Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

szf

Van a Palotai úton egy tömítéstechnikai cég. De van az Új Csóri úton is egy cég ahol tömítés gyártással foglalkoznak. Ott helyben kiforgácsolja neked CNC gépen a megfelelő tömítést.

7ng7ui4ik

A Hidraszernél a dugattyú fényképe és méretek alapján 2500Ft+Áfa-t mondtak rá. Holnap rákérdezek milyen keresztmetszetet és milyen alapanyagot ajánlanak.

Megmértem a henger átmérőjét furatmikróval 40,05mm az egész felületen, így ha kerek 40mm-es a karmantyú, a 0,05mm-t átmérőben kompenzálja az olajnyomás a furaton keresztül szerintem.

7ng7ui4ik

Egy ilyen karmantyút gyártottak az említett cégnél.
Csak kívül van rajta ajak, belül hengeres.
Beépítés folyamatban.
Küldök majd infót a működéséről!

  

Csuhás

Ahogy a fotóidra emlékszem, lehet hogy ráfért volna egy felsimítás a tömítés fészkére.

7ng7ui4ik

Igaz a horony felső válla egy kicsit meg volt nyomódva. Leellanőrzöm majd hogy átmérőben növelt-e, azon a részen, és egy kis polírpapíros csiszolást kap majd.

svejk

Ez egy NBR vagy hasonló anyagból levő gumikarmanytú? [#wow1]
Ez nem egy dugattyús olajpumpa?
Milyen sebességű alternáló mozgásról van szó egyáltalán.

6mrgeizbx


Csuhás

Közel zérus sebességről, egy régi keretes fűrészgép keretet lassan leeresztő és kiemelő hengeréről van szó.

svejk

Ja, hogy ez egy munkahenger dugattyú... oda bármi jó.

Én a csukló miatt valami alternáló mozgású kis pumpára asszociáltam.

7ng7ui4ik

A beszerelés könnyen ment, egészen passzosan mozog, és szépen szuszognak az olajjáratok az "agyában".
Milyen olajjal kellene utántölteni a rendszert? Amit most leeresztettem belőle az szag (vagy illat?) alapján hajtóműolajnak tűnik. Hidraulika olajat gondolnék bele de nem tudom milyen típust kellene. KF-250 leírásában em találtam erről semmit.

xgn8p4wk5

Sziasztok! Fő 23 fúró asztal rögzítője repedt egy helyen. Milyen hegesztéssel érdemes próbálkozni? Avi vagy esetleg bevont elektróda, de bevontbol milyen fajta? Esetleg sárgaréz forrasztás?

Előre is köszönöm!

    

vadember

Begyökölöd egy vagy két oldalról attól függően hogy lehet hozzáférni. 1-2 mm széles csík maradjon csak meg a repedés mentén. Ekkor össze lehet szorítani annyira, hogy visszanyerje az eredeti méretét.
Öntötvashoz való bevont elketródával meg lehet hegeszteni. Rohadt drága, de jobb hegesztőboltokban adnak szálra is. Ha szárítást kíván a pálca, ne hagyd ki.
A mdb-ot föl kell melegíteni. A hegesztés környékén 250 C-fok körül legyen a hőmérséklet. Ha tartósat akarsz, ne higy a "hidegen is hegeszthető" mondatoknak.
Nem pöttyözgetünk, hanem ha elkezdted a hegesztést akkor végig kell vinni a varratot. Minél rövidebb idő maradjon két sor között. Ha készen van akkor begöngyölöd jó vastagon rongyokba, hogy minnél lasabban hűljön ki.
Keményforrasztásnál ugyan ez az eljárás.
A kérdésed alapján azt gondolom, hogy jobb ha elviszed valakihez aki tud hegeszteni.

jani300

Olyan szép négyzetes az emelőrész háza ...
Csavarral szorítható két félbilincs volt az első elképzelésem ...
Most nem azt mondom hogy kár hegeszteni csak egy alternatívát láttam meg benne .

KoLa

Nekem is ez a megoldás tetszik! azzal a különbséggel hogy pl: 15x50-es négyszögacélból, vagy ami van, és elfér, négy db-ból rátenni két pillanatszorítóval, az oldalhosszúságú elemeket rászorítva egymással szemben, ezt ha meghegesztjük a sarkaknál... mire kihűl a törésvonal is eltűnik.

Csuhás

Olyan szép négyzetes az emelőrész háza. Fúrnék az alsó sarkába egy 8..10 körüli menetet majd egy nagy szilárdságú csavarral rögzíteném. A csavar fejét csak kb 3mm-t süllyeszteném be úgy hogy cuppanjon a csavarfej. Csapágy ragasztóval megkenve a menetet összehúznám, majd a csavar  kiálló végét mindkét oldalon lemunkálnám, így eltűnne a javítás helye.