Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

svejk

Egy Omront ne hasonlítsunk egy Altivarhoz. :(
kb. 20-30 Altivár került hozzám javításra, abból 2-3-at tudtam megjavítani.
Az összes többi márkából összesen került még ennyi, melyeknek kb 50%-a jó lett.

svejk

A rangsor végén nálam most a régi Altivárok és az újabb AB-k szerepelnek. :(

wcsxp0uxa

Konyítasz valamennyit a Deltához is ?(nekem van 1 hibás 750W-os)

svejk

Szeretem a Deltákat.  
VFD-S-B..stb... sok újat is beépítettem már, 5-6 éve mennek folyamatosan.
Szerintem nem kellett egyet sem javítani még a régi használtak közül sem.
A frekiváltók 50%-ánál IGBT modul zárlat keletkezik, ezek rentábilisen ritkán javíthatóak.
 40 % tápegység hiba, túfesz(hibáás bekötés, villám) vagy öregedés miatt.
a maradéjk 10% egyéb ok.
pl. volt vagy három altivárom processzor hibával.
 
Az IGB zárlat általában megbontás nélkül kimérhető, a régiek adatlapján fel is tüntették a mérési metódust.

svejk

Yaskawa G5-nél pl típushiba az egyik igbt meghajtó meghibásodása. Ilyenkor kis fordulatopn sántítva jár.

wcsxp0uxa

Ha jól emlékszem valami túláramot írt ki , valamennyire forgatta is a mocit ,de reszketett közben majd megállt.
Az importőr is azt mondta nem érdemes javítani.

svejk

Mérj rá értelemszerűen a a DC busz és a 3 kimenő fázis kapocsaira dióda állásban.
3 fázisú egyenirányítót kell mérned.
 
Túláram lehet pl. kimenő szűrő zárlat miatt is.

wcsxp0uxa

köszi, felírtam magamnak.

ce93xphjd

hát ez nem hangzik olyan jól

PSoft

Olvasd,az utánam szólót is!
 
És,...higgyél Neki!:)

000000000

A műszerész barátomnak szüksége volt egy kompresszorhoz egy egyfázisú frekiváltóra, de nem volt neki otthon csak egy 3 fázisú Lenze. Szétszedte a frekiváltót, és a DC busznál átkötött valami ellenállást, utána ment 1 fázisról is. A frekiváltó névleges árama kb. 3A, de 5 bar nyomásnál már letiltott túlterhelés miatt. Mivel az IGBT modul 16A-es, két söntöt meghekkelt a srác, azóta szépen megy a kompresszor, nem jelez túlterhelés hibát, és nem is melegszik.
 
A járműhajtásnál csak rövid ideig lenne szükség nagyobb túlterhelésre, egy Yaskawa V1000-t nem lehetne hasonló módon "tuningolni"? Tudja valaki hány amperes az IGBT modul egy 2,2 kW-os V1000-ben?

PSoft

 
Én,ezt a FVR-E9S Fujit használom egyfázison.
Mindenféle átalakítás nélkül,és nem reklamál.
Egy Perske főorsót hajt.
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Perske_klinika/IMG_4123.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Perske_klinika/IMG_4114.JPG" border=0>
 

svejk

A DC busz ellenőrzését aránylag könnyű becsapni, hogy ne legyen Undervoltage hiba.
Az áramerősség már fogósabb a nagyobbakban már áramváltók vannak és több helyen mérik az áramot.
A V1000-es meg eleve agyonzsúfolt, túlintegrált.
Ezt add el és vegyél nagyobbat az a biztos...

000000000

 
Lenze frekvenciaváltótól mentsen meg az űristen !
Mellesleg be lehet állítani hogy ne figyelje ha fázis vesztés van. (legalább is azokon be lehetett ami nekem voltak.)
Tehát nem kell szétforrasztgatni a belét.    
Amúgy meg simán programból tönkre lehet tenni az IGBT-t.
Elindítottam valami menüpontot és máris durrant. ( nem egynél történt így )
Nem keveset jártam utána mire sikerült bele szereznem TO247 tokozású alkatrészeket.
Ez az egy előnye hogy a teljesítmény oldal kommersz drótlábas és nem egybe integrált modulból épül fel.
De nagyjából itt ki is merült minden előnye, programozásai iszonyat, gyárilag nem adnak hozzá kezelőt.
Azt külön kell megvenni hozzá.
A teljesítmény csatlakozókat közvetlen a nyákra kell felszuszakolni.
Annyira gyenge a burkolata is, ha valakinek kicsit markosabb a szorítása lehet hogy pár dolog a kezébe marad róla.  
A német technika szégyene egyszerűen.
Ehhez képest egy Yaskawa maga a felüdülés.
Aki nem hiszi szerezzen be mind kettőből egyet és tesztelje!
 
 

df7vv4ry9

egyetértek a yaskawa tényleg szuper
esetleg meg tudnád mondani  a fékellenálás müködését,beállítását?
j 1000  1,1kw