Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

Lacibácsi

Annyit pontosítanék, hogy nem pozdorja hanem MDF lap, és nem ajtó, hanem 4 csavarral és gumi alátéttel rögzített burkolat.
Hátrányát nem látom ennek, viszont könnyű és nem zörög.
Ha valamit módosítanék rajta az az ékléces kereszt és kéziszán lenne, a mostani sok csavaros helyett. És a központi olajzás legalább az ágyon, de a keresztszánon sem lenne baj[#kacsint]

Virbo

Vajon a gyári betétléces szán átalakítható éklécessé?
Nyilván nem kiveszem-beteszem az újat alapon, hanem átalakítással...

Csinált már ilyesmit valaki közülünk bármilyen betétléces szánon?

kisssandor

Ha mdf-nek hívják akkor is kisipari megoldás, nem méltó a gép igen magas árához. Ha csavarral van rögzítve és gumitömítés is van,  akkor nem zörög a fémből készült sem. Könnyűnek meg miért kellene lenni?

Virbo

Ha már ékléc... Azért voltak érdekes konstrukciók is E2N-ből.
Valaki tudja miféle?

    

Lacibácsi

A széles és aszimmetrikus keresztszán felfekvő felület a fékdob eszterga kivitelre utal. De ezzel az olajzós lakatszekrénnyel még nem találkoztam.

Hossz nóniuszt láttam hogy készítettek utólag is, nem jön ki kerek értékre, de rövidebb méretekhez jól használható. Az E3N-nél már a fogasléchez kapcsolódó kerék osztóköre 30 mm (úgy módosították a profilt hogy kerek szám, 30 mm legyen az osztókör)

svejk

"Az E3N-nél már a fogasléchez kapcsolódó kerék osztóköre 30 mm (úgy módosították a profilt hogy kerek szám, 30 mm legyen az osztókör)"

Az miért is számít?
Vagy netán csináltak metrikus fogaslécet is?

szucst

Szervusz KoLa,

 Visszaolvasgattam a fórumot, írtad anno h az EE400 on van szánkenő rendszer.
Ha nem túl tolakodó, szeretnélek megkérni, tudnál pár képet feltenni a szánkenő rendszerről kb hogy nézett ki? Tefloncsöves / rézcsöves(?) hol mentek be az alapszán öntvényébe, elosztóról kép esetleg...ami kívülről látható...
Akár ide a fórumra is lehetne, talán a többi fórumtagot is érdekelné egy ilyen rendszer "közelebbről"...

Köszönöm, üdv: Tamás

Virbo

Igen, valószínűleg a magasított kivitel. Erre utal a szegnyereg alsó vastag öntvénye is.
Továbbá siklócsapágyas, ez nem látszik a képeken, tehát egy korai verzió.

De érdekes hogy pl a kereszt és kéziszán is ékléces....

dtb

Nem gépipar, nem cnc, de hátha érdekel pár embert...
Permetezni kellett... Volt három permetező is, természetesen mndegyiknek volt valami baja, a már bekevert permetlét alig bírtam elhasználni, közben rám meg több jött, mint ahova kellett volna... szóval berágtam, és szétnéztem, mit lehetne kezdeni, pláne, hogy ne nekem kelljen a kart idegbeteg módjára rángatva pumpálnom. Találtam az aliexpresszen egy igéretes DC 12V 60W 5L/min Agricultural Electric Water Pump szivattyút, ami a ferdeszemű szerint 8bár környékét tudja. Némi hezitálás után rendeltem egyet "több is veszett már Mohácsnál" gondolattal. Mikor megérkezett, gyors teszt, ali kivételesen nem hazudott, tényleg tudja a megadott nyomást, sőt, még beépített nyomáskapcsoló is van benne, amit a leírásban észre se vettem. Innen kezde először csak összeraktam provizor jellegel, a régi permetezőn a kézi pumpa helyére bekötöttem a szivatyút, és én voltam talán legjobban meglepődve, de szuper jó lett. Most hétvégén rászántam magam, szétszedtem, kipucoltam, összeraktam, és már csak az aksinak kell valami felfogatás, de jelentem, remekül működik!
Egy rövid videót feltöltöttem a tárba, akit érdekel, itt tudja megnézni

  

Lacibácsi

Azért kerek 30 mm az osztókör, mert az osztókörön gördül le a fogaskerék, és így jön az ki, hogy egy teljes fordulatra a hosszán 30mm-t megy arrébb. És ezáltal lehet 30mm-es hossznóniuszt alkalmazni.

Lacibácsi

Egyszer láttam E2N fékdob esztergát, de sajnos nem emlékszek hogy ékléces volt-e. Régen volt már.

Egyszer találkoztam Gubics Bélával, (remélem jól írom a nevét) ő volt a szerviz osztály vezetője. Ő tudna minden ilyen kérdésre válaszolni.

Felvetetted a kérdést hogy át lehet-e alakítani éklécesre? Szerintem igen, csak kell hozzá szaktudás és pár pontos gép. Marógép, síkköszörű, szinuszasztal. Meg pl. valami régi öntvény amiből ki lehet vágni az éklécet. Aztán úgy megmunkálni hogy ne legyen benne feszültség, ne legyen görbe. Elég vékonyka, a mágnesasztal ereje is kiegyenesíti ha görbe. Ráadásul paralelogramma a keresztmetszete. És végül behántolni [#csodalk]  Nem csináltam ilyent, de nem is nagyon bánom, el lehet vele szórakozni.

svejk

No ezt szerintem még gondold át.

Az hogy mennyit mozdul el a szán a fogaskerék 1 fordulatára az csakis a kerék fogszámától és a fogasléc moduljától függ.

Nem lehet, hogy kevered a profilmódosítást a tengelytáv változtatással?
A nortonszekrényben szoktak lenni ilyen csalafinta fogaskerekek.

jani300

Hát én ezen elgondolkodtam egy darabig .
És ha külön nézem mindkét félnek igaza van ,úgy tűnik .
Nem is akartam beleszólni ,de már kíváncsi vagyok .

KoLa

A szánkenő rendszere ki-be kapcsolható,egy rugós útváltó tolattyú vége ki van vezetve az előtolóház hátulján,ha kézzel benyomom akkor a hossz és a keresztszánt olajozza, nem egy meggyőző a működése... az ágyazaton látszik az olajozás,de a keresztszánra nem sok jut,(a szűkebb résbe nem akar menni az olaj ) ezért ide fúrtam be annó spec olajozó szemeketm.
Ha nem ilyen a géped kiépítése akkor,jobb a tervszerű olajozás kézi módszerrel.

Lacibácsi

Átgondoltam mielőtt megfogalmaztam, remélem nem írtam valótlant. De előfordulhat bármi[#nemtudom]

Neten találtam:

Az áttétel meghatározása:

Fogaskerékhajtásnál az áttételt a dörzskerékhajtáshoz hasonlóan határozhatjuk meg. Miután a két kerék az osztókörön gördül le egymáson, a közös kerületi sebesség itt alakul ki, tehát az áttételnél az osztókörök átmérőivel kell számolni.

A fogaskerék fogai az osztókör mentén érintkeznek egymással.