Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

000000000

Azt javasolta az egyik villanyautós kolléga, hogy tekercseljünk át egy 4 kW-os 4 pólusú 220/380V-os motort 110V-ra, és azt kössem egy 7,5 kW-os 3x 230V-os frekiváltóra. Igazából nem is kellene újratekercselni a motort, csak meg kellene keresni a tekercselésben a pólusok átkötéseit, el kellene vágni az elemi szálakat, és akkor ki lehetne vezetni az így kapott újabb 6 vezetéket. Ha jól értem, akkor dupla deltába lenne kötve a motor. Csak akkor gondolom az áramerősség is a duplájára nőne. De lehet tévedek, sajnos nem értek a villanymotorokhoz...
De más logikát nem látok a 110V-os átalakításban, mint azt, hogy akkor 100 Hz-nél kapná meg a motor a 220V-ot, így a nyomaték állandó lenne 3000-es fordulatig, és csak utána kezdene csökkenni az 1/f szerint. Viszont akkor 100 Hz-nél már 8 kW lenne a motor teljesítménye, de egy 4 kW-os motor azt hogy bírná?

fu86j8pwf

Többen érdeklődtek:
Most éppen nem érek rá tovább folytatni a fejlesztést mélyebben.  
Nincs semmi ördöngősség benne, meghajtónak az MC3PHAC-t használom ez tudja amit kérdeztetek. 128Hz-ig megy. Potival is és analóg feszről is. Vagy esetleg Uarton egy processzorról... A modulban shunt van 750W-nál 50mohm...
Nézd át az adatlapokat ezekből raktam össze én is. A lényeg az olcsó Mitsubishi hidakban van. Ezekben a megfelelő védelmek benne vannak és jól szerelhető. Érdekesség: Pl a Lenze SMD-ben is ez van.

fu86j8pwf

Egy adott villanymotor adott vastömegére (illetve pólus keresztmetszetére) egy meghatározott teljesítmény juthat. Tehát a 4kw-os vasmag nem hinném, hogy 8 Kw-ot elbírna. A 4Kw az úgy érvényesül a kisebb feszültségen, hogy nagyobb az áramfelvétele.

svejk

Túlbonyolítod már a dolgokat.
Én a helyedben a mechanikus váltón törpölnék inkább.
Esetleg valami Dahlander motor, de azokban meg nehéz újabb, jobb hatásfokút szerezni.

000000000

8 kW teljesítményre nincs folyamatosan szükség, 50 km/h utazósebességnél 2-3 kW között van a teljesítményfelvétel. Elinduláskor, vagy amikor a felüljáróra megyek fel, akkor látok 4 kW kimenő teljesítményt a frekiváltó kijelzőjén, de a V1000 max. teljesítménye is csak 4,2 kW, a 2,2 kW-os motorból sokkal többet nem is igen lehetne kihozni.  
A gond csak a gyorsulással van, ezért szeretnék egy 4 kW-os motort, és egy 5,5 kW-os frekiváltót beépíteni. Gondolom rövid ideig az is le tudja adni a 2x-es teljesítményét.
Az áttekercselés csak azért kellene, hogy 100 Hz-ig meg legyen az állandó nyomaték, ami így 200 Hz-nél csökkenne a felére. Egy normál motornak 200 Hz-nél már alig van nyomatéka...
A Watt-Drive 100 Hz-es motorok is 50 Hz-nél adják le a névleges teljesítményüket a névleges feszültségen, de ha a 2x-es frekvenciához 2x-es feszültséget kapcsolunk a motorra, akkor 100 Hz-en is tudják a névleges nyomatékot, de akkor a teljesítmény is a duplája. Ezt valahogy úgy lehet megcsinálni, hogy dupla deltába kell kötni a tekercseket. Bocsi, építész vagyok, nem igazán értek a villanymotorokhoz...
Csak az a gond, hogy a Watt-Drive 100 Hz-es motorokat 3x 400V-ra tervezték, nekem meg csak 300V-os az akkupakkom, ezért kellene áttekercseltetni egy normál motort 3x 110V-ra, vagy 600V-os akkupakkot kellene beépítenem.
De tegnap kitaláltam, hogyan tudok nagyon egyszerűen egy felező áttételt beépíteni a difi hajtóműházba, azzal már jó lenne a gyorsulás, és nem kellene 200 Hz-ig forgatni a motort. 100 Hz-ig meg megfelelő a 220V-os tekercselés is...

000000000

A váltót én is jó megoldásnak tartom, de egy elektromos autóban lehetőleg minél kevesebb kopó alkatrészt szeretnék beépíteni. Amit most tudnék csinálni, abba kuplung is kellene, attól meg kicsit félek. Legalábbis a személygépkocsikat átépítő barátaim a legtöbbet a kuplunggal szenvednek. A villanymotornak nagyobb a nyomatéka, mint az eredeti benzinmotornak volt, és kinyírja a kuplungot. Amikor meg szinterkuplungot építettek be, akkor meg a váltóban tört el valami...

svejk

Az  MC3PHAC-t régebben én is nézegettem, de ugye nyilván ez egy PIC szintű valamilyen mikrovezérlő nevesítve.
Tudását tekintve az esetek 90 %-ban elég.
A Microchip app.note-jei közt majdnem hasonló tudású forráskódot lehet találni, közepes programozói tudással különbet is lehetne faragni.
Sajnos én nem értek a mikrovezérlők programozásához, de pl. Egyújabbgépépítő is publikált PIC alapú frekiváltót három és két fázisú motorhoz is.
Vagy ott van Majki mikrovezérlője.
 
A PSxxxx hidak viszont tényleg barátságosak,
ezügyben megkereslek magánban.

pbalazs

Én nem ismertem ezeket az IC-ket, köszi, hogy megosztottad. Megmozgatta a fantáziámat, még az is lehet, hogy megpróbálok egyet összerakni.
Viszont egy kérdés felmerült bennem: neked menyiből jött ki? Én úgy 12-14 ezerre saccolom (minden csicsa nélkül), de javítsd ki, ha tévedek. Mennyi gond volt vele? Indul első rúgásra, vagy szkópolni kell egy kicsit?

mxjj54gxi

Én is utánanéztem ennek az MC3PHAC vezérlőnek, és nem túl értelmes dolog erre fejleszteni ma már, mivel a gyártó az utolsó darabokat a disztributoroknak 2007-ben szállította.
A teljes termékskála (tokozás szerint) vagy end of life, vagy not recommended vagy no longer manufactured státuszban van legalább öt éve.
Erre fejleszteni öngyilkosság szerintem, pedig jó kis cuccnak néz ki.

pbalazs

Persze, igazad van a termékfejlesztést tekintve, de azért jó mókának tűnik játszani kicsit vele. Ráadásul minél többet áll a disztribútor raktárában, annál drágább lesz.

svejk

Szerintem keresd meg Egyújabbgépépítőt, ennyiért biztos Ő is ad neked "játékot".
 
http://sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=hobbycnc&id=1236535726" TARGET=_fnew>Topicja is van.

pbalazs

Átolvasom, köszi.

000000000


g9rsijv3

Üdv
Néztem a videót, nagyon jó csak gratulálni tudok :)

000000000

Üdv, keresek micromaster 420 frekiváltót , min 1,5kw-ost, (pest környékén)
köszönöm
vagy esetleg egy kis segítséget: mm420 helyettesíthető e omron v1000 tipussal?