Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

svejk

A motorra rá van írva a delta állás áramfelvétele, meg a frekiváltóra is mit bír leadni.
.

szpinya

Hopika!
Igazad van , az áramfelvétel a lényeg!
Innentől kezdve el is dőlt a kérdés.
Ugyanis a frekváltó 7,6 A-t tud leadni.
A motorok csillagban 2,44-et vesznek fel, deltában viszont 4,22-őt per darab.
A 8,5A össz. áramfelvétel meg már megfektetné a váltót, hiába is tudna teljesítményben még plussz 1,1 Kw-ot leadni.

svejk

Látod mit tesz, ha az ember iskolázott! [#wave]

PSoft

Adok-veszek,.....
 
© svejk ma 10:22 | Válasz | #44749  
 
...írnál ezekről a lágyindítókról valami okosságot mondjuk a frekiváltós topicba?  
Megmondom őszintén nekem ez a rész egy sötét folt.  
Tudom hogy mire való de mi a lényegi különbség a frekiváltóval szemben?  
 
Válasz 'PSoft' üzenetére (#44748)  
 
Idézet a Danfoss írásából,a lágyindítókkal kapcsolatban:
 
"...A közvetlenül a hálózathoz csatlakoztatott váltakozó áramú motor a lehető leggyorsabban próbálja meg elérni  
a névleges fordulatszámát.
A motor maximális áramot veszi fel a  
hálózatból és maximális nyomatékkal  
gyorsítja a berendezést. Emiatt az  
alkalmazás jellegétől függően különböző problémák léphetnek fel.
Az olyan berendezéseket, mint a szivattyúk, szállítószalagok, centrifugák  
és szalagfűrészek, lassan kell indítani  
és időnként lassan is kell leállítani,  
hogy elkerülhetővé váljanak a mechanikus megterhelések, például a vízlö-
kések és a szalagok, tengelykapcsolók  
és tengelyek feszülése.
A fázisszög-szabályozás alapelve
A lágyindító olyan elektronikus  
berendezés, amely a motor feszültsé-
gét szabályozza, lágy átmenetet biztosítva a nyugalmi állapottól a teljes  
fordulatszámú üzemig.
A VLT® lágyindítók a fázisszög-szabá-
lyozás alapelvét alkalmazzák: ellenpárhuzamosan kapcsolt tirisztorok  
szabályozzák a motor feszültségét.
Egyes VLT® lágyindítókban áramváltók  
mérik a motor áramerősségét, viszszacsatolást biztosítva az indítóáram  
vezérléséhez és számos motor- és  
alkalmazásvédő funkcióhoz.
A VLT® lágyindítók széles  
területet szolgálnak ki
A lágyindítás és a leállítás az alkalmazástól függően számos módon szabá-
lyozható.
Néhány alkalmazás nemlineáris  
feszültségnövelést igényel, így a  
feszültségnövekedés a ténylegesen  
felvett áram függvényében változik.  
Ezzel szemben egy szalagfűrészt általában gyorsan kell leállítani, amely  
egyenáramú fékezéssel biztosítható.
Számos alkalmazáshoz viszont egy  
pillanatra erőteljes nyomatékra van  
szükség, amit lágyan emelkedő  
gyorsulás követ. A VLT® lágyindítók  
képesek kiszolgálni ezeket a különféle  
igényeket, sőt ennél sokkal többre is  
képesek..."
 
A gyakorlatból,....
 
Függőleges tengelyű,10-30m3-es keverős tartályoknál,pld.BVG autoklávoknál használtuk,a fogaskerekes hajtóművek "kímélésére".
A lágyindítóval elkerülhető volt a direkt indításnál tipikus,a motor "odavág" a hajtóműnek effektus.
Jelentősen kevesebb volt a lágyindító beépítése után a gépész kollegáknak a TMK-s gondja a hajtóművekkel.
 
Vagy,...egy másik példa a közelmúltból.
 
Víz/plazma/lézer vágással is foglalkozó Veszprém megyei cég,új telephelyre költözött.
 
Az új telephelyen átmenetileg csak 80A állt rendelkezésre.
 
A két vízvágó gép,egyik 30kW-os,másik 38kW-os direkt indítású motorral szerelve elindítása reménytelen volt a 80A-es hálózatról.:((
 
A költséghatékony,átmeneti/végleges megoldás itt is a lágyindító(k) beépítése lett.
Tudtak dolgozni az átmeneti "Amperszűkös" időszakban is.:)
 
  "Tudom hogy mire való de mi a lényegi különbség a frekiváltóval szemben?"
 
Talán,...a lágyindítót tekinthetjük egy,...kicsit "butácska" fekvenciaváltónak,amely a motor/hajtás indítási/leállási paramétereinek legoptimálisabb végrehajtására van "kihegyezve".  

svejk

Mindössze ez utolsó sorodban van a lényeg!!
 
Ettől függetlenül alig olcsóbbak mint a frekiváltók.
Fékezni lehet-e velük?

svejk

Látom már, a Danfoss szerint lehet...

vjanos

Ha már feljött ez a lágyindító téma...
 
Van egy háromfázisú szivattyúm, ott indításkor megvan ugyanez az effekt, hogy "a motor "odavág" a hajtóműnek", megmoccan az egész cucc hidrofortartályostól pedig nem két kiló...  
 
Hogy lehet kezelni ezt az effektust?  
Ez csak kb másfél kW-os motor, talán létezik rá olcsóbb megoldás, mint egy frekiváltó, vagy egy ilyen "butácska" 30A-s lágyindító. [#confused]

3n2iykbb6

Tisztelt Kollégák!
A napokban sikerült hozzájutnom egy Yaskawa J1000-es f.váltóhoz. 1 fázisú, 1,1 kW a teljesítménye. Szándékaim szerint egy 1 kW-os, 220/380, 2800 1/min teljesen szokványos motort szeretnék vele szabályozni. A motor egy faesztergán van, különösebb extra követelmények nincsenek vele szemben. A kérdéseim:
1. Alkalmas-e ez a párosítás az együttműködésre?
2. Mire kell figyelnem, hogy a füst benne maradjon mind2 eszközben?
3. A váltó gyári új. Az eredeti paramétereken mit kell változtatnom, hogy optimális legyen a működés?
4. Az előlapi kezelőszerveket szeretném kiváltani robusztusabb nyomógombokkal, kapcsolókkal, potméterrel. A kiváltandó funkciók: START/STOP, irányváltás, ford. szabályozás. Van erre lehetőség? Itt mire figyeljek?
HA valaki tudna segíteni, azt tisztelettel megköszönöm. Akkor sem sértődöm meg természetesen, ha nem.
Üdvözlettel,
Dezső959

svejk

Alkalmas, ilyenre lett kitalálva.
- A motort Deltába kötöd.
- A frekiváltót visszaállítod a gyári paraméterekre.
- A gyári ajánlás szerint kipróbálod a szerkezetet, ha tetszik az adatlapja alapján átállítod külső kezelőszervekre.
Később még pár paraméteren finomíthatsz,
összesen kb. 6-7 paraméterhez kell nyúlnod.
 
Legfontosabb és legelső a factory default legyen, mindig innen indulj ki.
A Yaskawának nagyon jó és könnyen emészthető a manuálja.
 
 

3n2iykbb6

Üdv Svejk!
Köszönöm a gyors vlaszt. No, az a 6-7 paraméter érdekelne majd. Valamint valószínűleg segítségre lesz szükségem a külső kezelőszervek bekötésénél. Tanulmányozom a user's manualt...

df7vv4ry9

én is ezt használom,és ok.a paraméterek többségét módosítottam,ha valami konkrétan érdekel,szívessen segítek

000000000

Elnézést, kicsit off a téma, de talán itt tud valaki segíteni egy Omron V1000-es frekiváltó programozásánál. A frekiváltó egy Aixam mopedautóba épített 2,2 kW-os AC motort vezérel. A hajtás jól működik, szépen viszi a mopedautót a motor, a probléma azzal van, amikor felengedjük a menetpedált, és elkezd csökkenni a fordulatszám a lefutási rámpának megfelelően, de nem áll meg a kocsi, hanem gurulás közben újra "gázt" adunk. Ilyenkor a frekiváltó először állóra fékezi a motort, és csak utána fut fel a frekvencia. Megoldást jelentene ha beépítenénk egy szabadonfutót, de mivel nagyon jól működik a visszatöltés motorféknél, ezt nem szívesen választanám. A frekvenciaváltó leírásában szerepel a sebességkeresés funkció, de ez nincs benne a rendelkezésünkre álló magyar nyelvű paraméterlistában. Azt szeretném tudni, be lehet-e programozni olyan beállítást, hogy amikor gurul a kocsi, és megadunk egy frekvenciát, ne állítsa meg a  motort a frekiváltó, hanem az adott frekvenciát "fogja meg", és onnan növelje a fordulatszámot. A Mitsubishi frekiváltóknál van ilyen "frekvencia elkapás" funkció, gondolom az Omron is tud valami hasonlót,

svejk

Töltsd le az angol manuált.
b3-01-el kell aktiválni a funkciót.

000000000

Köszönöm, holnap kipróbálom...

000000000

Megpróbáltam bekapcsolni a sebességkeresés funkciót, de se a b3-01-nél, se a b3-24-nél nem engedi átállítani a gyári beállításokat. Hiába írtam át a 00-t 10-re, amikor lenyomtam az entert, visszaugrott 00-ra. A manuál szerint 0-nak kellene lennie a gyári beállításnak, ehelyett 00 van a kijelzőn, és nem is lehet csak 10-90-ig értékeket beírni, mert csak az első karaktert lehet módosítani. Ez gond lehet? Sajnos nem tudok angolul, így nem jövök rá, miért nem fogadja el a beállításokat. _Esetleg le kellene futtatni az auto tuningot? Mert az egyik folyamatábrán úgy láttam, mintha az energia saving és a speed search beállítása esetén az u/f szabályzásnál is kell autotuning.
Az u/f szabályzásnál nem kell az autotuningot megcsinálni, így azt mi ki is hagytuk, csak az álló autotuningot futtattuk le, hogy a tekercsellenállást megmérjük. Gondolom a forgó autotuningnál nem elég csak felbakolni a kocsit, és úgy tehermentesíteni a motort, mert a hajtóműben lévő fogaskerekek és csapágyak surlódása, a difi és a kerekek tehetetlensége hamis eredményt adna. Bár én laikus vagyok a témában, lehet tévedek...