Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

000000000

Köszi, de nem csak az enyém az érdem, sokan segítettek, innen is...
 

Lőrincz Tibor

Dicséretes a bátorságod! Őszintén megmondom, hogy én nem mertem volna belevágni egy ilyen projektbe (pedig villamosmérnök vagyok).
De a múlt héten már beszereztem egy 22kW-os AC szervomotort az induló villanyautó projekthez. [#wave]

000000000

10 éve repülőt is építettem magamnak, ahhoz kicsit több bátorság kellett..:)
De úgy látom te más dimenzióban gondolkodsz, a te motorod 10x akkora mint az enyém. Bár holnap megyek egy árvízkárosult Toyota Prius motorját megnézni, ha nem lesz kapzsi a tulaj, megpróbálom beindítani a frekiváltóval. Elvileg az is egy állandómágneses AC motor, az Omron V1000-es meg tud PM motorokat vezérelni, igaz csak jeladó nélkül, de talán úgy is múködik.  
A szervómotort a saját erősítőjével fogod meghajtani? Ha esetleg lenne egy eladó max 5 kW-os szervómotorod, az érdekelne...
Ja, és milyen akkupakkod lesz? mert egy 22 kW-os motor áramfelvétele elég nagy lehet...

svejk

Mesélj a repülősdiről!

Gyula65

Engem meg a Prius története is érdekelne!
üdv!

000000000

Ne gondolj valami nagyra, csak egy sárkányrepcsi, de abból a világon a legkisebb..:)10 éve szerettem volna egy olyan sárkányrepülőt, ami magától fel tud szállni, de utána leállított motrral tudok vele távokat repülni. akkoriban a vontatópilótánk elkezdett vitorlázni, láttam hogy nemsoká nem lesz aki a magasba húzzon minket. Olyan gépet viszont nem lehetett kapni amilyet én akartam, így gyártottam egyet, aztán még párat másoknak is. Nagyon ötletes szerkezet, 60 kg a komplett repcsi, a motorja pl. csak 6 kg tömegű. Egy 118 cm3-is Husqvarna láncfűrész blokkból készült, egyedi forgattyúsházzal, kb. 12Le-t tud 9500-as fordulaton. A becsukló légcsavart is én konstruáltam, ha nem hajt a motor, becsukódnak a lapátok, hogy kisebb legyen a légellenállás.
Itt van egy videó róla:
http://www.youtube.com/watch?v=GQryVLEDflo&feature=plcp" TARGET=_fnew>Vedió a repcsimről

000000000

A Priust árvízkárosult volt, az akku főáramköri reléje már a kocsimban van, a váltóját délután nézem meg. Úgy tűnik, hogy nem nehéz kibontani belőle a villanymotorokat, de a vezérlés használhatatlan. Szerintem tudok két pajzsot CNC-val maratni az állórészhez, csak azt nem tudom, hiogy egy frekiváltóval fog-e működni. a V1000-es tud PM szinkronmotorokat vezérelni, de csak nyílt hurkú vektorosan, így viszont kisebb lesz a nyomaték. Az nagyobbik, MG1 motor kb. 25 kW-os, ha a felét tudná egy frekiváltóról, az is bőven elég nekem. De ha frekiváltóról nem megy, megpróbálhatok ráfaragni 3 db SS41-es hallt, van 120A-es BLDC vezérlőm, esetleg azzal menne. Ez ugyan nem egy szinuszos vezérlő, de talán működhet...

svejk

Én egy fél délutánt eljátszottam  egy V1000-szinkronmotor párossal, de vagy nem voltam elég ügyes, türelmes, vagy tényleg nem az igazi, mint ahogy az adatlapon is írják. Fel is írtam a felejtős listámra.

svejk

Nem találok szavakat. [#eljen][#worship][#taps]

Lőrincz Tibor

Az eredeti vezérlőjét akarom használni. Mivel ez egy 400V-os motor, az akkufeszt fel kell vinni kb. 550V-ra hogy legalább 20kW-ot ki tudjak csiholni belőle. Méretileg nem nagyobb a 2,2kW-os aszinkron motorodnál (amit az aixam-ba építettél) viszont vízhűtéses(Majd piros festékkel ráfestem a motorra hogy "4 kilaWatt").
Sajnos nincs 5kW-os AC szervomotorom (csak 1 kW-osak)de a svejknek mintha lenne ilyesmi.
A priussal kapcsolatban - én az eredeti motorvezérlőt próbálnám feléleszteni, és azzal használi.

Gyula65

Ezek szerint amerikai a verda. Köszönöm az infókat, remélem az enyém nem fog hasonló sorsra jutni.Ha kell tudok angol nyelvű részletes javítási leírást küldeni!
Üdv!

000000000

Közben kiderült, hogy az árvízkárosult hibrid nem Toyota, hanem Honda..:) De volt egy betört váltós prius is a szervíben, de az felejtős, mert pont a villnymotornál csattantak valamivel. De nem hiszem hogy érdemes energiát feccölni egy hibrid kocsi villanymotorjába, lehet kapni 100Hz-es kalickás motorokat, egy olyannal már megelégednék, a vezérlése nem gond, és csak fel kell csavarozni a motortartóra...

Bencze András


Bencze András

Befulladt villanyautó projekből van 2 garnitúra 15 kW szervómotor 30 kW hajtásokkal. 400 V-os rendszer. Az egyik motor vadi új, 100 Nm fékkel, amelyet a motor vidáman megpörget, mert csúcsban jócskán 200 Nm fölött tud. A másikból ugyanolyan felújított csak a fék ki lett szedve belőle. A beüzemelésben tudok segíteni.

000000000

Mennyi lenne az ára 1 motornak és 1 vezérlőnek?