Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

Bencze András

Ahogy az Ottomotorokat tuningolják, én profi szabályzó tuningolására gondoltam.

000000000

Gondolom csak néhány plusz sort kellett a v1000 szoftverébe beírni, hogy tudja a PM motorokat is úgy-ahogy vezérelni, viszont a prospektusban jól néz ki ez a funkció...
Elvileg a jövő héten végre elkészül a leégett 5 kW-os axiális fluxusú BLDC motorom, az új, 120A-es vezérlő is megérkezett pár hete, kipróbáltuk egy másik motorral, szépen működik a próbapadon. Ha a kínai BLDC motor tudja azt, amit az adatlapjára rajzoltak, nagyon szuper hajtás lesz belőle. Kb. 5%-al ugyan kisebb a hatásfoka mint az AC motoros hajtásnak, meg nem is japán minőség, de kifejezetten járműhajtásra van tervezve a motor és a vezérlő is. Még egyszer biztosan nem venném meg, 280e Ft-ért már egész jó szervó hajtást lehetne összerakni, de ha már megvan, csak ki kell próbálni...

svejk

Csinálj már pár fényképet erről a BLDC párosról!
Esetleg adatlapok linkjeit is szívesen nézegetnénk.
Meg persze feltétlen számolj majd be a tapasztalatokról.

000000000

Nekem 72V-ról fog menni a motor, erre a feszültségre ezt a grafikont rajzolták:
http://www.goldenmotor.com/eCar/HPM5000B72V6000rpm%20Performance%20Curve.pdf" TARGET=_fnew>HPM5000-72V
 
Ezek pedig a méretek:
http://www.goldenmotor.com/hubmotors/hubmotor-imgs/HPM5000B%20Drawing.pdf" TARGET=_fnew>HPM5000 rajz.
 
http://www.goldenmotor.com/hubmotors/hubmotor-imgs/HPM5000B-BLDC.jpg" TARGET=_fnew>Ez pedig egy kép a HPM5000-ről
 
Első alkalommal a saját vezérlőjét vettem meg, de sajnos porig égett, mert nincs benne semmilyen védelem tekercs zárlat ellen. Elvileg a HPC300 programozható, de én analóg módon használtam. Egy sima hall jeladós gázkarról kapta a 0-5V jelet, ez alapján változik a fordulatszám. A visszatáplálós fékezést és a hátramenetet két vezeték összezárásával lehet kapcsolni, nagyon egyszerű megoldás, távol áll egy frekiváltó kifinomult vezérlésétől. De ha jók a beépített áramkorlátok, akkor működik.
Most egy olcsóbb, de megbízható vezérlővel fogom kipróbálni a motort, még az is lehet elég lesz egy mopedautóhoz. Csak az a bajom ezzel a motorral, hogy most már látom mire lehet képes egy profi vezérlő, és visszalépésnek érzem a kínai BLDC technikát a frekiváltós AC motorhoz képest. De majd a hatótáv alapján eldöntöm melyik motor a jobb választás. Mondjuk ahol nagyon fontos az alacsony tömeg, pl. egy elektromos repülőnél, ott előny lehet, hogy egy 5 kW-os motort meg lehet csinálni 11 kg tömeggel...

000000000

Venni akarok egy 4-5 kW-os frekiváltót a 2,2-es helyett. 1x 230 vagy 3x 230V-os Omron V1000-t hetek óta nem találok a neten, csak 3x 400V-osak vannak. Arra gondoltam, mi lenne ha betennék még 10 db aksit az Aixamba, annyit még elbírna, így a DC busz feszültsége lemerült aksikkal (11V) is lenne 396V. A V1000-nél a minimum DC busz feszültség 380V, elvileg mennie kellene. Szerintetek jó az elgondolásom?  
Gondolom a 230/400V-os villanymotornak sem ártana az 50%-al nagyobb feszültség...

vjanos

Szerintem 4-5 kW-os frekiváltó nincs egyfázisúban... :S

Révész Richárd

Egyfázisú csak 2,2kW-ig van legjobb tudásom szerint.

svejk

Vigyázz, a frekiváló áramerőségből ne csússz ki!
Egy 3x400 v-os frekiváltó csak fele akkora áramot tud, mint egy 3x200 V-os.

000000000

Omron V1000-ből van 4 kW-os egyfázisúból, de nekem mindegy hogy 1 v. 3 fázisú, mert úgy is a DC buszt táplálom meg egyenárammal.

000000000

Na erre nem is gondoltam, akkor kb. 7,5 kW-os kellene. Vagy akkor motorból is olyat kellene vennem, ami 3x 400V-os?

svejk

A motorok általában átköthetőek 230/400 voltra (csillag-delta)
De neked csak 400 V lesz a DC busz, míg igazi 3x 400 V-nál 500 V körül.
Ergo ha csillagba kötöd a motort, akkor nem tudod teljesen kivezérelni a 400V DC busszal, csak kb. 40 Hz-ig.

Bencze András

Hogy megy az Aixam az újratekert kínai mocival és vezérlővel?
Megjegyzem vannak 3x230 V-os frekivátók is. Te úgyis a DC körbe mész az akkukkal. Azokból van akár 100 kW-os is.

fu86j8pwf

Viszonylag új vendég vagyok és nem ismerem az összes hozzászólást. Nem tipikusan eladni akarok. A közelmúltban foglalkoztam vele és kifejlesztettem egy viszonylag egyszerű frekiváltót. Ebben nincs semmi ördöngősség, nem egy nagy "eresztés", nem is akarom publikálni. Amit meg akarokveletek osztani, az a modul, ill modul család amivel jó eredményeket lehet elérni. A PS21564-P,(1f>3f-750w-ig) Ps21869 (1f>3f 50A600V) ezekből általában rendelek, ha valakinek kell jelezzen időben. Ezek intelligens hidak, (lásd pdf adatlap) első 10$ a második 20$ alatti árról indul per db. Van még jó áron Ps22056 is ez jó 3>3f-ra 2,2Kw ig.
illetve PS22A79 50A1200V! elég jó áron. Csak ötlet a "merész hobbihoz...."

svejk

Pedig bizony publikálhatnád!
Az ilyenekre mindig szokott lenni lelkesedés.
 

000000000

Még nem szólt a tekercselő srác, hogy elkészült a motor, csak munka után tud vele foglalkozni, kb. 2 hetet mondott egy hete..:) A régi tekercselés lebontása is 1,5 napig tartott neki...