Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

svejk

A1-01-et 2-be kell rakni a teljes hozzáférési szinthez, de ez a magyarban is le van írva.
Új a frekiváltó vagy használt?
Ha használt akkor a gyári a factory default- tal kezd.

000000000

A vaterán vettem a frekiváltót, de teljesen új, eredeti dobozában volt. A műanyag lemezek sem voltak kihajtva az alsó sorkapocsnál, és a matrica is rajta volt a felső sorkapcson, szóval nem hinném hogy valaki belepiszkált volna a programba.
 
A motor egy mopedautót hajt, most u/f vezérlésre van állítva a frekiváltó, szerinted jó ez így, vagy jobb lenne ha érzékelő nélküli vektoros vezérlést használnánk?

000000000

Megnéztem az A1-01 menüt, a gyári beállítás 2-es, nekem 0002-t ír ki a kijelző. De ezt sem tudom módosítani, mert csak az első karaktert tudtam állítani a nyíl billentyűkkel, 1002-9002-ig. Jobbra ugye az enterrel lehet a kurzort léptetni, de amikor az első karakter villog a számsornál, és nyomok egy entert, rögtön kiírja az end-et, és nem ugrik át a második számjegyre. Végül is a b3 menüben is ez volt, csak ott 00 van a kijelzőm a 0 helyett, és csak 10-90-ig tudtam állítani az értékeket. Remélem csak én vagyok hülye a programozáshoz...

besirkyjh


000000000

Igen, innen szedtem le a magyar és az angol manuált is. De van egy olyan gyanúm, hogy valami spéci frekiváltót vettem, mert a cikkszáma kicsit eltér attól, ami az Omron honlapján van. Nagyobb cégeknek gyártanak le olyan frekiváltókat, amiket egy adott feladatra programoznak fel, azoknál sok paraméter fixen be van állítva, és nem is lehet módosítani. Holnap rákérdezek a cikkszámra az Omronnál...

svejk

Már kérdeztem, új a készülék?
Nincs véletlen lezárva?
Most mincs nálam V1000-es, de nem volt vele ilyen gondom.

robroy007

tudom banális dolog de teljesen merő véletlenségből nem lehet hogy simán csak nem tudsz karaktert ugrani a kezelő gombokkal, mindent végig nyomogattál rajta az enteren meg a le föl változtató gombokon kívül?
 
kizárt dolog, hogy ne lehessen több karaktert változtatni ha egyet meg lehet a 4 ből!!!
 
nekem a következő tipikus eset jutott eszembe hirtelen amivel szívtam 1,5 hetet mire kiderült a turpisság
 
biztos jó az izzó körte amit a dobozból vettünk aha igen
de van másik hátha mégse lenne jó az első körte
most sem világít akkor a dróttal meg a kapcsolóval van a baj
PERSZE hogy mind a két izzó volt rossz és emiatt már a kötődobozokat szedegettem le a falon és külön dróttal néztem mettől meddig megy a delej
mire egy ténylegesen működő körtével kiderült semmi baj nincs a dróttal a falban

000000000

Nem vagyok villamosmérnök, csak egy villanyautó faricskáló építész, ezért a gépkönyvből próbáltam kiokoskodni a megoldást. A programozásnál négy irányban lehet navigálni, le és fel a két nyíl billentyűvel, jobbra az enterrel, balra pedig az esc gombbal. Nem világos számomra, hogy ha egy paraméternél csak 1-es vagy 2-es értéket lehet beállítani, akkor mi a csudának van előtte még 4 db nulla. Az első nullára oda is ugrik a kurzor, amikot megnyomom az entert, de jobbra már nem tudom léptetni, a kurzort, mert ha entert nyomok, akkor befejezi a beállítást. A nyíl gombokkal meg csak az első karaktert lehet állítani, 0-9-ig. Szerdán v. csütörtökön elvileg már ráér a barátom, aki ért a programozáshoz, csak szerettem volna már menni a járgánnyal. Na meg jó lenne, ha én is értenék legalább alap szinten a programozáshoz, mert biztosan kell majd még finomítani a beállításokon a próbautak során. De most nem lehet használni a forgalomban az Aixamot, mert minden lassítás után meg kell állni, és csak utána lehet gyorsítani...

000000000

Vadi új a frekiváltó, de azt nem tudom van-e benne lezárás. Nem boltban vettem, még az is lehet, a megrendelő felprogramoztatta valamilyen feladatra. Gondolom a gyári szám alapján az Omronnál meg tudják mondani, kommersz típus-e, vagy valami speciális kivitel. Egyébként teljesen jól működik, a fel és lefutási rámpákat jól lehet állítani, a fordulatszámot is szépen lehet állítani egy hall jeladós menetpedállal, a motorfék is jó, egyedül az újraindulással van gond...

svejk

Kísérletezz vele. Biztos bagatell dolog lesz.
Fejből nem jut eszembe semmi, 400 oldalt meg nincs kedvem átnyálazni. :(
 

000000000

Sikerült beállítani a sebességkeresést, én voltam figyelmetlen, a frekiváltó tökéletesen működik. A menüben való navigálásnál a jobbra nyíl az enter gomb, de amikor már a paraméter értéket jelzi ki a kijelző, akkor a kurzort a reset gomb megnyomásával lehet oldalra léptetni. Le van írva a magyar leírásban világosan, csak nem ott, ahol a menüben való navigálást mutatja az ábra. Most már csak le kell vennem a fogazottszíjat a motorról, hogy terhelés nélkül foroghasson, mert a leírás szerint, ha a sebességkeresés funkció aktiválva van, akkor be kell állítani az autotuningot T1-01=3-ra. Gondolom nem lenne korrekt a mérés, ha csak felbakolnám a járgányt, mert a csapágyak és a fogaskerekek surlódása, és a kerekek tehetetlensége miatt nem a valós motor értékeket mérné a frekiváltó.

ANTAL GÁBOR

 Drukkoltam ...( de nem volt időm pedig nekem van egy V1000 em ) Írhatnál valamit a járgányról.Hány voltos és milyen kapacitású az akkutelep.? Milyen az inverter ?  Hatósugár. Önsúly ?

000000000

Kicsit off az elektromos autó téma itt, igyekszem rövidre fogni. A donor egy Aixam mopedautó, mert ennek az átalakításhoz nem kell engedély az NKH-tól. Sajnos egy személygépkocsinál a papírmunka több mint 1 milla. Elvileg csak max. 4 kW névleges teljesítményű lehet a motor, és csak 40 km/h lehet a max. sebesség, de a rendőröknél nincs lakatfogó..:)  
Szóval a jármű egy alumínim vázas műanyag karosszériás kb. 250 kg-os mopedautó, beleraktam 25 db 17Ah-s elektromos biciklibe való ólom aksit, ami összesen kb. 150 kg. A frekiváltó egy 2,2 kW-os V1000-es, a motor egy régi 2,2 kW-os 4 pólusú IMI gyártmány. A hatótávot még nem teszteltem, mert a forgalomban használhatatlan volt eddig a járgány, mivel minden lassítás után meg kellett állni..:)Az áramfelvétel jónak tűnik, sík úton 2 személlyel 40 km/h-nál csak kb. 6A. Ha beválik az AC motoros hajtáslánc, akkor veszek egy nagyobb teljesítményű, jobb hatásfokú motort, nagyobb frekiváltót, és a 25 db őlom aksit is szeretném kicserélni 96 db 20 Ah-s lítium cellára. Képejet ide nem tudok feltölteni, de az email címem publikus, akit érdekel, annak szívesen küldök képeket.

000000000

Az Omron frekiváltóknak van DC bemenete, oda van bekötve a 300V DC. De működött úgy is, hogy a 230V AC bemenetre kötöttük a 300V DC-t, de akkor  minden lassításnál DC busz túlfeszültség hibát jelzett a frekiváltó. Az első próbánál egy Yaskawa G7-es frekiváltót használtunk, annak 3x200V a bemenete, de az is jól működött a 300V DC-ről. Ha a DC bemenetre van kötve az akkupakk, akkor nagyon jól működik a visszatöltés is, ezért nem akartam szabadonfutót beépíteni.

s7manbs8

Lehet nullponti energiát megcsapolva többet tudna távban ? :)