Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

frob

Igen ezzel találkoztam én is, van hozzá mach3 plugin, hát majd hétfőn gondolom kapok választ... akkor majd ide is beírom.

s73tgf9vg

szia frob! Ilyenem van, használtam már RS485-el is Mach-ból, meg nélküle is. Ha továbbra sincs eredmény akkor írj levelet.
http://www.machsupport.com/forum/index.php?topic=14182.0" TARGET=_fnew>Itt van hozzá a Mach3 plugin.
 
http://www.woodworkforums.com/f170/tips-newbie-huanyang-vfd-users-96380/" TARGET=_fnew>Itt meg egy nagyon hasznos leírás, az első 5 oldalt minium érdemes elolvasni.
 
http://www.ebay.com/itm/RS-232-RS232-to-RS-485-RS485-Serial-Adapter-Converter-/261172811441?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3ccf1cd6b1" TARGET=_fnew>Ez meg az RS485 hozzá, ha még nem vettél. Van USB-s is, én nem eröltetném.

s73tgf9vg

Még annyi, hogy manuális és RS485 vezérlés közötti váltáshoz át kell állítani a PD1 és 2-t, de ez le van írva a doksijában a 18. és 25. oldalakon, nyálazd át azt a részt.

frob

Szia
Köszönöm a segítségedet!

frob

Megjött a kicsi kínai válasza :) állítsam be kézzel és a drága figyelmeztet hogy 50Hz es mocihoz van a default szóval mindenképpen állítsam be... sw nincs.

000000000

Tudnál adni egy linket erről a vízhűtéses motorról? Itthon vetted, vagy kínából rendelted?

000000000

 
Valahogy volt egy ilyen megérzésem hogy még a gyártó se tud SW küldeni.
Amúgy csak először okoz problémát mire kitapasztalod hogy mit és hogyan.
Például a kis Yaskawa J7-est annyit programoztam hogy ha csak alap beállításokat kell csinálni akkor azt fejből is simán megcsinálom.
 

frob


frob

Hát azért reménykedtem hogy tud küldeni, de legalább volt kedves leírta miket állítsak be rajta ... tényleg nem sok minden kell hozzá, ettől függetlenül majd jól átnyálazom a leírását, mert biztos akad még pár dolog amit át fogok variálni :)

000000000

 
Arra figyelj hogy a beállításokat tényleg el is fogadja mert úgy emlékszem hogy azzal volt valami kis probléma.
 

000000000

Nekem az Aixamomba kellene egy olyan 3-4 kW-os motor, amit 200 Hz-ig lehet forgatni. A 27 éves IMI motoromnak 100 Hz felett már túl nagy a szlipje. Jól látom hogy ez egy kalickás motor? Sima frekiváltóról működik?

000000000

 
Miért lenne jobb egy nagy fordulatú motor szerinted?  
Csak kíváncsi vagyok te hogy látod a megoldást.
 

000000000

A nagyobb fordulatszámú motor sokkal könnyebb, és egyzserűbb beépíteni, mert kevesebb helyet foglal el a motortérben. A nagyobb frekvenciára tervezett motoroknál lehet nagyobb az áttétel, ezáltal jobban gyorsul, és meredekebb emelkedőt is meg tud mászni a járgány, váltó nélkül.  
Most egy 27 éves 2,2 kW-os 4 pólusú IMI motor van az Aixamban, 80-90 Hz fölött nem szeretem járatni, mert drasztikusan megnő a szlip. Most fix 1:5.5-ös az áttétel, de a gyorsulással nem vagyok megelégedve. Ha 200 Hz-ig ki lehetne forgatni a motort, akkor lehetne 1:10-es az áttétel, és sokkal dinamikusabb lenne a járgány. Egy 100 Hz-es Watt Drive motor névleges nyomatékának a fele még rendelkezésre állna 200 Hz-nél...  
 
A villanymotorok nyomatékgörbéje ugye vízszintes a névleges fordulatszámig, utána pedig az 1/f függvény szerint parabolikusan csökken. Ez nagyon jól közelíti egy autó nyomatékigényét, de ehhez az kell, hogy a névleges fordulatszám többszörösén is jó hatásfokkal menjen a motor.  
Pl. a Reva 13 kW-os AC motorja a névleges fordulatszámát 20 km/h-s sebességnél éri el, itt kb. 240 Nm a nyomatéka. 80 km/h sebességnél a névleges fordulatszám 4x-esével forog a motor, itt viszont már csak kb. 20 Nm a nyomatéka. Ha ezt egy ipari motorra átszámolom, akkor 200 Hz körül lenne a max. fordulatszám.
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/5/5/3/BIG_0005884553.jpg" TARGET=_fnew>Reva AC motor nyomatékgörbe

000000000

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/5/5/3/BIG_0005884553.jpg" border=0>

000000000

 
Az elképzelés jó, de ezt a nyomaték görbe a főorsó motorokra nem hinném hogy érvényes lenne.
Egy sima V/F karakterisztikánál majdnem hogy fordítva nézne ki.
Ezért is megy mindig a vakaródzás mikor kis fordulatszámon kellene megmunkálni az ilyen nagy fordulatú motorokkal.
Ami nekem volt 4kw-os motor V/F karakterisztikánál 5-10Hz-ig harmat gyenge volt.
Mikor átállítottam open loop vector vezérlésre már 3Hz-nél is lehetett vele birkózni, de melegedett is rendesen.
Tehát egy dugóban kellene vánszorogni lehet hogy nem élné túl csak egy nagyon jó hűtéssel.