Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

jani300

Tetszik nekem is , még dízelesen is . Csak hova akasztom az utánfutót ? :)

000000000

Lebutított motor az előírásoknak megfelelően.

000000000

A segédmotorokba max. 4 kW-os motort lehet beépíteni, de egy villanymotornál képlékeny a névleges teljesítmény fogalma..:)

000000000

400e körül már lehet találni magyar rendszámos mopedautót a neten. A diesel motort és a variátorokat 100-150e körül el lehet adni belőle. A motorcseréhez nem kell engedély az NKH-tól, nincs műszaki vizsga, se teljesítmény adó, az éves biztosítás meg 3e Ft.http://elec3x.com/" TARGET=_fnew>elektoroms Aixam

Kristály Árpád

[#eljen][#eljen][#eljen][#wave][#wink][#worship][#worship][#worship][#worship][#integet2]

000000000

Ma megismételtem a mélygarázs tesztet a vektoros (OLV) vezérléssel. Most simán felment az Aixam az emelkedőn, viszont a motoráram 22A volt. Ennyit még sosem láttam a kijelzőn, amikor a megrekedés határára állítottam be a felfutást, akkor sem mutatott 16A-nél többet a kijelző. Kicsit tartottam tőle hogy valamilyen védelem le fog tiltani, de kibírta az emelkedő tetejéig. A túlterhelést csak max. 150%-ra lehet állítani, ha nagyobb értéket állítok be, nem lehet elmenteni, de a 22A pont a duplája a frekiváltó névleges áramának.
Az Aixam most nagyon jól működik, egész jól gyorsul, működik a visszatöltés motrféknél, de ha kell egész hosszan is ki tudom gurítani a járgányt. Már csak arra kellene valami megoldást kitalálni, hogy kicsit gyorsabban reagáljon a frekiváltó a futás parancsra. Amióta be van kapcsolva a sebességkeresés, bő 1 mp telik el a pedál lenyomása, és a motor beindulása között. a reteszidőket levettem 0,1 mp-re, gondolom ezt már nem kellene tovább csökkenteni. Nincs valami ötletetek, hogy miért gondolkodik olyan sokat a frekiváltó elinduláskor? Menet közben már nem gond, hogy van egy 1 mp-es szünet, amíg a frekiváltó megkeresi a sebességet, és elkezd újra hajtani, vagy fékezni a motor. A motorfék nagyon szuper, amikor a felüljáróról gurultam lefelé, 4A volt a visszatöltés...

Bencze András

Valószínű a sebességkeresés okozza. Ha a sebességkeresés  van kapcsolva akkor is gondolkodik? De az is lehet, hogy a nagynyomatékú indulás előtt felmágnesezi a motort. Ha az előbbi akkor meg kell nézni, hogy induláskor a sebességkeresés kikapcsolható-e.

000000000

Holnap megnézem mennyit gondolkodik a frekiváltó indulásnál, ha kikapcsolom a sebességkeresést.  
 
Ha a b3-01 paraméternél nullát állítok be, akkor a digitális bemenettel lehet be és kikapcsolni a sebességkeresést.
 
Ha kikapcsolt speed search esetén lecsökken a "reakcióidő", akkor be kellene építeni egy olyan elektronikát, ami álló helyzetben kikapcsolja a sebességkeresést. Ilyen beállítást nem találtam a menüben...
 
Ma egy lejtőn kellett álló helyzetből elindulnom, amikor leléptem a fékről, kicsit meggurult hátrafelé a kocsi, és nem bírt elindulni a motor, csak rángatózott. Gondolom a megrekedés elleni védelem kapcsolt be. még szerencse, hogy nincs kuplung, ha a bal lábbal nyomom a féket, jobbal meg a menetpedált, úgy el tudok indulni emelkedőn is...  
 

000000000

Kipróbáltam kikapcsolt speed searh esetén is a frekiváltó "reakcióidejét", úgy szinte azonnal indult a motor, ahogy ráléptem a pedálra. Az Omronnál azt mondták, valószínűleg nem lehet kiküszöbölni a késlekedést, de nézzem át a használati utasítást, hátha van valami megoldás a késlekedés kiiktatására. A leírás szerint az L2-03 paraméternél (minimum baceblock time) beállított idő + néhány ezredmásodperc (several milliseconds) alatt kellene elindulni a motornak (starts at the speed that was the detected)De hiába vettem le az L2-03-nál az időt 0,1 mp-re, akkor sem indul hamarabb...
Most azon gondolkodok, építsek-e be egy fordulatszám figyelő elektronikát, ami kikapcsolja a sebességkeresést, ha álló helyzetből indulunk, vagy egyszerűen csak tegyek egy "quick start" nyomógombot a kezem ügyébe, amivel manuálisan ki tudom kapcsolni a sebességkeresést, ha gyorsabban akarok elindulni.
Nem akarom túlbonyolítani a rendszert, jó lenne ha sikerülne "hülyebiztosra" megcsinálni, mert nem csak én fogom használni az Aixamot..:)

Bencze András

A V1000 saját reléjét használd a sebességkeresés kiktatására. Pl. adott pl. 5 Hz freki alatt ne keressen.

000000000

Átolvastam újra a sebességkereséssel foglalkozó részt az angol manuálban, és úgy látom, a sebességbecslés alapján működő sebességkeresést nem lehet digitális paranccsal ki-be kapcsolni, azt csak automatikusan, a run parancs kiadásával lehet aktiválni. Arra is rájöttem, hogy korábban rosszul fordítottam le a szöveget, és a sebesség becslést csak 1,5 kW motorteljesítményig, és 130 Hz felett lehet alkalmazni. Az én motorom 2,2 kW-os, a max. frekvencia meg 100 Hz, de egészen tűrhetően működött a sebességbecsléses keresés, az 1 mp-es fix reteszidőtöl eltekintve.  
Ma átállítottam a sebességkeresést az ajánlott áram érzékeléses módszerre, de először el sem bírt indulni a járgány, csak valami darálós hang jött a motorból. A leírásban az volt, hogy ha nem indul el a motor, akkor b3-03 késleltetési időt csökkenteni kell. Gyárilag ez 2 mp volt, levittem 0,1 mp-re, így csak egy pillanatra hallatszik a darálós hang, amíg a "beinjektált" áramból kiszámolja  a fordulatszámot a frekiváltó, de aztán indul egyből a motor. Menet közben is hallatszik egy pillanatra ez a kerregő hang, amikor pl.a fékezéskor visszavont futás parancsot újra kiadjuk, de egyébként jól működik az áram detektálásos sebességkeresés. Nincs késlekedés, mint régebben a sebesség becsléses módszernél, és a motor sem rángat. Így már nem is lenne muszáj kikapcsolni a sebességkeresést álló motornál, de azért megcsinálom, ha már ennyit kínlódtam az angol szöveg fordításával...

000000000

Ha esetleg valakit érdekelne, egy 63 km-es próbaút után még kb. 30% töltés maradt az aksikban..:) A fogyasztás 6 kWh/100 km-re jött ki, igaz akkor az út felét lakott területen kívül tettük meg. Ha csak városban használjuk, 147 km után már 12 kWh-t ellett tankolni, de még ez is elég jó szerintem.
 
Megpróbáltam tegnap a megrekedés elleni védelmet "inteligensre" állítani, de nem bírt elindulni a járgány. Pedig elvileg így a lehető legrövidebb idő alatt futna fel a motor fordulatszáma, a beállított áramkorlátnak megfelelően...

Bencze András

Elég hihetetlen a városi 80Wó/km. Hogyan mérted a kapacitást?

000000000

Van egy fogyasztásmérőm is, de a km-óra és a villanyóra alapján szerintem pontosabban lehet számolni. 229 km-en 19 kWh áramot tankoltam, ez 8,2 kWh 100 km-re. Az LCD kijelzőn most már látom a kimenő teljesítményt, 40 km/h-nál 1 személlyel, 2,5 Bárra fújt gumikkal, sík úton 1,2 kW körül értékeket láttam. 50 km/h-nál mértem kb. 2,2 kW-ot, ennyi a motor névleges teljesítménye. A nyomatékreferencia emelkedőn max. 120%-ig ment fel, a motor fordulatszáma 40 km/h-nál 2 Hz-el van lemaradva a kimenő frekvenciától, 50 km/h-nál meg 4 Hz-el.
Ha az optocsatolt kimenetet (P1, P2) beállítom a  "Watt Hour Pulse Outputra", akkor ráköthetnék egy műszert, ami számolná a 0,1 kWh-ként kiadott 200 ms-os impulzusokat? Lehet ilyen műszert készen kapni?

Kristály Árpád

Minden elismerésem a tiéd![#wave][#wink][#worship][#eljen][#eljen][#eljen][#eljen]