Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Rabb Ferenc

A "csak" nyomógombos indítással azért legyél óvatos. Bár valóban nincs fázistolás, de a fő és segédfázis a motoron belül 90 fokra van egymástól betekercselve. Ettől már létrejön egy elliptikus mező, ami ad némi forgatónyomatékot. A régi-régi modógépeken volt ilyen nyomógombos indítás. De ott a segégfázissal sorba volt kötve egy ellenállás az áram korlátozása végett. Ja és sárgarézből volt a segédfázis tekercse - ugyanezen okból.

Evodiron

Mi lenne, ha nem is lenne semmi segéd, hanem a főfázis kapna áramot, más meg nem. Az üzemi kondis motor kis hezitálás után elindult valamelyik irányba, ennek is ezt kellene tennie. ?

Rinaldo

Azt javaslom hívj egy szakembert aki segít a probléma megoldásában!Ketten többet láttok!

Evodiron

Sziasztok!
Rájöttem, hogy a remegés egy része azért van, mert az asztal 4-es vaslemez borítású. :)
Úgyhogy egy falapot kellene most tennem a vaslemez alá, és jól lecsavarozni a kerethez, meg a keretet is a betonhoz.
A motornak meg van egy furcsa, periodikusan visszatérő búgása.  

yuagaci9g

Az a ``periodikusan visszatérő búgás``a csapagyak inbolygasabol jon...Csereltel Te csapagyat abba motorba?[#wow3]

Evodiron

Hát nem cseréltem. A gondoltam ha nem jók, a tekercselő kicseréli (úgy hallottam ki szokta), de csak megzsírozta. A tengely nem kotyog vagy hasonló. De aszem szét fogom szedni megnézni, mert leállásnál kicsit furcsa hangja van, és az már nem a zsír lesz. (az elején amikor jött ki a zsír olyan cuppogós hangja volt.)

yuagaci9g

Egy felujitott motoban, plane, ha le volt egve, ki kell cserelni a csapagyakat! Altalaban, ha mas eloiras nincs, 5000 uzemora utan ajanlott cserelni, meg, ha nem is okoz mukodesi zavart, eppen ezt megelozendo``.
Ha szet szeded, nezd meg a tengely egyik vegen a csapagyat rugalmas gyuru, (alatet) tartja elofeszitve, ha ez hianyzik, az uj csapaggyal is imbolyog.

skwby94ub

No ez már szép nagy példány, zsírozd csak nyugodtan.

Evodiron

Az a gyűrű nem volt benne, a tekercselő azt mondta tett bele egy műanyag valamit ennek pótlására, de lehet, hogy azt sikerült széttörnöm, amikor a tárcsát kalapáltam fel. [#rolleyes]
(Előtte is már volt ilyen periodikus hangja szerintem)
 
Megyek leszedem a motort, hazahozom, zsacskózás aztán felmelegedés után meg szétszedem (hogy ne csapódjon le rajta a pára azért teszem zacsiba.)
Csak attól tartok, hogy nem lesz olyan csapágyam, amilyen kell.

Evodiron

Az olajossal mit csináljak akkor, engedjem belőle ki az olajat?  
Most, hogy feltettem a hátsó szimeringet is, még nehezebben forog a főorsó.

000000000

Az természetes, hogy aszimering fog valamennyit. A tengely tükrös ahol a szimering  van?

Evodiron

Elég sima. (nem a tengely forog a szimeringben, hanem egy "cső" van ráhúzva a főorsóra és ékkel megtámasztva)

skwby94ub

Természetesen.És nyomj bele gépzsírt.A simmering,
meg a zsír kicsit visszafogja a főorsót, de ez miatt ne aggódj . Majd bejáródik a rendszer.
Akkor kéne aggódni, ha pl. kvarchomokkal töltötted volna fel.

Evodiron

Úgy néz ki, hogy szerdán fel kell mennem BP-re. (Ha a MÁV is úgy akarja, és nem fagynak be a váltók. :D) Esetleg van valaki a 11.ker. (BME) közelében, aki ki tudna nekem bővíteni egy 22-es ékszíjtárcsa furatot 24-esre (+ékpálya bővítés)?
Akkor le tudnám cserélni a 120-as tárcsát a 60-80-as kettős tárcsára. (és akkor nem szenvedne szerencsétlen motor az indulással. :) )

Evodiron

Akkor ne kvarchomokkal itassam fel az olajat? Pedig már idekészítettem. [#idiota]
Valahogy okosan kellene az első szimeringet leszednem, mert nem szeretném, ha mindenfelé folyna az olaj. ....vagy leszedem a főorsót a szánról és a lyukon kiöntöm? Úgyis le kell kapnom a gépet az asztalról, hogy fát tegyek a vaslemez alá.
Tényleg, ez nem hülyeség, hogy kb 17mm vastag osb falap féleséget teszek alá? Esetleg vastagabb deszkát?