Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

000000000

Lefuttattam ma délelőtt az autotuningot, aztán kipróbáltam az Aixamot az aktivált speed search funkcióval. SZUPER LETT!!!!
 
Nincs semmi rángatás, se induláskor, se kigurulás után. Az analóg bemenet még nincs kikompenzálva, de így is szépen indul a járgány, hogy alapból 17 Hz a freki. Próbáltam rövidebb és hosszabb kigurulás után is az újraindítást, teljesen lágy az átmenet a gurulás és a gyorsítás között.
 
Azért még nem tökletes minden, kicsit sokat gondolkodik a frekiváltó a sebességkeresésénél, pedig elvileg gyorsan (several milliseconds) detektálja a fordulatszámot. De most a pedál benyomása után kb. 1 másodperc telik el, mire megmozdul a kocsi. Két paraméternél tudok időt állítani, a b3-03-nál a deceleration time gyárilag 2 mp, de ez valami felfutási időt állít, nem hinném hogy ezért reagálna lassan, de ezt az értéket 0-10 mp-között tudom állítani, majd megnézem változik-e valami ha csökkentem. A b3-05 paraméternél lehet még állítani a speed search delay time-t, ez gyárilag 0,2 mp, nem hinném hogy ez a késlekedés oka. De ezt szerintem levehetem nullára, mert ha jól értem ez a funkció azért van, hogy ha kontaktorok vannak beépítve legyen idejük kapcsolni, de nálam ilyen nincs az AC ágban.
 
Van még egy L2-03 paraméternél állítható idő a speed searh kezdete előtt, ezt a motorvédelemnél a momentary power loss minimum baseblock rime menüben kell állítani. Azt nem látom a leírásban mennyi a gyári érték, de 0,1-5 mp között állítható. Délután megnézem mennyire van állítva, és lehet csökkentek kicsit rajta.
 
Biztos sok mindent lehetne még finomítani a beállításokon, de sajnos nekem kínszenvedés az angol szöveg lefordítása. De most már használható a járgány a forgalomban is, kezdődhet a hatótáv tesztelés..:)

svejk

No látod hogy megy ez! :)
 
 

svejk

Ez így természetes, hiszen a greatz-en keresztül nem tud visszmenni az akkukba az áram

svejk

Ha komolyabb hajtást akarsz akkor az AC szervok irányába mozdulj el.
Nekem pl. van 4,2 kW-os motorom és hozzá hajtásom..
A motor 1500-as fordulatú így helyből nagy, 28 Nm az alapnyomatéka.
Persze cserébe elég robosztus.
A hajtást itt is analóg bemenettel lehet vezérelni, de mivel szinkron motor itt nincs ilyen frekvenciakeresés.
Ahogy tekered a potit úgy gyorsul.
Szóval szárazabb tisztább érzés...
mivel 3x200 V-os eredetileg, így már akár 200 V- DC buszfeszültség elég neki.
Úgy emlékszem 180 V alatt van udervoltage hiba.
 
Ha érdekel keress meg magánban, van még 2 ilyen szett a fórumtársak  birtokában.
 

Rabb Ferenc

>> Ahogy tekered a potit úgy gyorsul <<
 
Vagyis ha leveszed a lábad a gázról akkor le lehet fejelni a szélvédőt? [#nemtudom]

svejk

Közben gondolkozom, az AC szervonál helyből nincs üresjárat, tehát ha a gázt visszaveszed akkor az rögtön fékez is ugyanakkor nyomatékkal.
De biztos van rá megoldás, Cart fórumtársunk elég mélyen beleásta magát a témába.

svejk

Éppen ezen gondolkoztam :)

svejk

Valami analóg komparátorral lehetne figyelni az alapjelet és a sebességet és ez vezérelné az SON bemenetet.
A visszatáplálás talán akkor is működne.
No ezen még lehet agyalni...

svejk

Van ezeknek a servoknak a P-CON bemenetük szerintem ezzel is lehetne variálni.

000000000

Fékezni a sima AC motor is nagyon tud..:)

000000000

Délután elgurultam a város túlsó végére egy barátomhoz, aki kikompenzálta az analóg bemenetet. Most már 0-ról indul a frekvencia, és 95Hz, ha teljesen lenyomom a pedált. Így a végsebesség már 50 km/h, ettől többet egyenlőre nem is akarok.  
A sebességkeresés funkció viszont nem működött a hazaúton, a barátom levette a minimum kimenő frekvenciát és a min. kimenő feszültséget nullára, talán emiatt?  
Kb. 20 km-t mentem ma a járgánnyal, induláskor 12,7V körül volt az aksik kapocsfeszültsége, ez kb. 12,5V-ra csökkent.

svejk

Mennyi idő alatt tudsz felgyorsulni erre az 50 km/h-ra?

000000000

40-ig tűrhető a gyorsulás, de utána már csak a mutatón látszik a sebesség növekedése, érezni nem lehet..:) Megmérem holnap mennyi a gyorsulás, de délután le lett véve a min. kimenő freki és a feszültség nullára, azóta nem gyorsul úgy a járgány mint korábban...

000000000

A V1000-es manuálban azt írják, ha kapcsolót kötünk be a betáp vezetékbe, azt 30 percenkét max. 1x lehet kapcsolni. Nekem egy Toyota Prius nagyfeszültségű reléje lesz beépítve, ami akkor húz be, ha a gyújtáskapcsolót elfordítom. Természetesen a kondikat előbb egy ellenálláson keresztül feltöltjük.  
Mennyire kell komolyan venni a 30 percenként max. 1 kapcsolást? Percenként nem akarom kapcsolgatni a főáramköri relét, de azért előfordulhat olyan szituáció, hogy 30 percen belül 2-3 alkalommal is ott kell hagynom a járgányt egy parkolóban, aztán pár perc múlva megyek is tovább...

svejk

Nálad, ha egyéni lesz a soft indítás, akkor nem kell annyira komolyan venni, de a segédtáp sem szereti az újraindulásokat.
Lehet jobb lenne a kimenő ágba egy szakaszolót tenni a rövid idejű megállások végett, majd egy időrelé mondjuk fél óra múlva áramtalanítani az egész kütyüt. De talán először meg kellene tudni hogy csinálják a nagyok.