Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Evodiron

Fogaskerék "áttételre" senkinek sincs valami ötlete?
(Elég akadósan ment, amikor próbáltam a végén ez is át lesz alakítva...)
http://cnctar.hobbycnc.hu/Evodiron/Sz%E1nszerkezet/P1020964.JPG" border=0>

Evodiron

Hááát... az már úgy drága lenne. Egyenlőre menjen ez, aztán majd meglátjuk. :)
 
Menetet meg egyenlőre nem tudok vágni vele késsel, mert nincs rajta gépi előtolás. Egyenlőre. [#vigyor]

pa0n9mw

Üdv
Nem olyan nagyon drága az, itt ki lehet fogni frekiváltót is jutányos áron, csak ki kell várni.
 
végyé

besirkyjh

Szia  
 
Azért tulzásokba ne ess ( olajfürdö )[#nevetes1]
 
A fotobol itélve ez egy kis kopásnak látszik de attol még lehet jo is .Egy tanács : van biztosan otthon alkoholos filced ( jobb hijján )az also szán részt firkál össze vele és utánna a felsörész tedd rá munkaléc nélkül told el oldalra a munkaléc felé és sikáld kicsit . Ha kész fotozd és tedd ide a forumra .
A vörösréz jo anyag bár kicsit kenödik , ha rendszeresen takaritod a géped akkor a textilbakelit ragsztva jobb lehet ( be issza az olajat és utánna nem kopik ) de ehez tiszta gép kell szenylehuzoval .
 
Firka - foto és tovább megyünk .
[#eljen]

ukcge40u

Ezzel az áttétellel az a baj, hogy egy kerékkel több van neki. Feltételezem, hogy a fogasléc lefelé néz (hová is nézne), így pont fordítva megy, mint kellene.
A nagy fogaskerékre rakni a kézikereket, a mostani behajtótengelyt meg használaton kívül helyezni. Úgy jó lesz.

Evodiron

Hali
 
Ha kopott lenne, akkor nem inkább fényes lenne? Innen inkább úgy néz ki, hogy nem is volt használva. (meg ezt is mondták, de már nem hiszek el az eladónak semmit. :D)
 
A szánt alul befestem, rárakom a felső részt és utána az egyik prizmátol a másikig  mocorgassam, vagy a munkaléc helyéhez közel tologassam előre-hátra?

ukcge40u

Szerintem gyalulva lehetett, mert a marás finomabb felületet hoz, körkörös marónyomokat nem látok rajta.
Biztos, hogy csináltak vele valamit, csak az a kérdés, hogy hogyan sikerült.

Evodiron

Pontosan, úgy van ahogy írod. Fordítva megy. :D (fogasléc lefele áll)
Én is azt nézegettem, hogy vagy az egész áttétel nem kell, vagy ha a nagy fogaskeréken lesz a meghajtó fogaskerék is, akkor meg nem fér oda a fogasléchez, mert az magasaban van.  
 
Vagy a nagy fogaskereket átteszem a lentire, és a középső lyuknál lesz a kis kerék + a kézikerék.  
Vagy a fogaslécet megfordítom, hogy felfelé álljon, és akkor nem lesz áttételezés, hanem közvetlen hajtás.
 
Vagy trapézmenet lesz, ami később a menetvágáshoz is jó lesz. Hátul kis kézikerék, kis eszterga, a végéről is tudom majd tekergetni. :)

Evodiron

Nincs rajta marónyom. Akkor gyalulták, vagy nekem mindegy, csak működjön rendesen. :D
 
Motor 45 perc üresjárás után ventivel, kint az 5 fokban 120 fok feletti, annyit bírt a hőmérő kijelezni. :D (higanyosat már mégsem szedem ezért elő. :) )

ukcge40u

A fogaslécet ne fordítsd meg, mert azzal halálra is ítélted. Belemegy a forgács, meg a kosz.
Én a helyedben a nagy fogaskerék tengelyét kicserélném, hogy rá lehessen tenni a kézikereket közvetlenül. Feltéve, hogy elfér.
Ezt látom a legegyszerűbbnek. Persze ez gyorsító áttételt jelent, de talán nem lesz túl "fürge" a Z tőle, mert az sem jó.
 
Ha meg a végéről hajtanád, akkor már egyből rá kell dobni egy léptecset, és mehet is... :)

ukcge40u

Hanyagold azt a motort, ha nem fűteni akarsz vele. Kár bele az áram a jelenlegi állapotában...

besirkyjh

Sok mindent mondanak az emberek ( azt is hogy 1400W a motorod pedig ... ) .
 
A szánt eltolod ugy hogy a munkaléc hellye üres legyen és hosszában tologatod elöre hátra .
 
Ha a középsö kerékre teszed a kereket meg gebedsz mire arrébb mész a szánon , de mig mindig jobb megoldás mint forditva dolgozni vele .
 
A kereszt szánnál probálj meg reszelni kicsit a furatokon lefelé ( oválisra ) ha nem több mondjuk 1mm-nél az eltérés magasságban .
 
Hajrá .

D.Laci


j99i206if

A ranglétrát én is végig jártam. Az első gépem egy szelepköszörüből átalakított kis gép volt. Kicsi és-csúcs hiányában- rövid dolgokhoz príma volt. Ezt cserelétem a tiédhez hasonlóan home-made gépre. Az egy kb. 1000-es több mint 100-éves síkágyas eszterga volt. A manus akitől vettem egy fain 18-fokozatú hajtóművet kreált hozzá. A tokmányon kívül minden maszek volt rajta. A szán rendszerben is voltak maszek cuccok. Eredetileg cserkerekes előtolása volt (csak vezérorsó), de volt hozzá egy sok fokozatú szintén maszek hajtómű de én nem használtam. A mostani E1N a Miskolci egyetemről származik. Valami laborban használták. Nem kicsit jó a műszaki állapota.

s5f8tmfv3

http://www.vatera.hu/cnc_esztergalas_158054580.html" TARGET=_fnew>Hátha valakinek pont ez hiányzik.