Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

dezs

Ha átdugod a zsinórt, mit kell még átkapcsolni?  
 
Két méter már egy egész jó antenna. Én remélem fél méterrel megoldom.

000000000

A V1000 használati utasításban (az angol nyelvűben) azt olvastam, hogy be lehet programozni 2 motor vezérlésére is, a motorok közötti váltást pedig a digitális bemenettel lehet kapcsolni. Bár én nem vagyok szakértő a témában, de szerintem ez azt jelenti, hogy fixen be lehet kötni a motorokat, és egy kapcsolóval ki tudod választani, hogy éppen melyik működjön. Talán jobb megoldás, mint a kábelt dugdosni...

dezs

Jó ötlet! Utánanézek.

svejk

Valóban, a komolyabb frekiváltóknál többféle motor paramétereit be lehet állítani és ezeket ki lehet utólag választani a terminálon keresztül, de ettől még a motort is át kell kapcsolni fizikailag.
Mert hát, hogy is működne másképp.
Az, hogy most dugvilla, kapcsoló, vagy esetleg szakaszoló relé, az mindegy, a lényeg hogy az átkapcsolás mindig kikapcsolt frekiváltónál történjen.
 
 

df7vv4ry9

ha veletlenül  menet közben kapcsolnam át nalam
 azonnali hiba jelzét kap a fr,valto,persze ez szándekosan igy van--a freki egy j1000 jaskawa[#eljen][#eljen]

000000000

Ha ki kell kapcsolni a frekiváltót a motorok átkapcsolása előtt, akkor elvileg félóránként csak 1x lehet ezt megcsinálni. Legalábbis a V1000-nél ezt írják, hogy 30 percenként 1x lehet bekapcsolni. De biztosan nem véletlenül írják, mert pl. a frekiváltóm számolja hogy hányszor kapcsolják be, és gondolom egy bizonyos szám után cserélni kell valamit benne. A hűtőventilátor üzemóráját is méri az enyém, és arra is meg van adva egy óraszám, ami után cserélni kell(ene)...

df7vv4ry9

biztos a kikapcsolásra ertendö ez,nem csak arra ,hogy a müködö frekivalltóról ,külön a motrot valami okból hirtelen lekapcsolni,nekem is van írva de én így értelmezem

svejk

Nem áramtalanított, kikapcsolt...

000000000

Na erre nem is gondoltam, hogy van rajta on/off kapcsoló is..:)
Most úgy van megoldva, hogy ha elfordítjuk a gyújtáskulcsot, először egy ellenálláson keresztül kap áramot a DC busz, majd 2 mp. múlva kapcsol a főáramköri relé. Gyakorlatilag én minden alkalommal áramtalanítom a frekiváltót, ha kihúzom a sluszkulcsot. Mennyi lehet egy frekiváltó áramfelvétele, ha ki van kapcsolva?

svejk


hostya

Nekem is ez okozza a fejtörést..  :))
 
Ezek szerint a frekiváltó alkalmazása Dahlander motorhoz,csak kompromisszummal lehetséges..?
 
Arra gondolok hogy:  
Szükségem lenne egy folyamatosan növekvő fordulatszámra, és a Dahlander motort az alsó fordulatszám tartományba kihajtom pl.30-90Hz-ig, majd átkapcsolva a motort a másik ford.tartományba, és ott megint 40-90...100Hz-ig .
Azt tudom hogy a frekiváltó kimenetét nem szabad megszakítani, de ha mégis megteszem (megfelelően reteszelt mágneskapcsolókkal),
akkor mennyi az az idő, amíg a frekiváltó kikapcsol, és újra 'feláll'..?
 
Van erre valami tapasztalat?  

svejk

Én inkább mezei motornál a 20-65 Hz-et ajánlanám.
valószínű a Te problémádra lehet megoldás a "Free Run" leállás és a frekvenciakereséses indulás opciók.

df7vv4ry9

pontosabban .mi az ,hogy mezei motor
kösz.

jani300

Az 50 Hz-re tervezett re gondolhat .

000000000

Én is felvetettem egy Dahlander motor beépítését az elektromos mopedautómba, de azt mondták nekem, felejtsem el, inkább építsek be váltót...
Valami miatt a tőlem "szakértőbb" ismerőseim nem szívlelik a Dahlander motorokat...