Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

jani300

Igen szerintem van e3n is .
Nem emlékszem ám mi lett velük , egy van még ,de nem tudom most az mibe való .

szucst

Sziasztok,

Tanácsotokat, tapasztalatotokat, esetleg konkrét adatokat szeretném kikérni a következő témában:
FUS-32 szerszámmarógépem teljes felújításával elérkeztem az alapszán(?) próbájához.
Visszapróbálva a géptest vezetékeire , és a hátsó léceket(3.kép) összes csavarral felfogatva a szán(2.képen a géptest felőli oldala) négy sarkán mértem kvázi lógást / a csúszófelületek játékait. (Ld 1. kép)
Amiért kérdezem, ez a rész nem állítható, össze van szerelve, és annyi amennyire behántolták. Minden más ékléces a gépen, ez nem.
Node mennyinek is kéne lennie ilyen esetben a játéknak?
Én 10..18 ym mértem a négy sarokban, nem funkciós felülethez képest "pajszerolva".(a századostól mindenesetre érzékenyebb ez az óra)
Mivel most még hajlandó vagyok újra hántolgatni, inkább most mondja valaki hogy így tuti berág, vagy akár így nagyon fog lógni az egész. Lesz működő központi kenése (eddig nem működő volt...) az segít a dolgon.
Mivel még jön a szánra 3..4 mázsa alkatrész, lehet a hátsó lécek deformálódnak is annyit hogy fent akár szoros is lehetne ( emelőorsó nem súlypontban van, "billen kifele").
A billenést az asztal csúszkáinak hántolásával vissza tudom csalni majd ha kell.
Minden javaslatot információt megköszönök

      

kmil

Sziasztok,
Nemrégiben sikerült venni pár különböző méretű hántoló lapkát 10-30mm szélességig, viszont nincs mibe befognom.
Mit javasolnátok, miből tudnék hozzájuk befogót készíteni?
Sima laposvas jutott elsőre eszembe, de attól tartok az nem rugalmas, és meg fog hajlani. Van ötletetek?
Köszi!

TBS-TEAM

József

kmil

Azt gondolom ki kellene egyenesíteni, megmunkálni, és a végén visszaedzeni?

TBS-TEAM

Laprugó
Megrajzolod és legyártják. [#kacsint]

Az UAZ-nak 6x45mm laprugúi vannak abból csak ki kell vágni.
József

kmil

Nagyon király![#vigyor3][#vigyor3]
Köszi! Megkeresem őket.

guld01

Én is most csinálom pont a gépem, de csak mechanikus és elektromos felújítás lesz. A geometriát nem bántom, hántolni nem tudok, megcsináltatni anyagilag nem éri meg. Így együtt élek majd a hibáival.
Viszont elmebaj szerintem amilyen műszaki megoldásokat tartalmaz itt-ott ez a gép, az alkatrészek kivitelezésére a jó szó az igénytelenség.
Az általad említett olajozás nálam is rossz volt, és én is érdekesnek tartom, hogy nem állítható az alapszán ebben az irányban.
Sok erőt és kitartást kívánok neked a feladathoz, szükséged lesz rá. :-)

szucst

Szia,

A központi olajzásához:
- Az olajzófuratok nem találkoznak a csatlakozó alkatrészek olajfurataival.
- olajzófuratokba beletört fúrók...
- az alapszánban nincsen minden olajzófurat végigfúrva
A géptestben a váltó felett van elvezetve a "kos" olajvezetéke, rögzítőlemez kiesett, a fogaskerekek megették ezt a csövet.
- az elosztókban a gumik le vannak tapadva, olaj nem nagyon jutott át rajtuk.
Ennek folyamánya, hogy belejöttem a hántolásba.
De ezen a gépen szerintem MINDENT LE KELL ellenőrizni, és javítani.
Ha ilyened van, te is belejössz majd a hántolásba, ne aggódj:).
A műszaki megoldások még nem is olyan rosszak, a kivitelezés az tényleg katasztrófa.
A villanyig még nem jutottam el, az kb jó volt, egy két dolgot nem lehetett kikapcsolni, de ez szinte nem is hiba a többi mellett...
Ha egyben lesz, nagyon jó kis gép lesz ez!
Erőt kitartást neked is!

nonopapa

Sziasztok.

Nincs véletlenül valakinek "STRIGON 250 U" marógéphez villamos rajza?Csuhás mester könyvtárában
talált "250-01" villamos rajza köszönőviszonyban sincs ennek a villamos szekrényével(vagy már
átalakították volna az idők folyamán? mert gányolás sok van benne).

A probléma a következő:a gép átkerült 3 utcával arrébb.Főorsó indul,asztalmozgatások egyik irányban

sem indulnak el.Vill.szekrénybe a reléit nyomva indul,motor,erősáramú rész OK.Indító nyomógomjain

feszej van,visszamenő veztékeket kimértem OK.Relén működtető feszt nem tudtam mérni.Relét direktbe

tápláltam 24V-al nem húz.Egy új relével próba--az sem húz.(????)Működtető feszültség kevésnek

tűnik,kb. 15-17 V.De a rohadt főorsóhajtás akkor miért indul el?????

Na itt egyenlőre feladtam.

iyif9uu6h

Sziasztok!

MSU250-essel kapcsolatban lenne kérdésem. Küzdök egy eléggé viharvert darabbal. Pár alkatrésze hiányzik, és visszafejtést/áttervezést igényel. Jópárat már kisakkoztam, de van egy kissé problémás darab.

Sajnos nincs információm a vertikálfej behajtó nyeles kúpkerék csapágyazási megoldásáról. Sajna hiányzik a csapágyház a vertikálfej behajtó oldaláról. Ez a tengely a mellékelt képen pirossal jelölt tengely. Egyszerűbb lenne terveznem hozzá egyet, ha volna némi információm, milyen lehetett eredetileg.

Ugyanez a tengely van az ME250-esben is, ha jól emlékszem. A csapágyház kialakítása nyilván más, de esélyes, hogy a csapágyak azonosak. Szóval az is érdekelne, milyen csapágyak vannak egy me250-esben ezen a tengelyen.

MEgköszönném, ha valaki esetleg tudna némi hasznos infót ezen megoldásokról.

Mivel a gép massziv szétbontás előtt áll, ha valaklinek esetleg kellene róla valami infó, akkor meg tudom nézni, amint odajutok a szétszedésben.

Előre is köszi!

  

000000000

Sziasztok.

E2N-re keresek géptáblákat van itt olyan aki foglalkozik a gyártásával? Érdekelne egy komplett szett.

NagyZé


000000000

Sajnos pár darab hiányzik ami meg megvan az teljesen lekopott.

kisssandor

Az E3N tetszetős gép, ami gagyi rajta az a láb pozdorjából készült ajtói. Egy fémipari esztergán nem kéne ilyennek lenni.