Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

fa_kukac

Szia! Jófajta, nekem is van kettő is. A Moscon G5 az samsung, de yaskawa is van ilyen, szerintem ugyanaz, így lehet róla találni gépkönyvet a neten. Én is onnan szedtem le! .

ywnm20s7p

Sziasztok.
Köszönöm a gyors választ és a segítséget.
Azért sürgős mert holnap hoznák cserébe.
fa@! Esetleg tudnál adni linket ahol a gépkönyvet le lehet tölteni. Bocsi a sok kérésért,de nem vagyok számítógép zseni.

ywnm20s7p

Még annyit kérdeznék,hogy ehhez kell még valami szabályzó,vagy nem tudom mi,vagy egyből rá lehet kötni a motorra?  Egy faesztergát szeretnék vele meg hajtatni,úgy hogy egy dobozba ami kéznél van,abba szeretném belerakni a potmétert,az indító és leállító gombot,és úgy megoldani,hogy oda vissza forgassa a motort. Nem értek hozzá és nem tudom,hogy ez a frekvencia váltó erre alkalmas lenne amire én szeretném bekötni.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Üdvözlettel.
stubó

VighLajos

Szia!
A visszafelé forgatásnál vigyázz, nehogy a tokmány lepörögjön!
[#ejnye1][#smile]

ywnm20s7p

Szia!
Köszönöm a figyelmeztetést.
Visszafelé nem sokat szoktam pörgetni,de figyelek.
Üdvözlettel.
stubó

nyiszi

Sziasztok!
Nem tud valaki egy leírást erről a frekiváltóról?
SEW-EURODRIVE-Umrichter-Movitrac-1015-403-4-00
http://i.ebayimg.com/t/SEW-EURODRIVE-Umrichter-Movitrac-1015-403-4-00-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqN,!qsFC)6q0yvbBQumzV56iQ~~60_12.JPG" border=0>


nyiszi

Sajnos ezt a típust nem találom.

nyiszi

Kb. 2 órája keresem.

svejk


Szedlay Pál


000000000

Én 45e-ért vettem a 2,2 kW-os V1000-t, igaz nem boltban, hanem a vaterán, de vadi új volt, eredeti csomagolásban. Akkor 3 db volt belőle, de azóta sem láttam többet ebből a típusból. Ugyan ennyiért volt akkor egy eladó használt G7-es is, sajnos akkor még nem tudtam, hogy az lett volna a jobb vétel...

000000000

Elkészült végre az 5 kW-os axiális fluxusú BLDC motorom tekercselése, ma kipróbáltam az asztalon, szépen kiforog kb. 6000-ig. 72V-nál 12A áramfelvételt mértem, ez 2A-rel kevesebb, mint a gyári adat. A vasmag alján 8 db hegesztési varrat van, amit nem köszörültek síkba. Síkba reszeltem a varratokat, így most nincs hézag a vasmag és az alu pajzs között, gondolom így jobb lesz az állórész hűtése, még hővezető pasztát is tettem a vasmag alá. A vasmag teteje nem volt sík, ezért azt is síkba reszeltem, nem gondoltam, hogy ezzel rövidre zárom a lemezelést. De eddig úgy tűnik nagy kárt nem csináltam, remélem terhelés alatt sem lesz vele gond. Tettem fel pár képet a motorról ide:
http://www.facebook.com/pages/Electric-Aixam/221039514623136

000000000

A vasmag és a varratok síkba reszelése miatt újra be kellett állítani a légrést, sikerült kb. 0,5 mm-re belőnöm a hézagot, remélem jó lesz. A 150 mm átmérőjű, 35 mm  széles 8 szegmenses mágnes gyűrű elég nagy axiális terhelést jelent a csapágyazásnak, de csak normál hézagú, fém porvédős mélyhornyú golyóscsapágyakat építettek be. Kicseréltem a csapágyakat C3-as műanyag tömítőtárcsás 2RS csapágyakra. Gondolom a melegedés miatt jobb a növelt hézagú csapágy, és azok axiálisan is jobban terhelhetők, mint a normál hézagúak.
Szerettem volna ferde hatásvonalú csapágyakat beépíteni, de a legolcsóbb is 15e Ft lett volna, annyit most nem akartam költeni.

svejk

Egy motornál a műanyag porvédős (2RS) csapágy 1500-ig használható nyugodtan. Egy 2800-as fordulatú villanymotornál már jelentős a vesztesége, melegszik amíg el nem kopik, tána lehet roszabbul tömít mint a 2Z-s.  
 
A C3-asnak nagyobb a hézaga(nagyobbat kottyan) valóban nagyobb hőmérsékleten használható, 70-80 C fokon áll be az üzemi hézag.
 
De ettől nem terhelhető jobban axiálisan.  
A mélyhornyúak axilis terhelhetősége a radiális terhelhetőség fele, könnyített típusnál a negyede.