ha egy nagyobb átmérőjű szabvány aszinkron motort "kettévágnánk", és újratekercselnénk. Pl. egy 7.5 kW-os 132 mm tengelymagasságú motort megcsinálnánk fele olyan hosszúra, akkor kb. akkora lenne a tömege, mint egy 4 kW-os szabvány motornak. A nyomaték, a teljesítmény, és a hatásfok hogyan viszonyulna a nagyobb átmérőjű rövidebb, és a kisebb átmérőjű hosszabb motornak?
 
A svájci Flytec cég gyárt elektromos motorokat sárkányrepülőkhöz és siklóernyőkhöz. A 10 kW-os motorjuk csak 3,75 kg tömegű, kb. 200 mm az átmérője, de csak 70 mm a "hossza". Igaz ez nem aszinkron motor, hanem egy külső forgórészes BLDC, de nekem hihetetlennek tűnik hogy 1 kW teljesítményre csak 400 gramm tömeg jut...
 
http://www.flytec.ch/en/e-drive/e-drive-products/hpd-10/technical-data.html" TARGET=_fnew>Flytech HPD10 technikai adatok

mxjj54gxi

Ha nagy nyomatékú motort akarsz, aminél nem követelmény a nagy dinamika, akkor lehet a rotor átmérőjét növelve a hosszát csökkentve elérni a kívánalmakat.
Nagy dinamikához azonban jobb a keskeny hosszú kivitel.

bundyland

Szia !
Szerintem a tuningolást felejtsd el. Ha olyan frekiváltót találsz amibe az IGBT modulba integrálva van a driver akkor az nem jó neked mert a tiédhez viszont építened kell akkor már nem éri meg átalakítani, ha pedig olyat találsz amibe a driver külön van akkor az meg nem jó a tiédhez mert nagyobb IGBT modulnak a Gate kapacitása is nagyobb ergo a kis frekiváltó drivere nem tudja adott idő alatt kinyitni/bezárni az IGBT-ket és akkor jön ám a csatt (shoot through) és akkor jön a fémgőzölés. Tapasztalatból írom. Építettem már frekiváltót, robbantottam is , nem egyszerű. Ha már van jó IGBT modulod akkor építs hozzá MC3PHAC-al meg valamilyen IR22xxx IR2214S -el drivert. IR2214 hez konkrétan van a gyártónak mintakapcsolása fent.
Üdv.
András

xkbv3nx0d

Lenne egy lehet amatőrnek tünő kérdésem...
Hova érdemes elhelyezni a frekvenciaváltót...
A gép amire kerül egy kb 2400x1550mm-es hasznossal bíró marógép. A falon található egy fém rittal szekrény amiben a szervó drive-ok és egyéb szükséges bizgentyűk lesznek, itt lenne még hely, csak nem tudom érdemes-e ide rakni, nem lesz-e zavaró?

ra8nsmk6w

Nyugodtan belerakhatod ha a vezérlők is gyáriak akkor azok erre fel vannak készitve. Nálam 4 yaskawa és 2 frekiváltó van összezsúfolva. Természetesen a földelési és árnyékolási előirásokat betartva

xkbv3nx0d

rendben köszi... nagyon jó a szekrény, lassan belakva!

Révész Richárd

A szellőzésre is figyelj, nehogy nagyon melege legyen valakinek.
Érdemes betartani a gyári ajánlásokat.

xkbv3nx0d

azzal nem lesz gond, egymás mellet lesznek a cuccok, kellő távolságra és felettük 3db venti fog muzsikálni

Révész Richárd

Gondoltam, hogy odafigyelsz rá, csak úgy megemlítettem:)

ywnm20s7p

Sziasztok!
Segítséget kérnék.
Hozzá jutnék egy Samsung Moscon G5 típusú 4,2kw-os 380v-os frekvencia váltóhoz.
Tudnátok valamit róla mondani?
Érdemes vele foglalkozni?
Megbízható szerkezet?
A neten nem találok semmi leírást róla.  
Sürgős lenne a segítség.
Üdvözlettel.
stubó

nyiszi

Szia!
 
Szerintem tuti jó frekiváltók.
Nekem 230V 1,5kW-osak vannak, de semmi gondom velük.